Lietuviai taip pat yra šios avalynės gerbėjai – jau greit bus parduota milijoninė „Crocs“ batų pora Lietuvoje. Prekės ženklo įkūrėjai Lietuvą laiko svarbia rinka, kaip tik todėl mūsų šalis pasirinkta šių metų pabaigoje Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos regiono šalims pristatyti 2021 metų „Crocs“ rudens–žiemos kolekciją. Pažvelkime į šiuos taip mėgstamus batus iš arčiau – pateikiame kelis įdomius faktus, kuriuos galbūt jau žinojote, o gal išgirsite pirmą kartą.
Pasitikrinkite žinias – 7 įdomūs faktai apie „Crocs“ batus
1. Pirmieji batai simbolizavo krokodilą aligatorių. „Crocs“ batų kūrėjai šiai avalynei ieškojo tokio pavadinimo, kuris atitiktų jų produkto savybes – tinkamumą dėvėti tiek sausumoje, tiek vandenyje, prisitaikymą prie įvairių aplinkos sąlygų ir patvarumą. Jie nusprendė, kad šiomis savybėmis labiausiai pasižymi krokodilai, todėl batus pavadino „Crocs“. Krokodilas atsispindėjo ne tik pavadinime, bet ir avalynės išvaizdoje. Pirmųjų klumpių modelio priekis priminė su prekės ženklu siejamą gyvūną ir jo nasrus. Dabar šis modelis žinomas kaip „Crocs Classic“ ir yra nepakitęs per pastarąjį dešimtmetį, tačiau gamybos pradžioje jis vadinosi „Crocs Cayman“. Toks pavadinimas pasirinktas neatsitiktinai – „cayman“ (liet. kaimanai) yra krokodilų aligatorių šeimos gentis, tad pirmieji „Crocs“ batai simbolizavo stiprųjį krokodilą aligatorių.
2. Logotipas: nuo žaismingo gyvūno prie CROCS. Krokodilas siejamas ne tik su pirmuoju modeliu. Jo atvaizdas panaudotas prekės ženklo logotipe – mielas baltas krokodilas apvaliame juodame fone. Tačiau greitai avalynės asortimentas plėtėsi, gamintojai siūlė daug skirtingų ryškiaspalvių modelių, pritaikytų avėti visais metų laikais, ir „Crocs“ tapo nebe tik klasikinės krokodilo klumpės, avimos jūrininkų. Šiuos batus rinkosi daugybė skirtingų žmonių – nuo gydytojų iki menininkų. Taip keičiantis aplinkybėms, krokodilo logotipą pakeitė modernus užrašas CROCS.
3. Istorija, kaip „Crocs“ atsidūrė Londono madų savaitėje. Kadangi šie batai nėra tik patogumo standartas, bet gali būti ir stiliaus detalė, bendrovė pradėjo bendradarbiauti su aukštosios mados kūrėjais. Pavyzdžiui, škotų dizaineris Christopher'is Kane'as dekoravo „Crocs“ batus ir juos pristatė 2017 m. Londono mados savaitėje, o prabangos prekių ženklas „Balenciaga“ sukūrė aukštos platformos batus, papuoštais išskirtiniais akį traukiančiais papuošimais. „Crocs“ patraukė ir Lietuvos mados kūrėjų dėmesį. Dizainerė Laura Dailidėnienė šių metų spalį pristatydama naujausią drabužių rudens–žiemos kolekciją pasirinko „Crocs“ batus ir specialiai jiems sukūrė unikalius papuošimus.
4. Parduota jau beveik milijonas „Crocs“ batų porų Lietuvoje. Prekės ženklas mėgstamas ne tik didžiosiose rinkose, bet ir mūsų šalyje. Labai greitai Lietuvoje bus parduota 1 mln. šių batų porų, o pasaulinėje rinkoje Lietuva yra daugiausia „Crocs“ avalynės parduodanti šalis pagal gyventojų skaičių. Iki milijono liko visai mažai! Sekti rekordą galima čia.
5. Ar galime vartoti žodį kroksai? Taip! Kroksai sparčiai išpopuliarėjo Lietuvoje ir daugelis panašių batų imti vadinti kroksais, todėl Valstybinė lietuvių kalbos komisija priėmė sprendimą, kad žodis kroksai gali būti vartojamas. Ji nurodo, kad šis pavadinimas yra kilęs iš prekių ženklo „Crocs“ ir lietuvių šnekamojoje kalboje linkstama labiau paplitusius simbolinius pavadinimus vartoti adaptuotus, su pridėta galūne, pvz., internetas, nošpa ir pan.
6. „Crocs“ rudens–žiemos kolekcija pristatoma vis kitoje šalyje. Kiekvienais metais pristatyti naują „Crocs“ kolekciją pasirenkama vis kita šalis. Šiais metais pasirinkta Lietuva – lapkričio 25–29 d. įvyks 2020 m. rudens–žiemos kolekcijos pristatymas. Jo metu daugiau nei 100 atstovų iš Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos regiono šalių bus pristatoma naujoji „Crocs“ avalynė.
7. Nesunaikinami net kelininkų naudojamu volu. Ilgaamžiškumas – dar viena išskirtinė šio prekės ženklo gaminių savybė. Tam, kad įrodytų šį teiginį, buvo atliekamas eksperimentas ir „Crocs“ batus bandė suvažinėti sunkiasvoriu automobiliu. Avalynė išlaikė šį iššūkį, pasižiūrėkime, kaip jai sekėsi, vaizdo įraše.