Kas trečias lietuvis nenaudoja drėkinamojo kremo: paaiškino, ką daryti

Net devyni iš dešimties apklaustųjų Lietuvoje teigia per pastaruosius metus susidūrę su įvairiomis odos problemomis. Bene dažniausia iš jų – sausa oda – vargina kas antrą. Kas trečias apklaustasis susiduria su spuogais, o kas ketvirtas – su mimikos raukšlėmis. Vis dėlto, nepaisant įvairių odos iššūkių, Lietuvos gyventojai nėra linkę skirti pakankamai dėmesio odos priežiūra, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Odos sausumas
Odos sausumas / Pranešimo autorių nuotr.

Tyrimų bendrovės „Norstat” įgyvendinta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa atskleidė, kad 44 proc. apklaustų vyrų skundžiasi odos sausumu ir dar beveik trečdalis susiduria su spuogais.

Šios problemos aktualios ir moterims, jos atitinkamai vargina 54 proc. ir 33 proc. apklaustųjų. Bet greta šių problemų moterys dažniau išskyrė mimikos raukšles (40 proc. apklaustųjų) bei patamsėjusius paakius (28 proc. apklaustųjų).

„L'Oréal“ odos kategorijos atstovė Ieva Papievytė komentuoja, kad mūsų šalies rezultatai būdingi visam Baltijos šalių regionui: „Naujausia Lietuvoje atlikta apklausa patvirtino tai, ką signalizavo pernai įgyvendintos apklausos Latvijoje ir Estijoje – gyventojus dažniausiai kamuoja sausos odos problema. Tokie rezultatai nestebina atsižvelgiant į tai, kad drėkinamojo kremo nenaudoja net trečdalis, o serumai į veido priežiūros rutiną įtraukiami dar rečiau.“

Reguliarių sprendimų ieško tik kas antras

Nors apie odos problemas prisipažįsta net 92 proc. apklaustųjų, vis dėlto, vos 51 proc. atsakė, kad laikosi veido odos priežiūros rutinos.

Šioje apklausos dalyje verta įsigilinti ir į lyties faktorių. Moterys yra gerokai rūpestingesnės, savo veido odos priežiūros rutiną turi net trys ketvirtadaliai jų. Na, o vyrų grupėje beveik toks pat skaičius atsakė rutinos neturintys.

I.Papievytės teigimu, tokie skaičiai verčia sunerimti: „Oda – didžiausias mūsų kūno organas, dėl to ir vienas svarbiausių. O veido oda kasdien susiduria su ypač daug iššūkių: ją gairina saulė ir vėjas, sausina oro kondicionieriai, o kur dar streso žala, kai nevalingai liečiame ir krapštome savo odą.“

Produktų seką supranta tik kas trečias

Viena iš priežasčių, kodėl žmonės menkiau puoselėja savo veido odą, gali būti žinių trūkumas ir su tuo susijusios baimės. Odos priežiūroje itin svarbų vaidmenį atlieka veido priežiūros priemonių aktyviosios medžiagos ir tikslus tokių priemonių derinimas tarpusavyje.

Į klausimą, ar žino, kas yra produkto aktyvioji medžiaga, teigiamai atsakė tik 23 proc. apklaustųjų. O paklausus apie veido priežiūros priemonių naudojimo seką, atsakymą, jog visada derina aktyviąsias medžiagas ir žino tinkamiausią jų seką, pasirinko vos 13 proc. apklaustųjų.

„Vien pavadinimas – aktyviosios medžiagos – kartais gali kelti nerimą, o kuomet kai kurios iš jų pavadinamos rūgštimis, dar labiau gali kelti baimę ir nerimą, kaip tinkamai naudoti reikalingas veido priežiūros priemones“, – įžvalgomis dalijasi I.Papievytė.

Patarimai populiarūs soc. tinkluose, bet ne kasdienybėje

Socialiniuose tinkluose jau kurį laiką dominuoja dermatologės iš Niujorko Whitney Bowe veido odos priežiūros idėja, kuomet skirtingomis dienomis naudojamos skirtingos odos priežiūros priemonės, taip sukuriant odos priežiūros tvarkaraštį. Šiandien „TikTok“ platformoje grotažymė #skincycling turi daugiau nei 475 milijonus peržiūrų.

Nepaisant jos populiarumo socialinėse medijose, Lietuvos gyventojų kasdienybėje ji dar neturi daug gerbėjų. Apklausos rezultatai atskleidė, jog veido odos priežiūros tvarkaraštį savo kasdienybėje naudoja vos 1 proc. apklaustųjų.

„Veido odos priežiūros tvarkaraštis išties vertas didesnio dėmesio, nes jis gali būti puikus būdas nuosekliai ir saugiai pradėti naudoti odos priežiūros priemones, kurios turi aktyviųjų medžiagų“, – sako I.Papievytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis