Ivanka Trump diktuoja madą – į moterų drabužines grįžta kostiumas

Po dviejų dešimtmečių užmaršties kostiumas grįžta į madą.
Ivanka Trump
Ivanka Trump / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Švarko modelių įvairovė

Pamename, kaip mados redaktoriai alpo dėl plačių pečių ir griežtų linijų, prikausčiusių visų dėmesį mados savaitėse – šias tendencijas garsiausi mados namų dizaineriai, rašoma uk.businessinsider.com.

„Scanpix“/AP nuotr./„Chanel Haute Couture“ pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
„Scanpix“/AP nuotr./„Chanel Haute Couture“ pavasario ir vasaros kolekcijos modelis

Nors moteriški kostiumai pastaruosius kelerius metus po truputį skverbėsi į mados pasaulį, tai, ką matome dabar, ir tai, kas po truputį pildo parduotuvių vitrinas, pažymi kažko labai kitokio pradžią.

„Kostiumų švarkai nebėra tokie laisvi, kaip anksčiau. Atsirado daugiau struktūros, labiau pabrėžiami pečiai ir liemuo“, – „Business Insider“ sakė Lizzy Bowring, madą prognozuojančios kompanijos „WGSN“ podiumų vadovė.

„Pix Studija“ nuotr./Ramunės Piekautaitės 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
„Pix Studija“ nuotr./Ramunės Piekautaitės 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis

Šiandienos stilius nukrypsta nuo kostiumėlio, susidedančio iš kelnių ir švarko, ir pasineria atgal į 1980-siuos – tai dešimtmetis, kai moterys pradėjo reikalauti daugiau galios darbovietėse ir vilkėjo ryškių spalvų švarkelius plačiais pečiais.

„Scanpix“ nuotr./„Marc Jacobs“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
„Scanpix“ nuotr./„Marc Jacobs“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis

Toks švarkas dabar naudojamas norint „padaryti pareiškimą“ apie galios suteikimą moteriai, o svarbūs žmonės taip pareiškia apie savo pačių galią.

Ivanka Trump yra puikus to pavyzdys. Kadangi ji yra svarbias pareigas Donaldo Trumpo administracijoje užimanti moteris, dažnai jos stiliaus pasirinkimai suprantami kaip politiniai pareiškimai. Pastaruoju metu madingas sukneles ji vis dažniau keičia griežtais švarkeliais, kurie spinduliuoja jos tėvo administracijos galią ir patikimumą.

Tokie švarkeliai pradėjo populiarėti moterims svarbiu kultūriniu laiku, kadangi jos pradėjo kalbėti apie seksualinį priekabiavimą ir seksualinę prievartą #MeToo ir #TimesUp kampanijų pagalba. Šie judėjimai daro įtaką ne tik tam, kokia apranga kuriama, bet ir tam, kaip moterys renkasi rengtis.

 „Scanpix“/„Sipapress“ nuotr./„Altuzarra“ 2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekcijos modelis
„Scanpix“/„Sipapress“ nuotr./„Altuzarra“ 2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekcijos modelis

„Mados šou neegsiztuoja vakuume – šou atspindi mūsų kultūrą“, – sakė „Conde Nast“ meno vadovė Anna Wintour.

Ji tęsė: „Didžiausias pastarųjų mėnesių kultūrinis postūmis buvo moterys, ir tai, kaip su jomis elgėsi darbovietėje. Netikiu, kad dizaineriai neturėjo to galvose.“

Tokiu būdu egzistuoja dvi tendencijos, einančios koja kojon: švarkas ir kaip tas švarkas yra suvokiamas.

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./„Alexander Wang“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./„Alexander Wang“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis

„Dizaineriai savo kolekcijoje parodo kultūrines akimirkas – tai tų akimirkų interpretacija“, – „Business Insider“ sakė mados istorikė Deirdre Clemente. Ji papildė: „Kai žmonės paima madą ir su ja padaro kažką šaunaus, tai turi reikšmės. Žmonės suteikia jai reikšmės, fiziškai dėvėdami ją ant savo kūnų.“

Vida Press nuotr./„Céline“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
Vida Press nuotr./„Céline“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis

Kostiuminio švarko sąsaja su ekonomika

Kostiuminio švarko sugrįžimas yra ekonomiškai reikšmingas. Istoriškai, toks įvaizdis siejamas su klestinčios ekonomikos laikais, kaip pokariniais 1940-siais ir 1980-siais.

„Tai buvo išlaidavimo ekonomikos“, – sakė D.Clemente. Kostiuminių švarkų atgimimas gali signalizuoti, kad taupymo įpročiai, įsišakniję vartotojuose po recesijos, pradeda silpnėti, kadangi vis labiau pasitikime ekonomika.

„Žmonės neleisdavo sau leisti pinigų, tačiau gyvename švietimo eroje. Žmonės vis laisviau leidžia pinigus“, – sakė L.Bowring.

 „Scanpix“/„Sipapress“ nuotr./„Altuzarra“ 2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekcijos modelis
„Scanpix“/„Sipapress“ nuotr./„Altuzarra“ 2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekcijos modelis

Tai taip pat rodo perėjimą nuo beatodairiško išlaidavimo greitos mados parduotuvėse, kadangi kostiumas yra laikomas investicija, o ne daiktu išmetimui. Greitos mados tinklas „Zara“ sukūrė savo kostiumo versijas, kuris yra kitoks, nei įprasta: išpūstais pečiais bei paryškintu liemeniu – tai suteikia kostiumui moteriškumo, tad nusiteikite net čia išleisti kelis šimtus eurų.

Ir, atrodo, pirkėjams tai daro į taką. „Žmonėms pradeda atsibosti greitoji mada“, – sakė L.Bowring. Ar išliks ši tendencija – pamatysime ateityje. „Tačiau mados švytuoklė visada juda nuo vieno kraštutinumo iki kito“, – sakė moteris.

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./„Max Mara“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./„Max Mara“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų