Įkvepiančią instaliaciją sukūręs M.Petruškevičius: „Svarbiausia nuomonė – žmonių, kurie kasdien praeina“

Žymiausias Lietuvos dekoratorius Mantas Petruškevičius sukūrė naują, įkvepiančią instaliaciją, raginančią susimąstyti ir drąsinančią gyventi savo autentišką gyvenimą. Lotoso žiedų ir veidrodžių instaliacija kiekvieną, einantį pro šalį, kviečia pažvelgti į savo vidų, išvysti ten glūdinčią stiprybę ir išdrįsti gyventi taip, kaip norisi. Mantas atskleidžia, kad būtent tokie – prasmingą žinutę nešantys – projektai motyvuoja jį kurti, o svarbiausia jam – paprastų žmonių, kurie kasdien praeina ir vertina, nuomonė, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Mantas Petruškevičius ir jo kurta instaliacija
Mantas Petruškevičius ir jo kurta instaliacija / Asmeninio archyvo nuotr.

Esmė – ne turėti, o mėgautis

Autentiško gyvenimo idėją savo naujame darbe įprasminęs Mantas sutinka, kad geriausi gyvenimo sprendimai atrandami įsiklausant į savo vidinį balsą: „Floristika – mano gyvenimo dalis, mano darbas ir pomėgis viename. Man visada patiko gėlės: tiek matyti jas augančias lauke, tiek puošiančias mūsų aplinką.“

Pasak Manto, dar besimokydamas mokykloje jis laisvu laiku darbuodavosi gėlių salonuose, kur įgijo pirmųjų žinių apie gėlių priežiūrą ar jų derinimą kompozicijose. „Jeigu anuomet nebūčiau žengęs šio žingsnio, nebūčiau įgijęs tiek praktinės patirties, o tai man leido būt žingsniu priekyje vėlesniuose mano gyvenimo etapuose, tiek kuriant, tiek realizuojant įvairaus sudėtingumo dekoravimo projektus“, – pasakoja Mantas.

„Gėlės ir bet koks kitas grožis reikalingas tam, kad kiekvieną kartą galėtume juo mėgautis, pajausti, gyventi tuo. Pavyzdžiui, gėles auginame ne tik tam, kad turėtume vieną kitą gėlę sode, bet taip pat ir tam, kad jas prižiūrėtume, grožėtumėmės. Lygiai taip pat galime mėgautis kitų kuriamu grožiu. Mes turim pakankamai estetiškų gražių dalykų šalia – svarbu pastebėti ir įvertinti. Nesvarbu, mokama tai ar ne. Esmė – ne turėti, o mėgautis.“

Naujai meninei instaliacijai lotoso žiedus M.Petruškevičius panaudojo neatsitiktinai. Jis sako, jog šis augalas yra labai paslaptingas ir turi tam tikros magijos savyje: „Lotosas subtilus, paslaptingas. Norėjome, kad dėmesys tektų veidrodžiui, tad lotosas čia puikiai tiko. Gėlės, be abejonės, turi savo žavesio, jos savyje talpina ir kuria skirtingus pojūčius ir tikrai gali praskaidrinti žmonėms nuotaiką. Dažniausiai, kokį žiedą naudoti savo darbuose, renkuosi pagal vidinę nuojautą.“

Svariausia – publikos nuomonė

M.Petruškevičius savo talentu ir įspūdingomis dekoro kompozicijomis puikiai žinomas ir už Lietuvos ribų. Paklaustas, kas jį, kaip kūrėją, veda į priekį, Mantas dalijasi, kad tai – iššūkiai ir publikos atgalinis ryšys:

„Kurti motyvuoja vis nauji projektai, nauji iššūkiai. Kuo sudėtingesni sprendimai, tuo yra įdomiau. Visuomet įdomu įgyvendinti kažkokias inspiracijas, gilesnes idėjas, prasmingą turinį turinčias kampanijas. Tokie dalykai kiekvieną kartą suteikia daug patirties. Mano komanda dirba vienu metu su keliais projektais ir kiekvienas man vienodai svarbus, kiekvieną svarbu išpildyti tinkamai.“

Asmeninio archyvo nuotr./Manto Petruškevičiaus kurta instaliacija
Asmeninio archyvo nuotr./Manto Petruškevičiaus kurta instaliacija

„Galiu atvirai sakyti, kad man tikrai labai svarbu, ką mano į mano kūrybą žiūrintys žmonės, kokios emocijos juos aplanko. Manau, kad tai yra pagrindinis variklis, publikos įvertinimas man yra labai svarbus. Bet ne pavienių, garsiai nuomonę reiškiančių, žmonių nuomonė, o paprastų, kurie eina, mėgaujasi, atkreipia dėmesį, įvertina. Ar jiems patinka – aš daugiausia į tai dėmesį atkreipiu, tai man svarbu.“

Vieną naujausių M.Petruškevičiaus darbų – gėlių ir veidrodžių instaliaciją – visi norintys gali išvysti iki birželio vidurio Vilniuje, prekybos centre CUP, III aukšte.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis