Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Ištrūkti iš korseto“: korėjietės atsisako tobulo makiažo ir naikina kosmetikos priemones

Moterys atsisako makiažo, norėdamos pasipriešinti daug pastangų reikalaujančiam odos priežiūros kultūros režimui ir spaudimui atrodyti tobulai, skelbia portalas theguardian.com.
Korsetas
Korsetas / „Youtube“ stopkadras

Kai Cha Ji-won nusprendė nebesidažyti ir nusikirpo plaukus, jos motina buvo pirmoji, kuri patraukė dukrą per dantį: „Ooo, atrodo, kad dabar turiu sūnų.“

Daugiau kaip dešimtmetį, pradėjusi nuo 12-os metų, Cha kruopščiai rinkosi kosmetiką, bandydama įsisprausti į Pietų Korėjos visuomenėje nusistovėjusius grožio standartus. Vidurinėje mokykloje ji net kreipėsi į specialų fondą, kad, šiam padedant, ji galėtų pasišviesinti odą.

Tuomet dar mergaitė žiūrėdavo makiažo pamokas „YouTube“, šlifuodavo savo įgūdžius, o būdama maždaug 20-ies jau išleisdavo kosmetikai apie 70 svarų per mėnesį. Tačiau plintant feministinėms idėjoms Pietų Korėjoje, Cha nusprendė nusivalyti makiažą ir liautis dažyti plaukus šviesiai.

„Pasijutau lyg gimusi iš naujo“, – prisipažino Cha. „Per ilgai ir pernelyg daug energijos išnaudojau jaudindamasi, kaip būti „gražia“. Dabar aš išnaudoju tą laiką skaityti knygas, sportuoti“, – sako ji.

Cha yra judėjimo, kuris kovoja prieš nerealistinius grožio standartus, raginančius moteris valandų valandas praleisti prie veidrodžio, Pietų Korėjoje dalis. Moterys esą turi keltis dvi valandas prieš darbą, kad būtų tikros, jog pasidarys tobulą makiažą. Ar ne absurdas?

Moterys, pavargusios nuo šių rutinų, socialiniuose tinkluose ėmė dalintis vaizdo įrašais, kuriuose – krūvos sunaikintų kosmetikos priemonių ir raginimai „atsikratyti korseto“, sulyginant makiažą su drabužiu, kuris buvo kasdienis moterų palydovas metų metus ir tarnavo tam, kad įspraustų moteris į tam tikras formas.

Ši tendencija socialiniuose tinkluose yra didesnio judėjimo, kuris nukreiptas prieš patriarchalinę visuomenę, dalis. Reta moteris Pietų Korėjoje eina į gatves, siekdama daugiau lygybės bei norėdama pakovoti su, tarkime, seksualine prievarta ar nelegaliu filmavimu.

Šis judėjimas yra įdomus posūkis Pietų Korėjoje, kuri itin giriasi savo plastine chirurgija. Net trečdalis jaunų moterų gulasi po skalpeliu dėl grožio. Pietų Korėjos kosmetikos prekės ženklai taip pat garsėja visame pasaulyje.

„Jie jokios galios neturi“

Cha dabar per mėnesį kosmetikai išleidžia vos 2,75 svarus – tiek pakanka drėkinamajam kremui ir lūpų balzamui, o „YouTube“ kanale ėmė kelti feminizmo klausimus. Beje, toje pačioje platformoje, kur anksčiau ji mokydavo makiažo technikų.

Pietų Korėjos grožio standartai skatina moteris siekti šviesios odos, didelių akių, atitinkamos nosies formos, lieknų kojų, vyšnių spalvos lūpų, smulkaus veido ir atitinkamų kūno linijų. Kiekvienoje šalyje galioja savas supratimas, kas yra idealu, tačiau Pietų Korėjoje milijonai bando atrodyti taip pat.

Kiekvienoje šalyje galioja savas supratimas, kas yra idealu, tačiau Pietų Korėjoje milijonai bando atrodyti taip pat.

Vis dėlto per pastaruosius kelis mėnesius kažkas ėmė keistis – tūkstančiai žinučių socialiniuose tinkluose atskleidžia, kad moterys naikina savo kosmetiką, taip parodydamos, kad nepritaria minėtiems grožio standartams.

Viename vaizdo įraše dvi moterys ant balto lapo supila šešėlius, makiažo pagrindą, skaistalus ir nagų laką, sukurdamos kažką panašaus Jacksono Pollocko stiliaus darbą.

„Man buvo nemalonu šitaip išeiti į gatvę praeityje“, – sako viena jų. „Visi šie dažai jokios galios man neturi, jei visa tai galima tiesiog lengvai sulaužyti“, –tęsia ji.

Man buvo nemalonu šitaip išeiti į gatvę praeityje, – sako viena jų.

Kitame įraše socialiniame tinkle „Twitter“ moteris replikuoja: „Negaliu patikėti, kad visa tai dėdavausi sau ant veido.“

Šiuo metu nėra statistinių duomenų apie kosmetikos pardavimų kritimą, tačiau atgarsių judėjimas sulaukia. Vienas iš kosmetikos mažmeninės prekybos agentūros Pietų Korėjoje atstovų buvo susirūpinęs dėl naujos tendencijos ir planavo susitelkti ties didėjančiais kosmetikos vyrams pardavimais, rašė vietos žiniasklaida. Kitas makiažo priemonių kompanijos darbuotojas sakė, kad įmonės baiminasi net pripažinti, jog judėjimas turi jiems įtakos.

Makiažo atmetimas yra tik dalis kampanijos prieš vyraujančius grožio standartus.

Viena iš Korėjos naujienų pranešėjų, dirbančių pagrindinėje šalies televizijos stotyje, įplieskė aštrias diskusijas gegužę, kai eteryje pasirodė pasibalnojus nosį akiniais.

Jiwon Park „Instagram“ paskyroje praėjusiais metais ėmė skatinti kūno pozityvumą ir kovoti prieš siaurą grožio apibrėžimą Pietų Korėjoje.

„Judėjimas siekia ne tik to, kad į moteris nebūtų žvelgiama kaip į seksualinius objektus, tačiau keičia ir jų statusą – jos jau nebėra priklausomos nuo vyro“, – sako Lee Na-Young, moterų studijų profesorė Chung-Ang universitete, Seule. „Kaip rezultatą matome ne tik pokyčius dėl makiažo ir kosmetikos, bet ir pasikeitusią moterų aprangą“, – teigė ji. Anot profesorės, šios moterys išsilaisvina: „Ir kartą pajutusios, ką tai reiškia, jos niekuomet negrįš atgal.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos