„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ekologija ir natūralumas: kas svarbu lietuviams, renkantis kosmetiką?

Šiandieniame mūsų gyvenime natūralūs, ekologiški produktai užima vis daugiau vietos. Vis atsakingiau renkamės, kokius produktus vartoti, kokią kosmetiką tepti ant savo odos. Atlikta reprezentatyvi šalies gyventojų apklausa rodo, kad didžioji dalis žmonių domisi, ką perka, ir skaito etiketes prieš įsigydami produktą.
Kremas
Kremas / 123RF.com nuotr.

Aktualiausia – tinkamumas ir natūralumas

„BIOK laboratorijos“ užsakymu balandžio pabaigoje buvo atlikta „Spinter tyrimų“ reprezentatyvi šalies gyventojų apklausa, kuri parodė, kad tik 20 proc. jų visiškai neskaito priemonių sudėties rinkdamiesi kosmetikos produktus, 37 proc. ją nagrinėja visada, o 31 proc. – kartais.

Natūralumas ir ekologija svarbiausi 26–35 metų respondentams, o mažiausiai rūpi vyresniems nei 56 metų asmenims.

Pagal svarbą renkantis kosmetiką pirmoje vietoje yra veido ir kūno priežiūros kosmetikos tinkamumas (26 proc.). Antroje vietoje – natūralumas ir ekologija (17 proc.), trečioje – produkto sudėtis ir kaina (13 proc.), toliau – poveikis (9 proc.), kitų rekomendacijos (3 proc.) ir kilmės šalis (1 proc.).

Natūralumas ir ekologija renkantis veido ir kūno priežiūros priemones itin svarbus moterims – tai patvirtino daugiau kaip penktadalis (22 proc.) apklaustųjų. Net 57 proc. moterų skaito sudėtį ir teikia didelę svarbą sudedamosioms dalims. Natūralumas ir ekologija svarbiausi 26–35 metų respondentams, o mažiausiai rūpi vyresniems nei 56 metų asmenims.

„Stebime, kad tiek globaliai, tiek Lietuvoje auga susidomėjimas kosmetikos sudėtimi. Matyti, kad organiško, natūralaus maisto poreikio didėjimas sparčiai pereina ir į ne maisto kategorijas. Mus, 26 metus esančius kosmetikos produktų versle, džiugina pastarųjų metų tendencijos, kad vis daugiau žmonių atidžiai renkasi, kokią kosmetiką naudoti, prieš įsigydami atidžiai nagrinėja etiketes, jiems svarbu ekologiškumas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Romualda Stragienė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Romualda Stragienė

Nors dabar ji naudojama ir labiau perkama aukštesnes pajamas gaunančių žmonių, matyti, kad šios savybės svarbios visoms gyventojų grupėms. Mūsų tikslas – ekologišką kosmetiką padaryti prieinamą ir didesnei daliai visuomenės“, – sako „BIOK laboratorijos“ vadovė Romualda Stragienė.

Lietuviškai kosmetikai – tarptautinis ekologiškumo sertifikatas

Šių metų pavasarį ekologiškiems prekių ženklų „Margarita“ ir „Ecodenta“ produktams organizacija „Ecocert Greenlife S.A.S.“ suteikė tarptautinį „Cosmos“ sertifikatą. „Cosmos“ yra pirmas bendras Europos natūralios kosmetikos sertifikavimo standartas, sudarytas penkių organizacijų: „Ecosert“, BDIH, „Soil Association“, ICEA ir „Cosmebio“. Jis plačiai atpažįstamas pasaulyje, juo gali būti sertifikuojama ekologiška ir natūrali kosmetika.

Sertifikatas garantuoja, kad produktai yra patikimi, ekologiški ir organiški. Paisant nustatytų reikalavimų gaminant produktus naudojama mažiausiai 95 proc. ekologiškų medžiagų, aukščiausios kokybės vanduo ir tik grynos mineralinės sudedamosios dalys, išgaunamos gamtoje natūraliu būdu.

„Ecodenta“ tapo pirmąja lietuviška dantų pasta, gavusia „Cosmos Organic“ sertifikatą. Tai reiškia, kad naujos linijos pastose (su druska, kokosų aliejumi ir papajos ekstraktu) yra daugiau kaip 99 proc. natūralios kilmės sudedamųjų medžiagų. Didelė dalis jų išgaunama iš ekologiškuose ūkiuose užaugintų produktų, jos neturi parabenų ir SLS. Pagal šį standartą dantų pastos sudėtis ir pakuotė yra draugiškos aplinkai, todėl pastos tūbelė ir dėžutė pagamintos iš visiškai perdirbamų medžiagų.

Naujai ekologiškų veido odos produktų priežiūros linijai, praturtintai avižų pieneliu ir medetkų ekstraktu, suteiktas „Ecocert Cosmos Natural“ sertifikatas. Ją sudaro trys veido kremai – drėkinamasis, maitinamasis ir gaivinamasis, taip pat valomasis pienelis. Visų jų 99,99 proc. sudedamųjų dalių yra natūralios kilmės. Šiuose produktuose nėra silikonų, sintetinių dažiklių, mineralinių aliejų, PEG, parabenų, SLS ir SLES.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Nauja natūralios kosmetikos „Margarita Eco“ linija
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Nauja natūralios kosmetikos „Margarita Eco“ linija

„Siekdami gauti sertifikatą naujų produktų laboratorijoje kūrėme formules ir produktus, kruopščiai atrinkome „Cosmos“ reikalavimus atitinkančius natūralius ingredientus. Tiekimo ir rinkodaros skyriai ieškojo tinkamų, aplinkai nekenksmingų pakuočių, o gamyba buvo atsakinga už specialių procesų ir patalpų pritaikymą ekologiškoms linijoms gaminti“, – apie beveik dvejus metus trukusį procesą sertifikatui gauti pasakoja R.Stragienė.

Kiti sertifikuoti lietuviški prekių ženklai

„Ecocert“ yra viena didžiausių pasaulyje ekologiškų produktų sertifikavimo organizacijų, apimanti maisto, ūkininkavimo, namų apyvokos, tekstilės ir kosmetikos produktus. Ženklas naudojamas kaip pagrindinis ekologiškumo standartas daugiau kaip 80-yje šalių visame pasaulyje.

Galimybę tarptautiniu „Ecocert“ ženklu žymėti savo produkciją pirmieji Lietuvoje 2016 m. gavo lietuviškos kosmetikos gamintojai „You & Oil“.

Natūralios lietuviškos kosmetikos gamintoja „Uoga Uoga“ 2015 m. tapo pirma lietuviškos kosmetikos įmone Lietuvoje, gavusia kitos, taip pat vienos griežčiausių Europoje natūralią ir ekologišką produkciją prižiūrinčių organizacijų, „Soil Association“ sertifikatą „Cosmos Natural“. Po metų, 2016-aisiais, įmonė įgijo ir organizacijos „Soil Association“ sertifikatą „Cosmos Organic“.

Pasak įmonės vadovės Lenos Sokolovskos, šiuo metu „Cosmos Natural“ paženklinti 23 gamintojo produktai, „Cosmos Organic“ – 9 ir dar 15-ai pateikti dokumentai.

Asmeninio archyvo nuotr./Lena Sokolovska
Asmeninio archyvo nuotr./Lena Sokolovska

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų