Kaip teigia Julija Janus, ramybė nėra pasyvi monotonija. Ji gali reikšti ir povandeninių srovių atnešamos audros nuojautą, kurią dizainerės klientai užčiuops ypatingame naujosios kolekcijos audinių marginime ir drabužių formose.
Naujausios, jau 13-osios, „Julia Janus“ mados namų kolekcijos tonas – skystų, tekančių medžiagų įspūdis.
Užmerktomis akimis galvodami apie ramybę mintyse rašytume žodžius „pusiausvyra“, „erdvė“, „susikaupimas“, „vanduo“, „oras“, bet ramybė gali įgauti ir spengiančios tylos intonaciją, lygiai kaip vandens lašas gali tykšti labai garsiai.
Naujausios, jau 13-osios, „Julia Janus“ mados namų kolekcijos tonas – skystų, tekančių medžiagų įspūdis, kurį suformuoja užapvalintos kišenės ir drabužių apačios, jų drapiravimas, virstantis tekėjimo, lašėjimo imitacija, įvairios lašo formos.
„Visi margi kolekcijos audiniai yra mūsų kūriniai, – pasakoja dizainerė, marginimui pasirinkusi unikalią gamtos fotografiją. – Fotografavome žolę, šiaudus. Jūros nuotrauka su pereinančiais vandens atspalviais ir šviesėjančia horizonto linija tapo marinistinio, dryžuoto trikotažinio audinio marginimo pagrindu. Vandens raibuliai ir putos virto vyriškos kolekcijos dalies džinsinio audinio marginimo raštu.
Kai tik nufotografavome tekančius dažus, supratome, kad tai taps savotišku kolekcijos priedainiu, kad ieškosime ir kitų tekančios klampios substancijos išraiškos priemonių. Mums atrodė, kad tas aptakumas ir tekėjimas, tarsi sniegas žiemą, tarsi klijai, uždengia visus triukšmo šaltinius ir nugramzdina į tylą. Tokį atspaudą, pasirinkę skirtingas dažo technologijas, panaudojome tiek moteriškose suknelėse, tiek vyriškuose marškinėliuose.“
Įspūdinga ir žmogaus rankos kontūro, nufotografuoto per medžiagą, nuotrauka. Ji sukuria paslėptos įtampos atmosferą, atsargų intymų palytėjimą.
„Tiesą sakant, atspaudai šioje kolekcijoje kelia maištą pačioje ramybės temoje, išduodami povandenines sroves ir įtampas, be kurių neapsieina joks kelias į nusiraminimą“, – sako J.Janus.
Jos kurtiems drabužiams būdingas siuvinėjimas išlieka ir naujausioje pavasario-vasaros kolekcijoje. Sidabrinio atspalvio siūlu išsiuvinėta viksva simbolizuoja palaimingos ramybės vasarą prisiminimus, – vėją melduose, pievose, medžių vainikuose.
Pagrindinė J.Janus kolekcijos audinių sudėtis: vilna, šilkas, medvilnė, viskozė, linas, modalas, tencelis. Taip pat – neperšlampami poliuretaniniai pluoštai.
„Daug žaidėme, derindami permatomą su standžiu, blizgų su matiniu, kietą su minkštu. Tokiu būdu siekėme perteikti ramybės temos trapumą, – pasakoja J.Janus. – Kolekcijos striukės konstruotos su dviguba rankove arba neapibrėžto aptakaus silueto, taip bandėme sukurti šarvo arba kokono, saugančio ramybę, įvaizdį.“
Naujos kolekcijos marškinėliai ir suknelės – paplatintų pečių, trumpos rankovės platesnės nei bet kada, suknelių ir palaidinių liemuo pažemintas arba juosmens vietoje.
Drapiruotų drabužių liemuo neapibrėžtas, leidžiantis audiniui kristi, tačiau tarp kolekcijos aksesuarų visada yra tinkamas diržas, skirtas priderinti prie kiekvieno laisvesnio rūbo.
Dauguma kolekcijos sijonų ir suknelių yra midi ir maksi ilgio. Kai kurios tunikos gali būti nešiojamos ir kaip mini suknelės.
„Ypač didelė kelnių įvairovė, skirtingo klyno ir juosmens išdėstymo. Bus ir plačių, ir siaurų, siaurėjančių kelnių, taip pat banano formos ir bermudų“, – atskleidžia J.Janus.
Kolekcijoje įdomų vaidmenį atliks ir džinsas, ir pereinamų pastelinių spalvų batų kolekcija, taip pat naujų technologijų produktas – apoksidinės dervos ir sidabro juvelyrikos kolekcija.
TAIP PAT SKAITYKITE: Julijos Janus papuošalai: dviejų kūrėjų tandemas ir netikėti medžiagų deriniai
Vyriškoje kolekcijos dalyje dėmesį patrauks bananinio kirpimo kelnės, „žvejo“ lietpaltis, sukonstruotas kaip šarvai – tarsi apsauga trapiai ramybei, be to – lininiai marškiniai su lašo formos gobtuvu, simbolizuojančiu kolekcijos raktinę figūrą.