E.Žadeikaitė gelbėja moteris nuo daiktų – sukūrė prabangių rankinių nuomos platformą

Rankinė – aksesuaras, kurį atrasime kiekvienos moters spintoje. Vienoms užtenka turėti vieną dvi, kitoms reikia turėti kiekvienai progai. Sutiksite, kad kartais norimos įsigyti rankinės kaina kandžiojasi tiek, jog tenka ją pamiršti. Tad gera žinia galima pavadinti naujieną Lietuvos padangėje – prabangių rankinių nuomos platformą. Ją sukūrusi 32-ejų Ermina Žadeikatė sako, kad tai – tarsi aksesuarų spinta internete, kuria naudotis labai paprasta, ji neužima vietos namuose ir kainuoja pigiau.
Rankinė
Rankinė / Vida Press nuotr.

„Labai tikiu dalijimosi ekonomikos modeliu. Jau dalijamės automobiliais, butais, paspirtukais ir projektoriais, tad kodėl nesidalyti ir mada? Sakyčiau, labai logiškas ir gudrus būdas nuolat atrodyti pritrenkiamai ir kitaip, – sako pašnekovė ir priduria: – Norėjosi išlaisvinti moteris nuo nereikalingų išlaidų ir daiktų, o tuo pačiu – ir nuo kompromisų įvaizdžio prasme.“

Su E.Žadeikatė kalbame apie tai, kas paskatino sukurti rankinių nuomos platformą bragbag.lt, kokią misiją sau išsikėlė, kodėl pasirinko būtent prabangias rankines, kaip jas atsirenka, kiek čia svarbus atsakingo vartojimo aspektas ir ar toli mums iki kiekybės iškeitimo į kokybę.

Asmeninio archyvo nuotr./Ermina Žadeikaitė
Asmeninio archyvo nuotr./Ermina Žadeikaitė

– Ermina, papasakokite apie save, užsiminėte, kad daug metų dirbate mados pasaulyje, kuo užsiimate?

– Studijuodama psichologiją Vilniaus universitete tikrai nesitikėjau, kad dirbsiu mados srityje. Tiesą pasakius, nebežinojau, ką veiksiu. Man labai pasisekė, kad galų gale mano pomėgis tapo kasdiene veikla ir kad žinių bagažą susikroviau daugiausia iš praktikos. Patyriau, kaip veikia didieji užsienio mados gigantai, nes dalyvavau vieno jų pirmųjų Lietuvoje parduotuvių atidarymuose ir tolesnėje veikloje.

Kita vertus, žinau ir kaip veikia lietuviškos mados įmonės. Dirbau ir Brisbanėje, Paryžiuje, ir Kėdainiuose, Ukmergėje. Teko prisiliesti ir prie parduotuvių išdėstymo kuravimo, ir prie pirkimų proceso bei kitokių veiklų. Tad žinau komercinę šio verslo pusę, klientų elgseną ir poreikius. Ir žinote ką? Visame pasaulyje moterys savo įvaizdžiu siekia to paties – atrodyti maksimaliai gerai su minimaliomis pastangomis ir išlaidomis.

Visame pasaulyje moterys savo įvaizdžiu siekia to paties – atrodyti maksimaliai gerai su minimaliomis pastangomis ir išlaidomis.

– Kas paskatino sukurti tokią rankinių nuomos platformą?

– Labai daug priežasčių. Visa sukaupta patirtis užsienyje parodė, koks didelis ir galingas yra mados verslas, kiek daug mes vartojame. Pirkimo proceso pažinimas nuliūdino, nes suvokiau, kad gražu ir madinga yra viena, o į parduotuves vežame visai ką kita.

Pirkėjai dažniausiai renkasi kompromisus, universalius drabužių ar aksesuarų variantus, o ne tokius, kokių iš tikrųjų norėtų – neva taip praktiškiau. Stilistės vaidmuo ir artimesnis bendravimas su klientėmis atskleidė moterų norus ir poreikius. Moterys nori dėvėti tai, kas joms tinka ir patinka, bet vis tiek renkasi tai, kas derės prie viso kito turimo garderobo, ką galės panaudoti vėl.

Galiausiai pati krausčiausi į naują butą ir supratau, kiek daug turiu daiktų. Išmesti gaila, o dėvėjau tik kartą. Ypač mėgau išraiškingus aksesuarus – tą vyšnaitę ant torto. Bet jie dažniausiai turi gulėti spintoje ir laukti tinkamos progos. „Kaip norėčiau, kad jie tos tinkamos progos galėtų laukti ne mano spintoje, o kur nors kitur, ir pas mane atsirastų tik prireikus“, – pamaniau.

Visa tai kėlė vieną vienintelį klausimą – kaip išlaisvinti moteris nuo nereikalingų išlaidų ir daiktų, bet tuo pačiu ir nuo kompromisų įvaizdžio prasme? Atsakymas atėjo savaime, stebint ir besidomint ateities tendencijomis, naujais verslo modeliais ir technologijomis. Nuoma! Nuoma yra atsakymas į šį klausimą.

Kadangi dalijimosi ekonomika išsprendžia daug ateities problemų ir keičia ne tik vartotojų elgseną, bet ir mąstymą, šis projektas turi ne vieną misiją. Pirma, leisti moterims atrodyti taip, kaip jos nori atrodyti, o ne taip, kaip gali sau leisti atrodyti.

Antra, leisti moterims nuolatos keistis – nuomojantis vis kitą rankinę galima turėti vieną juodą suknelę, bet susikurti bent keturis skirtingus įvaizdžius su ja. Trečia – aksesuarų nuoma suteikia galimybę nepirkti daiktų, kurie greičiausiai tik užims vietą spintoje. Ketvirta – nuoma yra gudrus sprendimas finansine prasme. Visa tai supratusi tiesiog negalėjau to nesukurti (šypsosi).

Nuomojantis vis kitą rankinę galima turėti vieną juodą suknelę, bet susikurti bent keturis skirtingus įvaizdžius su ja.

– Užsienyje tokios nuomos platformos jau seniai nėra naujiena. Kaip manote, ar Lietuvos rinka pakankama tokiam projektui?

– Taip, norime parodyti, kad nuomos modelis – pasaulyje nėra naujiena. Tik lietuviai dar turi poreikį turėti savo daiktą. Nors futurologai jau šiuos metus vadina savininkiškumo pabaiga (angl. the end of ownership). Amerikoje puikiai įsivažiavęs projektas „Rent the Runway“ (ne tik šventinių drabužių ir aksesuarų nuomos platforma) šiuo metu jau turi apie 10 mln. prisiregistravusių vartotojų, Amsterdame kuriasi „drabužių bibliotekos“, turime ir kitų įrodymų, kad ateityje madą vartosime kitaip, nei esame įpratę šiandien. Pradėti verslą ten, kur jau keičiasi vartotojų įpročiai, tikriausiai būtų lengviau, tačiau pradėti vis tiek nusprendėme Lietuvoje.

Ar Lietuvos rinka tam per maža? Tikrai ne. Ar Lietuvos rinka tam pasiruošusi? Ne visai. Vis dėlto norėjosi pirmiausia savo idėjas pristatyti saviems. Žinojau, kad teks užsiimti ir edukacine veikla, bet aš tai darau su malonumu – pasakoju visiems, kad yra gudresnių būdų, nei pirkti, ir skatinu sąmoningą vartojimą. Jei Lietuvos publika palaikys ir patvirtins savo veiksmais, kad tai gera mintis, turime planų ateityje plėstis ir į kaimynines rinkas.

– Kol kas rankinių pasirinkimas jūsų nuomos platformoje nėra didelis. Kaip jas atsirenkate ir iš kur jas gaunate? Ar planuojate tą skaičių didinti?

– Prieš pirkdami pirmąsias rankines atlikome nemažą apklausą su pavyzdžiais ir klausėme, kokioms progoms ir kokias rankines moterys rinktųsi. Formuojant kolekciją teko sujungti moterų norimus kuklius ir saugius dizainus su ryškiomis spalvomis ir garsiais prekių ženklais. Be to, turime ir lietuviškų prekių ženklų – „DobShop“ ir „SIcase“. Norime padėti jiems būti labiau matomiems, leisti būsimoms jų pirkėjoms „pasimatuoti“ sau patinkančią rankinę ir parodyti, kad Lietuvoje sukurta rankinė taip pat gali būti prabangi. Laukiame ir kitų lietuviškų šedevrų savo platformoje.

Visos rankinės yra perkamos tiesiogiai iš didžiųjų prekių ženklų, tad yra originalios ir turi tai įrodančius specialius kodus bei dokumentus. Kolekciją nuolat pildome, tačiau neskubame aklai – norime kuo tiksliau atspindėti rinkos poreikius, o tam reikia atidžiai analizuoti savo auditorijos elgseną, poreikius, atsiliepimus. Pamažu šis procesas įgauna pagreitį.

Asmeninio archyvo nuotr./Ermina Žadeikaitė
Asmeninio archyvo nuotr./Ermina Žadeikaitė

– Į ką kreipiate dėmesį, rinkdamasi rankinę savo nuomos platformai?

– Pirmiausia – į sezoniškumą. Tai, ką dabar turime savo platformoje, vadinu mūsų vasaros kolekcija – didžioji dalis rankinių yra tinkamiausios vasaros šventėms. O tai ir yra šiuo metu aktualiausia – juk žiemą rankinę pasidedame su paltu ant pakabos, o vasarą ji visuomet šalia ir matoma labiau nei bateliai.

Norisi turėti kuo įvairesnių modelių – griežtų ir romantiškų, pastelinių ir ryškių spalvų. Didžiausias skirtumas tarp mados produkcijos pirkimo pardavimui ir nuomai yra tas, kad nuomai galima rinktis ryškius, įdomius ir tikrai madingus variantus. O perkant parduotuvėms dažniausiai renkamasi saugius modelius – tuos, kurie bus komerciškai sėkmingi. Priežastis paprasta – kuo mažiau investuojame į sprendimą, tuo drąsiau ir laisviau jį priimame. Todėl už keliolika eurų išsinuomoti itin ekstravagantišką rankinę yra drąsiau, nei ją pirkti už šimtus, o kartais ir tūkstančius.

Prabanga leidžia moteriai pasijusti ypatinga. Prabanga dažniausiai eina kartu su kokybe, o to dažno mūsų gyvenime trūksta.

– Kodėl pasirinkote būtent brangias / prabangias rankines?

– Prabanga leidžia moteriai pasijusti ypatinga. Prabanga dažniausiai eina kartu su kokybe, o to dažno mūsų gyvenime trūksta. Nuoma leidžia kiekvienai pajusti ir patirti tai, ką anksčiau galėdavo sau leisti vienetai.

– O jums pačiai rankinė svarbus aksesuaras? Kiek jų turite? Ar vaikotės madų tendencijų?

– Vienareikšmiškai taip. Žinau, koks tai galingas aksesuaras ir kaip stipriai jis gali pakeisti įvaizdį. Maža detalė, bet didelis skirtumas. Mados tendencijų stipriai nesivaikau, nes žinau, kad jos greitai praeina ir investuoti neverta. Nors savo asmeninėje kolekcijoje turiu ir ananaso, telefono formos rankinių, dažniau investuoju į klasiką.

– Kas svarbu, kalbant apie rankinę – kaip aksesuarą? Ir, jūsų nuomone, pigi rankinė gali būti stilinga?

– Pigi rankinė labai dažnai ir būna madinga. Bet madinga ir stilinga – tai ne tas pats. Stilinga rankinė pratęsia įvaizdžio vientisumą, jos dizainas labai gerai subalansuotas, o medžiagos yra kokybiškos. Deja, dažniausiai tokiomis savybėmis pasižymi tikrai prabangios ir brangios rankinės.

Renkantis šį aksesuarą nėra taisyklių dėl spalvos, formos ar tendencijos. Manau, svarbiausia, kad rankinė papildytų jūsų kuriamą įvaizdį ir pasakytų aplinkiniams apie jus būtent tai, ką jūs ir norite papasakoti apie save pasauliui.

– Tokios nuomos platformos, kaip ir dėvėtų drabužių parduotuvės, leidžia daiktui toliau gyventi savo gyvenimą – ne nugulti spintoje, ne būti išmestam. Ir žmonės, kurie prie to prisideda, tampa tarsi atsakingo vartojimo, vartojimo mažinimo ambasadoriais. Ar jums svarbus būtent šis aspektas – atsakingas vartojimas?

– Šis projektas tiesiog šaukia „mažiau daiktų – daugiau mados!“. Labai džiaugiuosi siųsdama rankines po Lietuvą ir skaičiuodama: „Štai, tai tik viena rankinė, o kiek moterų jau papuošė!“ Tikiu, kad kažkur liko kelios nenupirktos rankinės dėl augančios mūsų platformos auditorijos. Pardavėjams tai nebūtinai yra bloga žinia – yra begalė būdų, kaip galime vieni kitiems padėti, tuo pačiu puoselėdami sąmoningo vartojimo kultūrą.

Žaviuosi ir kitais Lietuvos verslais, skatinančiais vartotojų nuovokumą. Ir kuo toliau, tuo jų daugiau, tuo jie didesni. Atsakingas vartojimas tampa ne tik madingas. Žmonės iš tiesų keičia savo mąstyseną. Noriu prisidėti prie to parodydama, kad atsakingai vartojant stilius ir įvaizdis nebūtinai turi nukentėti.

Vis dėlto dar yra daugybė lietuvių, kurie jaučia daiktų troškulį. Savininkiškumas mūsų šalyje vis dar yra mąstysenos pagrindas.

– Dabar labai daug greitosios mados – tiek daug pigių, prastos kokybės audinių, drabužių, aksesuarų, bet pigu, todėl daugeliui tai tampa svarbiausiu akcentu. Ką pastebite, ar Lietuvoje žmonės pereina prie to, kad svarbiau kokybė, mažiau naudoti, ar mums dar toli iki to?

– Jau dirbdama greitosios mados tinkluose pastebėjau, kad pamažu tampame pervartoję. Sutinku vis daugiau atsikvošėjusių žmonių, kurie tvirtina perėję nuo kiekybės prie kokybės. Vis dėlto dar yra daugybė lietuvių, kurie jaučia daiktų troškulį. Savininkiškumas mūsų šalyje vis dar yra mąstysenos pagrindas. Nesakau, kad mes tokie vieninteliai žemėlapyje, bet tikrai yra daugybė pažangiau ir atsakingiau mąstančių šalių. Turime, ką vytis, turime, ką aplenkti!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos