Ką reikia žinoti dirbant biure ar ruošiantis darbo pokalbiui

Tikriausiai net patys dažnai nepajaučiame, kaip, kalbėdami apie stilių bei jo koncepcijas, neretai impulsyviai vartojame sąvokas „formali apranga“, „verslo stilius“ ir pan. Bene kiekvienas iš mūsų turime vienokį ar kitokį įsivaizdavimą, kuris glūdi už šių terminų šydo.
Verslo stilius
Verslo stilius / 123RF.com nuotr.

Nors iš esmės suvokiame šio stiliaus išskirtinumus ir subtilybes, jo daugialypiškumas kartais gali klaidinti ar trikdyti. Verslo stilius (angl. business style) turi nemažai veidų ir, nepaisant to, kad kartais atrodo, jog jis įspraustas į griežtų taisyklių rėmus, erdvės improvizacijai ir saviraiškai jis taip pat palieka.

Kadangi kalbant apie šių konceptų ypatumus retkarčiais iškyla subtilių nesusipratimų, ypač verčiant iš anglų kalbos, kurioje tiek vakarinė, tiek formali apranga iš esmės skamba labai panašiai, daugelis žmonių painioja tam tikrus reikšmingus niuansus ir detales. Reikėtų apsibrėžti, kad, analizuojant formalaus stiliaus lauką, šiuo atveju bus suponuojamas būtent verslo stiliaus aprangos apibrėžimas.

Iš esmės tai yra biuro apranga. Ne tiek svarbu, koks jūsų santykis su darboviete – ar einate į darbo pokalbį, ar jau dirbate biure, tačiau jeigu įmonė taikosi į aukštesnius verslo standartus, tai reiškia, kad ir joje dėvima apranga atitinka tam tikrą kartelę bei laikosi kelių esminių momentų. Kitaip sakant, jūsų įžengimas pro biuro duris iš karto programuoja aprangos taisyklių laikymąsi.

Tiesa, gali būti ir taip, kad kostiumas, pavyzdžiui, yra tinkamas pasirinkimas darbo pokalbiui, bet pernelyg formalus kasdieniam darbui, tačiau tokie išsiskyrimai reti. Siekiant pritapti darbo aplinkoje, drabužiai atlieka ne paskutinį vaidmenį, kadangi iš darbuotojų dažniausiai tikimasi, jog jie laikysis dalykinės aprangos standarto.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis