Kaip konkurso pristatymo renginyje pasakojo jo organizatorės, iš viso buvo pateiktos net 62 paraiškos, 48 iš jų pateikė lietuviai, 16 paraiškų pateikė užsienio dizaineriai iš Latvijos, Estijos, Lenkijos, Baltarusijos, Ukrainos, Rusijos, Danijos, Didžiosios Britanijos, Slovėnijos.
„Šiuolaikinis žmogus įprato kasdien naudoti įvairias kamufliažo priemones. Taip daugelis mėgina paslėpti kūno netobulumus ar kompleksus. Norint susitapatinti su aplinka ir pranykti minioje tenka nuolat ieškoti naujų maskavimosi būdų. Drabužiai, esantys arčiausiai kūno, kiekvienam leidžia tai padaryti greitai, savitai ir įdomiai“, – renginio temą pristatė festivalio „Mados infekcija“ idėjinė vadė Sandra Straukaitė.
Žuvies oda ir kiti blizgučiai
Konkurso tema – tik tam tikri rėmai, padedantys jaunimui susikoncentruoti ir aiškiau išreikšti savo idėjas.
„Konkurso tema – tik tam tikri rėmai, padedantys jaunimui susikoncentruoti ir aiškiau išreikšti savo idėjas. Finale kiekvienas parodys po penkis modelius. Įdomu tai, kad dalyviai nesinaudoja jokiomis klišėmis, kuria drąsiai ir laisvai. Tradicinį kamufliažo piešinį ir spalvas jie interpretuoja savaip: žongliruoja kontrastais nuo blizgučių, ryškių akcentų iki įvairiaspalvių siūlų ar net žuvies odos. Kurdami unikalius raštus dizaineriai išradingai naudoja inovatyvias marginimo technologijas, kompiuterinę grafiką“, – apie kolekcijų įvairialypiškumą pasakojo festivalio „Mados infekcija“ prodiuserė Renata Mikailionytė.
Jaunieji dizaineriai temą interpretavo per skirtingas prizmes: vieni įkvėpimo sėmėsi stebėdami gyvūnų mimikriją, analizuodami optinės apgaulės subtilybes, kiti bandė prisitaikyti prie beprotišku greičiu besikeičiančios aplinkos, nagrinėjo moters ir vyro kasdienybės kaukes.
Moterys valdo, bet grįžta vyrai
„Injekcijos“ finale dalyvaus dizaineriai iš Lietuvos, Estijos ir Rusijos. Tarp finalininkų yra tarptautinių universitetų absolventų, Emanuelio Ungaro mados namų praktikantų ir atkaklių užsispyrėlių, kurie, nepaisant ankstesnių nesėkmių, konkurse dalyvauja antrus metus iš eilės.
Iš 62 dalyvavusių, į finalą pateko 17 dizainerių: Morta Nakaitė, Elžbieta Jancevič, Ernesta Venckutė, Irmantas Uvenkovas, Thomas Bara, Toma Brazdžiūtė, CRAB IN CAB – Jūratė Girdvainis ir Gintarė Jankauskaitė, Viktorija Aršėnaitė, Mantas Bartkus ir Neringa Martinėnaitė, UNE’A – Unė Vereckytė, Aleksandra Kozlova (Rusija), Anastasia Novozhilova (Rusija), Anna Volkova (Rusija), Anna Jelizarjeva (Estija), Daria Babaeva (Rusija), Polina Guseva (Rusija), Barbara Vasileva (Rusija).
Kas nugalės, spręs profesionalų komisija: stilistė Karina Leontjeva, dizaineriai Lilija Larionova, Sandra Straukaitė, Kristina Kruopienytė ir Egidijus Sidaras.
Scenografijoje – sintetinių spalvų dozė
Kamufliažas naudojamas siekiant susiniveliuoti, įsilieti į aplinką, o scenografija šiemet kuriama kaip priešprieša. „Monochrominėje ir statiškoje Nacionalinės dailės galerijos erdvėje naudosime ryškias, sintetines spalvas ir medžiagas, kurios ne tik podiumą, bet ir pačius modelius nudažys netikėtais pustoniais. Žiūrovų akis maitinsime atspindžiais ir optine apgaule“, – apie šių metų erdves pasakojo festivalio scenografė Rūta Bagdzevičiūtė.