Dvejus metus „Drogas“ ir „Garnier“, rengdami kampaniją „Švarus grožis – švarus vanduo“, stengėsi atkreipti dėmesį į Lietuvos ežerų, jų pakrančių švarą, rūpinosi, kad iš jų būtų pašalintos kenksmingos, stambiagabaritės ir kitos šiukšlės. Praėjusią vasarą pirkėjai, parduotuvėse „Drogas“ įsigydami „Garnier“ produktus, prie akcijos prisidėjo daugiau kaip trimis tūkstančiais eurų. Apie šimtas narų ir nardymo entuziastų iš visos Lietuvos valė Trakuose esantį Galvės ežerą ir Salotę, esančią Vilniaus rajone. Iš dugno ištraukta apie tūkstantis kilogramų šiukšlių.
„2021-aisiais startavusi tvarumo iniciatyva šiais metais įgauna dar didesnį pagreitį. Džiaugiamės, kad esame socialiai atsakingas verslas, kuriam rūpi aplinkosauga, – sako „Drogas“ rinkodaros, viešųjų ryšių ir klientų patirties vadovė Loreta Noreikaitė-Ziezienė. – Norime skatinti žmones nors kiek prie to prisidėti, nes tikime, kad dideli teigiami pokyčiai prasideda nuo mažų darbų.“
Prekių ženklas „Garnier“ neapsiriboja tik pavienėmis socialinėmis akcijomis – rūpinimasis gamta yra vienas iš ilgalaikių įmonės prioritetų.
„Gamtai mes skiriame ypatingą dėmesį, jau daugelį metų esame įsipareigoję siekti tvaresnio verslo vystymo. Mūsų holistinis požiūris į tvarumą apima įvairius veiksmus: stengiamės prisidėti prie skirtingų socialinių kampanijų, integruojame įvairias veganiškas produktų formules ir vis daugiau pakuočių gaminame iš perdirbto plastiko, – pasakoja „Garnier“ komandos narė Martyna Kučytė. – Pastebime, kad ir vartotojų lūkesčiai keičiasi: vis daugiau žmonių pasitiki tais prekių ženklais, kurie yra pasiryžę būti draugiškesni planetai. Vertiname savo klientų elgsenos pokyčius ir džiaugiamės, kad galime būti tie, kuriais pasitikima.“
„Garnier“ įsipareigoja, kad iki 2025 metų visos jų produktų pakuotės bus ne tik pagamintos iš perdirbto plastiko, bet ir perdirbamos bei biologiškai suyrančios. Taip pat iki šio užsibrėžto laikotarpio šis kosmetikos prekių ženklas turės 100 procentų anglies dioksido (CO2) neutralią gamyklą, kurioje bus naudojami atsinaujinantys energijos šaltiniai.
Trečią kartą šie du socialiai atsakingi verslai susivienijo kampanijai „Švarus grožis – švarus vanduo“.
„Šiais metais prie iniciatyvos prisijungė net du partneriai: viešoji įstaiga Pelkių atkūrimo ir apsaugos fondas ir „Zero Waste Fest“, – džiaugiasi Martyna Kučytė. – Padedami šių organizacijų norime prisidėti prie Lietuvos pelkių būklės gerinimo ir atkūrimo.“
Stengiamės pakeisti giliai įsišaknijusį stereotipą, kad pelkės yra blogis
„Stengiamės pakeisti giliai įsišaknijusį stereotipą, kad pelkės yra blogis. Būtent jos žmogaus ir gamtos naudai atlieka daugybę darbų. Pelkės – Žemės inkstai – natūralūs biofiltrai. Sveikos ir atkurtos, jos svarbios biologinei įvairovei, klimatui. Pelkių durpių kloduose sukaupta tris kartus daugiau CO2 nei visuose planetos miškuose – tai ypač aktualu klimato kaitos švelninimo aspektu. Jos valo vandenį ir orą, apsaugo nuo sausrų ir sparčių potvynių, yra įvairių gamtinių išteklių ir net dvasinio įkvėpimo šaltinis, – pasakoja viešosios įstaigos Pelkių atkūrimo ir apsaugos fondas pelkių ekologinio atkūrimo ir gamtos apsaugos ekspertė dr. Jūratė Sendžikaitė. – Tai gamtos parašytas istorijos metraštis, siekiantis laikus, kai iš mūsų krašto pasitraukė paskutinis ledynas.
Tačiau jos vis tiek nėra mylimos, nevertinama jų svarba... Pastaruosius penkiasdešimt metų pasaulyje pelkės nyksta net tris kartus sparčiau nei miškai. Nors dengia vos tris procentus viso sausumos ploto, pelkėse sukaupta gerokai daugiau organinės anglies nei visuose planetos miškuose, jų kloduose glūdi apie dešimt procentų pasaulio gėlo vandens atsargų. Tik sveikos ir jau sveikstančios pelkės gali padėti žmonijai spręsti klimato kaitos, biologinės įvairovės nykimo, aprūpinimo švariu vandeniu problemas. Džiugu, kad yra tai suprantančių ir vertinančių.
Įmonės „Drogas“ ir „Garnier“ savo iniciatyvomis prisidėdamos prie gamtos apsaugos ir atkūrimo veiklų parodo, kad tai išties svarbu visuomenei. Šių metų kampanijos „Švarus grožis – švarus vanduo“ iniciatoriai atkreipė dėmesį į nūdienos pelkių bėdas ir globalias problemas. Akcijos metu surinktas lėšas skirs Lietuvos pelkių apsaugai ir jų būklei gerinti. Beje, sveikos mūsų šalies pelkės yra ne tik natūralūs augalijos ir durpių biofiltrai, efektyviai valantys paviršiaus ir gruntinius vandenis, bet ir saugo Kuršių marias ir Baltijos jūrą nuo, deja, vis didėjančios taršos.“
„Būtent pelkių ekosistemos priežiūros ir anglies dioksido kompensavimo projektais, pelkių ir kitų ekosistemų apsauga, atkūrimu, tvariu naudojimu ir visuomenės švietimu rūpinasi Pelkių atkūrimo ir apsaugos fondas, kuriam šiais metais bus skiriama per kampaniją „Švarus grožis – švarus vanduo“ surinkta parama, – atkreipia dėmesį Loreta Noreikaitė-Ziezienė. – Nuo kiekvieno fizinėse ir elektroninėje parduotuvėse „Drogas“ įsigyto „Garnier“ produkto 2 centai yra skiriami Lietuvos pelkių išsaugojimo ir atkūrimo projektams. Prasidėjusi gegužę, kampanija truks iki rugpjūčio vidurio.“
Prie judėjimo „Švarus grožis – švarus vanduo“ šiemet prisijungė „Zero Waste Fest ’23“ – tai gamtai draugiškas renginys, kviečiantis susiburti visus, besidominčius aplinkosaugos temomis, klimato kaita, tvaresniu gyvenimo būdu, aktyviu laisvalaikiu ir sveikesne gyvensena. Rugpjūčio 11–13 dienomis Zarasų rajone, Antalieptėje, vyksiančio tvaraus festivalio tema – kelionės. Ten dalyvaus ir „Garnier“ bei „Drogas“.