Kas trečia lietuvė persistengia dažydamasi: mūsų įpročiai ir klaidos

Norėdamos būti gražios, lietuvės dažnai persistengia ir daro vieną pagrindinių kasdienio makiažo klaidų. Kosmetikos kompanijos „Mary Kay“ inicijuotas tyrimas parodė, kad 35 proc. moterų siekia išryškinti ir akis, ir lūpas. Be to, trečdalis moterų makiažo įpročių vasarą nekeičia – naudoja tas pačias makiažo priemones ir spalvas kaip ir kitais metų laikais. Bet tai, kas tinka šaltesniu ir pilkesniu laiku, nebūtinai gerai atrodys ir vasarą.
Moteris dažosi lūpas
Moteris dažosi lūpas / Vida Press nuotr.

Bėgant metams, makiažas „leidžiasi“ žemyn

Vizažistės Jelenos Liaudinienės teigimu, norėdamos susikurti elegantišką, tvarkingą ir jas puošiantį makiažą, moterys turėtų vadovautis keliomis taisyklėmis. Viena pagrindinių – pabrėžti viršutinę arba apatinę veido dalį, bet ne abi vienu metu.

„Kasdieniam makiažui, kad jis neperkrautų veido ir padėtų išryškinti moters žavesį, derėtų pasirinkti, ką norime akcentuoti, – akis ar lūpas. Ši taisyklė padeda išvengti klouno įvaizdžio, ypač jei pasirenkamos nederančių ar labai ryškių spalvų akių ir lūpų makiažo priemonės. Su vakariniu makiažu moteris gali eksperimentuoti drąsiau, bet vis tiek svarbu nepersistengti“, – sako vizažistė.

Tyrimas parodė, kad šia taisykle vadovaujasi keturios iš dešimties moterų. Ryškių lūpų ir kerinčio žvilgsnio šalininkių pasiskirstė beveik po lygiai: 21 proc. ir 20 proc.

Sakoma, kad makiažas turėtų būti priemonė grožiui paryškinti, o ne trūkumams užmaskuoti. Tačiau kas dešimta apklausoje dalyvavusi moteris makiažo priemones pirmiausia naudoja odos trūkumams paslėpti. Dar 12 proc. moterų ir merginų teigė visai nenaudojančios dekoratyvinės kosmetikos.

Tyrimas parodė, kad 18–35 m. merginos ir moterys dažniau dažydamosi akcentuoja akis, o kuo moteris brandesnė, tuo dažniau ji renkasi ryškesnius lūpų dažus. J. Liaudinienė paaiškina, kad toks makiažo ypatumų pasikeitimas susijęs ir su natūraliais senėjimo procesais.

Brandesnės moterys natūraliai nori dėmesį nukreipti nuo akių, todėl paryškina lūpas. Akys labiau nei lūpos išduoda nuovargį ir amžių.

„Jaunoms merginoms ir moterims lengviau pasirinkti, kaip pasidažyti. Jau kurį laiką tarp jaunų merginų išlieka populiarus ryškus dūminis akių makiažas. Brandesnės moterys natūraliai nori dėmesį nukreipti nuo akių, todėl paryškina lūpas. Akys labiau nei lūpos išduoda nuovargį ir amžių, todėl suprantama, kad moterims norisi pirmiausia parodyti tai, kas ilgiau išlaiko jaunatvišką grožį“, – makiažo „nusileidimo“ žemyn priežastis vardija J. Liaudinienė.

Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr./Jelena Liaudinienė ir Eva Ghaoui
Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr./Jelena Liaudinienė ir Eva Ghaoui

Ryškus makiažas vasarą nepopuliarus

Bendros makiažo taisyklės išlieka aktualios ir vasarą, tačiau šis šiltas, saulėtas ir spalvingas metų laikas pasižymi tik jam būdingais makiažo patarimais. Pradedant skaistesne ir natūralesne veido oda ir baigiant uogomis bei vaisiais dvelkiančiomis lūpomis. „Mary Kay“ vizažistė sako, kad su nauju metų laiku moterys turėtų atnaujinti ir savo kasdienio makiažo įpročius.

Tyrimas parodė, kad 28 proc. moterų vasarą lieka ištikimos savo įprastoms priemonėms ir spalvoms. Tačiau beveik tiek pat moterų vasarą grožio ritualą papildo šiam metų laikui labiau tinkančia spalvų palete – švelnesne, pasteline. 22 proc. apklaustųjų nurodė, kad vasarą dažosi mažiau, ir tik 3 proc. renkasi ryškesnį makiažą.

„Mary Kay“ iliustracija
„Mary Kay“ iliustracija

„Moterys turėtų nepamiršti, kad vasarą mūsų odą veikia kitokie veiksniai nei kitais metų laikais – saulė, vėjas, karštis, vanduo. Todėl ir makiažas turėtų būti pritaikytas jų poveikiui. Žiemą įprastas veido padengimas keliais sluoksniais vasaros karštyje greitai gali virsti kauke. O vasarą įvairiomis spalvomis pražydusi gamta prašyte prašosi ir šiltų makiažo spalvų. Nebūtina turėti dvi kosmetines – žiemai ir vasarai, tačiau vasaros atnešti pokyčiai padėtų ir pačiai moteriai pasijusti tarsi atjaunėjusiai“, – sako J. Liaudinienė.

Kompanijos „Mary Kay“ inicijuotą Lietuvos moterų dekoratyvinės kosmetikos naudojimo ypatumų tyrimą „Spinter tyrimai“ atliko šių metų balandį. Buvo apklaustos 537 moterys iš visos Lietuvos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis