Garsūs kūrėjai pataria, kaip išmintingai rinkti dovanas

Vis daugiau tautiečių, rinkdami dovanas artimiesiems ar norėdami patys pasipuošti, renkasi lietuvišką produkciją, nes ją sieja su kokybe ir išskirtinumu. Tai sako pastebintys ir šalies dizaineriai, kuriems gruodis – tikras darbymetis. Gausu ne tik individualių užsakymų, bet ir apsilankymų šventinėse mugėse – išskirtinis renginys jau labai greitai nudžiugins Kauno gyventojus ir svečius.
Renginio akimirka
Renginio akimirka / J.Suslavičiūtės nuotr.

Populiarėja „lėta“ mada

Artėjant didžiosioms metų šventėms eilės nusidriekia ir prie lietuvių kūrėjų darbų. Kaip pastebi žymus armėnų kilmės dizaineris Seržas Gandžumianas, nors kūrėjų rankų darbo produktai šiek tiek brangesni, tačiau tai kompensuoja jų pridėtinė vertė ir kuriama emocija. Jo manymu, žmonės, kurie lankosi įvairiuose dizainerių pop-up'uose, jau supranta lietuviškos prekės, kūrybinio produkto vertę.

I.Ševiakovaitės nuotr./Renata Mikailionytė
I.Ševiakovaitės nuotr./Renata Mikailionytė

Jam antrina mados dizainerė Renata Mikailionytė. Drabužių kūrėja įsitikinusi, kad daiktų mums nereikia labai daug, tačiau jie nuolat kažkur keliauja, nusidėvi, pasimeta, tad kyla natūralus poreikis atsinaujinti. „Esu lėtos mados šalininkė, todėl tokius daiktus ir kuriu. Lietuvių dizaineriai kuria iš kokybiškų audinių, įdomaus dizaino, o žmonės tai vertina. Tai matome dalyvaudami įvairiuose renginiuose. Jų metu tu susiduri su pirkėju, kuris yra tavo įkvėpėjas. Matai, į kokias rankas, į kokio žmogaus gyvenimą pakliūva tavo kurtas daiktas. Tai yra labai įdomu. Lietuviška prekė yra paklausi ir vertinama mūsų žmonių bei užsienio turistų“, – sako gruodžio 7–8 dienomis Kauno „Akropolio“ kalėdiniame „Designer Space“ pop-upe pasirodysianti R.Mikailionytė.

Kauno „Akropolio“ valdytoja Brigita Kuodytė pasakoja, kad gero dizaino, įdomių kūrybinių idėjų kalėdinės nuotaikos renginys vienoje erdvėje suburs per 20 gerai žinomų Lietuvos mados kūrėjų. Šventinę nuotaika abi renginio dienas kurs ir gospelo muzikos atlikėjai „Joy Spell“.

„Akropolio“ pirkėjai vertina ne tik kokybę ir nori išskirtinių daiktų, jiems taip pat svarbus ir pats pirkimo procesas. Juk daugelį dalykų jau galima užsisakyti ir internetu, tačiau gyvo pokalbio su mėgstamu kūrėju ir pažinties – vis dar ne“, – sako B.Kuodytė.

Susidomėjimas lietuvių darbais auga

Dar daugiau, kaip pastebi gerai žinoma profesionali drabužių dizainerė Lilija Larionova, daugėja žmonių, kurie lietuviška produkcija apsirengia nuo galvos iki kojų.

J.Suslavičiūtės nuotr./Renginio akimirka
J.Suslavičiūtės nuotr./Renginio akimirka

„Kūrėjams dabar – šventinis metas, žmonių susidomėjimas dabar didesnis, nes žmonės ieško kažko ypatingo. Mes, kūrėjai, jau kurį laiką (ne tik prieššventiniu laikotarpiu) stebime lietuvių tendenciją palaikyti lietuviškus prekės ženklus ir tai labai džiugina. Tikrai daug klientų džiaugiasi galėdami dėvėti tautiečių siūtus rūbus, o kai kurie išvis stengiasi pirkti tik lietuvišką, originalią produkciją, rengiasi vien „lietuviškai“, – įsitikinusi kita „Designer Space“ dalyvė.

Pataria, kaip Kalėdoms apsipirkti išmintingai

Nors gruodis kūrėjams tikras darbymetis, tačiau ir jie randa laiko dovanų paieškoms. Norintiems „neprašauti“ su dovana, dizaineris S.Gandžumianas pataria vieną esminį dalyką, kuriuo vadovaujasi ir jis pats.

„Visais laikais galiojo viena taisyklė – dovana atliks savo misiją tada, jei ją pirksime pažinodami žmogų, įdėsime pastangų, kad jam tai patiktų. Gali, pavyzdžiui, kolektyvui dovanoti visas vienodas dovanas, arba kiekvienam pagal jo įdirbį, asmenines savybes, pomėgius, individualizuoti dovanas. Kai dovaną renki giminaičiams ar draugams, vėl remiesi kitais kriterijais, bet savęs nemažai įdedi į paieškas. Dovanos yra išlaidos, todėl reikia jas reikia planuoti išmintingai. Jei dovanojate šiaip sau, geriau išvis to nereikia. Dovana turi nešti prasmę, ne kainą, o prasmę“, – pabrėžia jis ir priduria labai sėkmingai tuo besivadovaujantis savo gyvenime.

I.Ševiakovaitės nuotr./Serge Ganzumian
I.Ševiakovaitės nuotr./Serge Ganzumian

Į parduotuvę – su sąrašu

R.Mikailionytė pabrėžia, kad žmonės yra labai skirtingi, bet kai kuriems jų puiki dovana galėtų būti ir drabužiai. „Tiems, kurie mėgsta kokybiškus drabužius, lietuvių darbas galėtų būti puiki dovana. Galbūt žinote, kad artimam žmogui kažko trūksta – tai gera proga juo (arba savimi) pasirūpinti, be to, visada galima ir paklausti, ar, pavyzdžiui, mamai kažko reikia“, – pataria ji.

Dovanų patarimų nestokojo ir L.Larionova. „Žmonės lietuviškus darbus perka ir sau, ir dovanoms, ir net ne po vieną. Mugės tuo ir patogu, kad vienoje vietoje galima daugiau savo norų įgyvendinti, atrasti kelias dovanas. Čia būna ne tik drabužiai, bet ir žiemos aksesuarai – šalikai, pirštinės – ir pan. Puiki idėja – prijuostės, autorinio, rankų darbų medaus statinėlė“, – kalbėjo moteris.

I.Ševiakovaitės nuotr./Lilija Larionova
I.Ševiakovaitės nuotr./Lilija Larionova

Dizainerė pasakojo visada perkanti tokias dovanas, kokias norėtų pati gauti. „Niekada nebūna taip, kad nušluočiau žvakidžių lentynas, o po to galvočiau, kam čia jas padovanojus. Pirkdama dovaną visada žinau jos gavėją. Stengiuosi pasidaryti bent minimalų sąrašą, ką kam pirksiu“, – apibendrina ji.

Penktadienį ir šeštadienį Kauno „Akropolyje“ vyksiantis kalėdinis mados dizainerių pop up „Designer Space“ apsilankiusiems dovanos mados šventę. Vienoje erdvėje susiburs 20 gerai žinomų Lietuvos mados kūrėjų.

Su lankytojais bendraus ir savo kūryba dalinsis: Lily by Lilija Larionova, Serge Gandzumian, Diana Paukštytė, Giedrius Paulauskas, Ramunė Strazdaitė, Laura Daili, Sonata Jewellery, Kristina Kruopienytė, Rudnė, D96P Born From Nature, Dust Bunnies by Aušra Norkutė, INCODE Jewellery, GG Uniqe, Bobriq, Renata Mikailionytė, Burbulas, Emilija Kovalevskytė, Monika Stauskytė, Oills, Debesėlis burtų, Chocho Group, Rudnios miško medus.

Dar šventiškesnei nuotaikai sukurti – organizatorių vaišės ir degustacijos. Abi dienas renginys vyks nuo 11 iki 20 val., antrame prekybos centro aukšte greta „Sugamour“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis