Patyrė nuostolių, bet išaugo el. prekyba
Per karantiną verslas patyrė didelių nuostolių, šį poveikį, uždarius fizines parduotuves, pajuto ir visos kalbintos įmonės. Akivaizdu, kad gelbėjimosi šiaudu šioje situacijoje tapo elektroninės parduotuvės, kuriose prekyba karantino laikotarpiu smarkiai išaugo.
„Prekyba yra sumažėjusi, nes galimybė prekių įsigyti yra tik elektroninėje prekyboje, ir ne visi pirkėjai nori ir gali ja pasinaudoti“, – sakė bendrovės „Drogas“ direktorė Daina Žymantė.
Tačiau, pasak jos, nepaisant to, kad ne visi pirkėjai persikėlė į elektroninę erdvę, prekyba elektroninėje parduotuvėje stipriai išaugo ir toliau auga.
Mūsų elektroninė prekyba per karantiną išaugo 18 kartų.
Bendrovės „Kristiana“ generalinė direktorė Virginija Godelaitienė neslėpė, kad karantinas smarkiai atsiliepė verslui, bet, kaip pati sakė, galima pasidžiaugti tuo, kad jų parduodamo asortimento prekyba elektroninėje parduotuvėje per karantiną išaugo net 18 kartų.
„Karantinas padarė labai stiprų poveikį, nes, žinote, elektroninė parduotuvė – viena, o fizinių parduotuvių turime daug. Neatleidome nė vieno darbuotojo, juos labai vertiname dėl žinių, daug į juos investuojame.
Mūsų elektroninės prekybos užsakymų skaičius per karantiną padidėjo 18 kartų, todėl net aštuonis kartus padidinome su elektronine prekyba dirbančių darbuotojų skaičių. Pirkdami internetu žmonės dažniau nei įprastai skambina, konsultuojasi, teiraujasi, tad ir bendravimo galimybes išplėtėme tris kartus, kad galėtume skirti laiko kiekvienam pirkėjui“, – sakė V.Godelaitienė.
Kad išaugo elektroninės prekybos skaičiai, patvirtino ir „Douglas LT“ vadovė Vilūnė Spaičė ir pasidalijo, kad nepaisant aplinkybių pavyko atidaryti dvi naujas parduotuves.
„Kadangi beveik visos mūsų tinklo parduotuvės uždarytos, internetinių užsakymų skaičius didesnis, nei buvo iki karantino. Šis rodiklis mūsų nenustebino, natūralu, kad dalis pirkėjų, negalinčių apsipirkti parduotuvėse, atranda mus internete.
Džiaugiamės, kad jau atsidarėme savo parduotuvę sostinės širdyje Gedimino prospekte, o balandžio 20-ąją – ir Laisvės alėjoje Panevėžyje“, – sakė V.Spaičė.
Mažiau perka kvepalus, daugiau – dezinfekuojančias priemones
Apklausus keturių kosmetika, grožio priemonėmis prekiaujančių tinklų atstovus, matyti, kad karantinas skirtingai pakoregavo pirkėjų įpročius.
Parduotuvių „Drogas“ ir „Eurokos“ pirkėjų perkamiausių prekių sąrašai pakito – dekoratyvinę kosmetiką, kvepalus pakeitė įvairios dezinfekuojančios priemonės, plaukų dažai.
Karantino laikotarpiu labiausiai išaugo apsaugos priemonių, plaukų dažų ir higienos priemonių pardavimai.
Bendrovės „Kosmelita“, valdančios parduotuves „Eurokos“, prekybos direktorius Linas Apulskis pasakojo, kad iki karantino perkamiausios prekės buvo įvairios kosmetikos ir higienos priemonės: kvepalai, dekoratyvinė kosmetika, šampūnai ir pan., o per karantiną išaugo apsaugos priemonių poreikis.
„Kadangi visos fizinės parduotuvės neveikia, tai visi palyginimai gali būti daromi tik elektroninėje prekyboje. Joje karantino laikotarpiu labiausiai išaugo apsaugos priemonių: kaukių, dezinfekavimo skysčių, servetėlių, plaukų dažų ir higienos priemonių – muilų – pardavimai“, – sakė L.Apulskis.
Jis taip pat pridūrė, kad šiuo laikotarpiu sumažėjo ne pirmo būtinumo prekių paklausa: papuošalų, kvepalų.
„Drogo“ direktorės D.Žymantės teigimu, iki karantino pradžios pirmose pozicijose taip pat dominavo grožio prekės: dekoratyvinė kosmetika, veido priežiūros ir brangesnės plaukų priežiūros priemonės, perkamiausia prekė buvo veido kaukės.
Per karantino savaites labai išryškėjo didesnis dėmesys higienos priemonėms, plaukų dažams, nagų priežiūros priemonėms ir namų valymo priemonėms. D.Žymantė taip pat patvirtino, kad šiuo laikotarpiu žmonės mažiau perka kvepalus.
O štai iki karantino buvusią perkamiausią prekę – veido kaukes – per karantiną, pasak pašnekovės, pakeitė perkamiausia preke tapusios rankas dezinfekuojančios valomosios priemonės.
Pokytis – dvi savaites, dabar perka net naujienas
Paklausta, kokios populiariausios prekės buvo iki karantino ir ką žmonės daugiausia perka per karantiną, bendrovės „Kristiana“ generalinė direktorė V.Godelaitienė sakė negalinti tokių prekių išskirti, nes jų klientai ir šiuo metu perka viską.
„Negalėčiau išskirti perkamiausių prekių prieš karantiną ir per jį, nes mūsų klientai internetu perka viską. Tik galiu pasakyti pastebėjimą, kad per pirmąsias dvi karantino savaites pirkėjai daugiausia pageidavo higienos, veido, kūno ir plaukų priežiūros priemonių. Pirko tuos produktus, kurių pritrūkdavo kasdien, matyt, tikėdamiesi, kad karantinas greitai baigsis“, – sakė V.Godelaitienė.
Pastaruoju metu klientai išsiilgę savo mėgstamų kvepalų, lūpų dažų.
Įmonės generalinės direktorės teigimu, užsitęsus karantinui, žmonės panoro palepinti save, susikurti geresnę nuotaiką ir savijautą, jiems prisireikė kokybiškų, jau anksčiau pamėgtų produktų, tad ir jų perkamų prekių asortimentas išsiplėtė.
„Pamažu asortimentas plėtėsi, žmonės pasiilgo SPA procedūrų namuose, labai išsiplėtė tokių prekių kaip namų kvapai, žvakės, veido ir kūno kremai, serumai, plaukų aliejai, kaukės, plaukų dažai ir pan. paklausa.
Pastaruoju metu klientai išsiilgę savo mėgstamų kvepalų, lūpų dažų. Norėdami puikiai jaustis, palaikyti gerą nuotaiką, jie sėkmingai užsisako kvepalų, dekoratyvinės kosmetikos ir tai, ką mėgo.
Taip pat klientai labai domisi mūsų naujienomis ir jas perka, atrodo, reikėtų pabandyti, pauostyti, bet jie sėkmingai užsisako ir kvepalus, ir kremus. Žmonės puikiai žino mūsų siūlomus pasaulyje garsius prekių ženklus, vertina kokybę, pasitiki. Labai vertiname pirkėjų lojalumą, pasitikėjimą mumis“, – sakė V.Godelaitienė.
Karantinas pirkėjų įpročių nepakeitė
Bendrovės „Douglas LT“ vadovės V.Spaičės teigimu, karantinas pirkėjų įpročių nepakeitė, jie ir toliau perka savo mėgstamų gamintojų priemones ir net ryžtasi išbandyti naujas.
„Džiugu, kad dėl karantino mūsų pirkėjų įpročiai nepasikeitė – jie ir toliau noriai perka savo pamėgtus prekių ženklus ir aktyviai išbando naujus, pristatomus tik mūsų tinkle.
Dėl karantino mūsų pirkėjų įpročiai nepasikeitė – jie ir toliau noriai perka savo pamėgtus prekių ženklus ir aktyviai išbando naujus.
Manome, kad tokių rezultatų pavyko pasiekti dėl to, jog dedame visas pastangas, kad esamoje situacijoje klientai sulauktų kuo daugiau pagalbos rinkdamiesi produktus nuotoliniu būdu ir išsineštų išskirtinio ir labai individualaus aptarnavimo patirtį.
Konsultuojame savo klientus tiek socialiniuose tinkluose, tiek el. paštu ir telefonu, savo internetiniame puslapyje įdiegėme momentinio konsultavimo galimybę, dalijamės vertingais grožio patarimais, kiekvieną darbo dieną 14 val. konsultuojame klientus gyvai, dalijamės odos priežiūros ir makiažo gudrybėmis“, – kaip stengėsi išsaugoti pirkėjus ir suteikti kaip įmanoma geresnes paslaugas, pasidalijo V.Spaičė.
Ji patvirtino, kad ir toliau išlieka populiarios odos priežiūros priemonės ir dekoratyvinė kosmetika, tačiau šiek tiek yra sumažėjusi kvapų paklausa.
„Daugumai klientų sudėtinga išsirinkti kvapą po konsultacijos nuotoliniu būdu. Jie linkę kvapus išbandyti prieš priimdami sprendimą pirkti“, – sakė V.Spaičė.