Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Julija Janus: mada neturi dydžio ir amžiaus – ji skirta netobulam kūnui

Šalia „greitosios mados“ tendencijų, demonstruojamų aprangos ir įvaizdžio šablonų, tobulų modelių formų privalo atsirasti vietos ir nediskriminacinei madai, kuri suteiktų galimybę be jokių apribojimų dėl dydžio, amžiaus ar kitų kriterijų mėgautis moderniais aukštos kokybės drabužiais. Tuo įsitikinusi unikalios mados ir gyvenimo stiliaus prekių ženklo „Julia Janus“ kūrėja Julija Janulaitytė.
Julija Janus
Julija Janus / Asmeninio archyvo nuotr.

Ji kovo 15 d. Kauno technologijos universiteto „Santakos“ slėnyje esančioje „DesignLibrary“ dalysis patirtimi skaitydama paskaitą „Julia Janus: nacionalinio dizaino tapsmas globaliu“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Žinau pagal save, kokios kančios yra rasti tinkamo dydžio įdomesnį rūbą, kuris dar ir ilgiau tarnautų. Mane pačią erzina sugaištas laikas paieškoms, todėl noriu daryti tai kuo rečiau. Kuriu tai, ko labai trūksta, t. y. pasitikėjimą savimi tokiame kūne, koks jis yra, nesikankinant dėl netinkamo stiliaus ar nepatogaus drabužio, ir galimybę vienoje vietoje nusipirkti viską, ko gali reikėti geram stiliui palaikyti“, – teigia žinoma Lietuvos mados dizainerė.

Kuriu tai, ko labai trūksta, t. y. pasitikėjimą savimi tokiame kūne, koks jis yra, nesikankinant dėl netinkamo stiliaus ar nepatogaus drabužio.

Per devynerius veiklos metus Julija išvystė prekių ženklą, skirtą vyrams ir moterims, kuris išsiskiria šiuolaikiniu avangardiniu minimalistiniu dizainu, savo veiklos misija ir vertybėmis. Šiuo metu dizainerė turi penkias koncepcines parduotuves Lietuvoje, prekiauja internetu ir didmena Latvijoje, Lenkijoje, Suomijoje ir kitose Europos šalyse, Kinijoje, Japonijoje ir Australijoje.

Pasak J.Janulaitytės, jos kuriama mada pabrėžia žmogaus unikalumo svarbą ir įvairovės palaikymą. Dėl to kolekcijos gaminiai prieinami itin plačioje dydžių skalėje. Prekių ženklas neša žinią, kad „grožis yra ta akimirka, kai tu nusprendi būti savimi“.

Asmeninio archyvo nuotr./„Julia Janus“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
Asmeninio archyvo nuotr./„Julia Janus“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis

Kaip atsirado jūsų prekių ženklas? Nuo ko viskas prasidėjo?

– Atsirado iš didelio noro kurti nediskriminacinę madą, kuri leistų be apribojimų dėl dydžio, amžiaus ar kitos įvairovės mėgautis moderniu aukštos kokybės drabužiu.

Man nepatinka, kad iki šiol mados parduotuvės skirstomos į reguliarių ir didelių dydžių parduotuves. Žmonės yra įvairūs ir dažniausiai vidutinio kūno sudėjimo. Tokie yra labiausiai nuskriausti, nes nei vienose, nei kitose parduotuvėse jiems nėra pasirinkimo.

Aš esu Julija Janulaitytė, sutrumpinusi savo pavardę gavau Janus – vardą, kuris hebrajiškai reiškia "Dievo išgirstas, palaimintas". Janus yra ir romėnų dievo, kuris atsakingas už permainas, vardas.

Visi mano kuriami drabužiai pagaminti skaidriai dirbančiose įmonėse. Man tai yra labai svarbu. Aš nesuprantu, kaip greitojoje madoje galima užauginti medvilnę, nuimti derlių, ją apdoroti, išverpti siūlus, išmegzti marškinėlių audinį, juos pasiūti, nudažyti, uždėti printą ir galiausiai pasiekti, kad tie marškinėliai kainuotų tik 7–10 eurų. Kokiomis vergovės sąlygomis tai gali būti pagaminta?

Asmeninio archyvo nuotr./„Julia Janus“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
Asmeninio archyvo nuotr./„Julia Janus“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis

Kur jūs semiatės įkvėpimo?

– Mane įkvepia gamta ir žmonės, istorijos ir tendencijos. Galima sakyti, kad visa kultūrinė, politinė, istorinė, biologinė aplinka yra mano kūrybos įkvėpėja. Pradedu kurti apmąstydama kiekvienos kolekcijos temą, ieškodama unikalių konstrukcinių, spalvinių, medžiagiškumo sprendimų, remiuosi tuo metu aktualiais klausimais. Ieškau klientui geriausio pasiūlymo iš begalės fantazijų: to vienintelio, gundančio ne tik savo išore, bet ir verte.

Pati svarbiausia dalis – komanda, kuri susibūrusi kartu kuria, diskutuoja, vieni kitiems padeda, gamina, ieško įvairių sprendimų. Mano įkvėpimas būtų niekas, jei tai netaptų kolektyvinio darbo produktu. Idėjos gyvena ne tik dėka tų žmonių, kurie jas palaiko dirbdami kartu, bet ir dėka tų, kurie perka mūsų kūrinius.

Asmeninio archyvo nuotr./„Julia Janus“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
Asmeninio archyvo nuotr./„Julia Janus“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis

Kaip gimsta jūsų kolekcijos vizija? Ar atsižvelgiate į pasaulines tendencijas, galbūt socialinius klausimus ir problemas?

– Tai yra lėtoji mada. Kuriu drabužius, kurie „ilgai groja“. Juos galima nešioti ilgą laiką, o pavargus atiduoti kam nors kitam. Norint atsinaujinti prie drabužių iš ankstesnių kolekcijų priderinami naujų kolekcijų modeliai. Jie neišeina iš mados, tačiau kartu aš atliepiu ir tendencijas, pasiimdama iš jų tai, kas tinka prie mano koncepcijos „stuburo“.

O greitoji mada manipuliuoja tendencijomis. Aš kuriu kokybiškus drabužius, kurie DNR grandine jungiasi su ankstesniais kūriniais, formuoju ilgalaikį, tačiau švelniai avangardistinį stilių. Mano sukurtas stilius palieka pėdsaką mados istorijoje, priešinasi masiniam pigaus, išmetimui skirto, neyrančio audinio, taršaus produkto vartojimui.

Kokią moterį ir kokį vyrą įsivaizduojate kurdama naujus drabužių modelius? Ar jie pasižymi konkrečiomis būdo ir charakterio savybėmis?

– Ir kurdama, ir savo parduotuvėse matau žmones, kurie ieško tvaraus gyvenimo būdo. Tokius, kurie sąmoningai renkasi kokybę ir išliekamąją vertę. Jie mėgsta save išreikšti, nori kokybės, tai žmonės, kurie mėgaujasi gyvenimu, žino savo vertę, moka dirbti ir kurti, domisi kultūra.

Asmeninio archyvo nuotr./„Julia Janus“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
Asmeninio archyvo nuotr./„Julia Janus“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis

Kaip gimė mintis kurti madą įprastiems, kasdien sutinkamiems žmonėms, o ne tobulų formų modeliams?

– Mano mada neturi dydžio ir amžiaus. Nei moterų, nei vyrų kolekcijose. Ji skirta netobulam kūnui, koks yra kiekvienas žmogus. Tobuli tik dievai ir modeliai. Tačiau pati mano kuriama mada nėra įprasta. Tai galimybė pasijusti moderniai, gyventi su stiliumi, parodyti savo, kaip neeilinės asmenybės, išskirtinumą.

– Kokį vaidmenį kuriant drabužius vaidina medžiagiškumas? Kaip atsirenkate audinius kolekcijoms? Ar stebite inovacijas šioje srityje?

– Kuriu iš natūralių arba pusiau natūralių pluoštų. Ieškau ekologiškiausio sprendimo, tinkamo žmogaus kūnui. Man labai svarbu, kad ir drabužis kvėpuotų, ir žmogaus oda per jį galėtų atsikvėpti. Inovacijos audiniuose svarbios, jei jos padeda spręsti mano ir mano pirkėjų poreikius. Todėl visas jas stebiu ir įvertinu, o pastebėjusi naudingas mums – testuoju, bandau, pritaikau.

Mano mada neturi dydžio ir amžiaus. Nei moterų, nei vyrų kolekcijose. Ji skirta netobulam kūnui, koks yra kiekvienas žmogus.

Man svarbu, kaip vystosi visa mados pramonė. Mielai prisidėčiau prie ateities aprangos vizijos ir inovacijų kūrimo, turiu minčių kaip galėtų būti sumažinta tarša.

Jūs taip pat pristatėte virtuvės ir namų liniją. Galbūt ateityje planuojate pereiti prie interjero kūrimo?

– Virtuvės ir namų linija – prekių ženklo parduotuvių koncepcijos dalis. Kurdama savo parduotuves, ieškojau išskirtinio ir mūsų kraštui būdingo bruožo, kuris kultūriškai vienytų, bet kartu būtų išskirtinis savo idėja. Supratau, kad dėl atšiauraus klimato mes labai daug dėmesio skiriame valgymo kultūrai. Mūsų gyvenimas namuose sukasi aplink virtuvę: ten dalijamės ne tik maistu, bet ir visomis patirtimis bei planais. Tokiu būdu visai natūraliai prekių ženklo parduotuvėse atsirado stalas su parduodamais stalo, įvairiais valgymo aksesuarais, indais, kurie taip pat mano sukurti.

Asmeninio archyvo nuotr./„Julia Janus“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
Asmeninio archyvo nuotr./„Julia Janus“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis

Prieš keletą metų dar buvo galima matyti, kad Lietuvoje pasaulinės madų tendencijos šiek tiek vėluoja. Kokia padėtis, jūsų nuomone, yra dabar?

– Lietuvoje mados tendencijos vėluoja. Rinka yra per sekli, kad būtų pakankamai tendencijų sekėjų, vartotojų, kurie skatintų tendencijų generavimąsi ir jų virtimą prekėmis. Mano kolekcijose dažnai pasitaiko, kad naujas, pagal tendencijas sukurtas produktas tampa pastebėtas ir populiarus tik sezonui einant į pabaigą ar net kito pradžioje. Man gera žinia yra ta, kad mūsų klientai su kiekviena kolekcija vis labiau pasitiki kuriamais drabužiais ir jų privalumais, drąsiau leidžiasi į stiliaus transformacijas.

Matyti, kad mados ratas sukasi ir vis sugrįžta anksčiau buvusios tendencijos. Kaip manote, kurio laikotarpio mada vėl sugrįš per artimiausius penkerius metus?

– Mada arba dizainas grįžta vėl ir vėl, kol apsisuka 10–12 metų ciklas. Po to ji atsikartoja per vieną kartą, praėjus 16–21 metams nuo populiarumo viršūnės. Galime apskaičiuoti: per penkerius metus turi atsikartoti tai, kas buvo madinga prieš 20 metų, t. y. 2000-ųjų išvakarėse.

Viena iš tada populiarių tendencijų – augaliniai motyvai, kita – platėjantys džinsai. Tačiau aš neseku ir nekartoju mados ciklų. Kuriu čia ir dabar. Mano madai apibūdinti artimas anglų kalbos naujadaras, kuriuo vadinasi viena labai žymi interneto kultūros platforma – „nownessׅ“. Tai reiškia „dabartiškumą“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų