Ikoniški kedai švenčia 30-metį: įdomūs faktai apie sportinius batelius, kuriuos garbina gatvė

Sukurti bėgikams, bet pamilti masių – taip kartais apibūdinami „Nike“ sportiniai bateliai „Air Max“, ilgainiui tapę ne tik sporto, bet ir stilingo miestiečio simboliu. Tikra legenda tapę kedai šiemet švenčia 30 metų jubiliejų. Inovatyvus, bet tuo metu neįprastas sprendimas – bato pade matomos oro pagalvėlės – ne tik amžiams pakeitė bėgimo avalynės industriją, bet ir tapo skiriamuoju šių batelių simboliu
„Air Max“ kedai gatvėje
„Air Max“ kedai gatvėje / Vida Press nuotr.

Visame pasaulyje kovo 26 dieną ruošiantis minėti pirmojo „Air Max“ modelio 30-metį, susipažinkite su įdomiausiais faktais apie batelius, visam laikui įėjusius į istoriją bei pavergusius milijonų širdis.

1. „Air Max“ – tai amortizacinė technologija, užtikrinanti didesnį patogumą ir sušvelninanti smūgius. Būtent ji „Nike“ sukurtiems bateliams atnešė pasaulinę sėkmę. Įdomu tai, kad oro pagalvėlių idėja buvo oficialiai pristatyta 1979 m., tačiau tuomet technologija nesulaukė didelio susižavėjimo ir palaikymo. Vis dėlto kompanija neprarado tikėjimo savo idėja ir siekė ne prisitaikyti prie rinkos, o ją keisti, todėl toliau tobulino pasauliui nematytą technologiją.

2. Legendinių batelių dizainą sukūrė amerikietis Tinkeris Hatfieldas, pradėjęs dirbti „Nike“ visai ne kaip dizaineris, o kaip kompanijos parduotuvių architektas. T.Hatfieldui pirmajam į galvą šovė tuo metu neįprasta ir gana radikali idėja – palikti pade esančią oro kapsulę matomą. Įkvėpimo šiai idėjai architektas pasisėmė lankydamasis Paryžiaus Pompidou meno centre, kuriame visi įprastai slepiami pastato elementai buvo iškelti į išorę.

3. 1987-aisiais buvo pristatyti pirmieji „Air Max 1“ bėgimo bateliai su paduose matomomis pagalvėlėmis. Žiniai apie juos paskleisti buvo sukurta įspūdinga reklaminė kampanija – 1987 m. per JAV komercinę televiziją transliuojamoje reklamoje skambėjo „The Beatles“ daina „Revolution“. Šis atvejis buvo pirmasis istorijoje, kai legendinės grupės kūrinys buvo naudojamas televizijos reklamoje. Kitais metais pasirodė ir populiarusis „Nike“ šūkis „Just Do It“.

Organizatorių nuotr./„Air Max“, 1987 m.
Organizatorių nuotr./„Air Max“, 1987 m.

4. Praėjus 8 metams nuo „Air Max“ technologijos sukūrimo, prekyboje pirmą kartą pasirodę bateliai sukėlė tikrą sujudimą. Mažiau nei per metus buvo parduota daugiau kaip milijonas porų. Batelių pristatymas sutapo su tuo metu JAV prasidėjusia bėgiojimo „revoliucija“ ir atnešė kompanijai rekordinį pelną. Sukurta išskirtinai bėgikams, „Air Max“ sportinių batelių linija iškart tapo ne tik kasdieniu įvairių žmonių pasirinkimu, bet ir reikšminga subkultūrų, tokių kaip hiphopas, dalimi.

5. Pasiteisinęs batelių dizainas tapo pagrindu oro pagalvėlę perkelti į daugybę vėlesnių modelių. „Air Max“ kedai tapo sporto ir stiliaus klasika bei neatsiejama sporto ir laisvalaikio prekių industrijos dalimi. Per 30 metų „Nike“ sukūrė apie 70 skirtingų „Air Max“ modelių, o pačiu populiariausiu modeliu kompanijos istorijoje tapo „Air Max 95“.

Vida Press nuotr./„Air Max“ kedai gatvėje
Vida Press nuotr./„Air Max“ kedai gatvėje

6. Šiandien „Air Max“ – vieni žinomiausių sportinių batelių visame pasaulyje. Naujus ir riboto leidimo „Nike Air“ modelius akimirksniu išgraibsto sportinių batelių kolekcionieriai, o ištikimiausi gerbėjai senuosius modelius vieni iš kitų perperka net ir už kelis tūkstančius dolerių.

Kovo 26 dieną minima pasaulinė „Air Max“ kedų diena, ją švęsti kviečiami ir lietuviai – ne tik tą dieną avėti kedus, bet ir susirinkti vėlyvųjų pusryčių kultūros bare „Kablys“. Renginio dalyviai turės galimybę praleisti laiką su stilingais bendraminčiais, o kedų kultūrai dedikuoto sekmadienio nuotaiką kurs gyvi grupės „Omerta“ ir Justino Jaručio pasirodymai bei įvairios „Air Max“ pramogos. Vėlyvieji pusryčiai prasidės 12 val. ir tęsis iki 18 val.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis