Kostiumus kurianti Greta: noriu, kad moterys patrauktų aplinkinių žvilgsnius

Dešimtmetį saulėtame Maroke praleidusi drabužių dizainerė Greta Jaraitė tvirtina, jog rytietiškame krašte požiūris į mada yra itin svarbus, mat šioje šalyje didelį vaidmenį atlieka tekstilės pramonė, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Gretos Jaraitės kurti kostiumai
Gretos Jaraitės kurti kostiumai / Asmeninio archyvo nuotr.

Dizainerė teigia, jog būtent tai ją ir paskatino sugrįžus į Lietuvą pradėti savąjį verslą ir į lietuvių spintas įnešti daugiau ryškių spalvų bei drąsos nebijoti išsiskirti iš minios.

Drabužių dizainerė ir jau kelerius metus sėkmingai gyvuojančio prekės ženklo „Jaras_suit“ įkūrėja G.Jaraitė pasakoja, jog visad domėjosi mada, tačiau gyvenimas rytietiškos kultūros šalyje šią aistrą dar labiau pagilino. Dešimtmetį praleidusi saulėtame Maroke, Greta turėjo galimybę iš arti pažinti kitos šalies kultūrą, susipažinti su ten puoselėjamais papročiais ir tradicijomis, pajusti Afrikos valstybėms būdingą gyvenimo būdą ir skirtumus, nuo įprasto gimtojoje šalyje.

Asmeninio archyvo nuotr./Greta Jaraitė
Asmeninio archyvo nuotr./Greta Jaraitė

„Visada buvau linkusi į grožį, estetiką ir meną, todėl niekada savęs neįsivaizdavau jokioje kitoje srityje. Žinoma, tie kurie mane pažįsta asmeniškai, žino, jog esu tvirto, ambicingo ir net kartais pernelyg tiesmukiško charakterio moteris, todėl polinkis menui gali atrodyti dviprasmiškai.

Visgi toks būdas formavosi per daugybę įgytų gyvenimiškų patirčių, kelionių ir jose sutiktų be galo įdomių ir skirtingų žmonių. Dešimtmetį praleidau gyvendama Maroke. Tai spalvinga Afrikos šalis, ryškų atspalvį palikusi ir mano gyvenime. Šioje karalystėje buvo be proto įdomu augti kaip asmenybei, kaip moteriai, mokytis iš kitokios nei Lietuvoje kultūros ir lygiai taip pat supranti, ko nesimokyti ir nepripažinti“, – pasakoja moteris.

Greta neslepia, jog Marokas tikrai spalvinga šalis. Kiekvienas čia apsilankęs tam pritartų, jog net skirtingi miestai turi savo atspalvius, o keliaujant po šią šalį susidėlioja įvairiaspalvė mozaika, spinduliuojanti rytietiška kultūra ir drąsa gyventi spalvotai. Drabužių dizainerė pripažįsta, kad Lietuvoje vyrauja per daug pilkos ir niūrios spalvos, žmonės linkę rinktis kuklius ir saugius derinius, todėl grįžusį į gimtąją šalį, nutarė į lietuvaičių spintas įnešti saulėtame Maroke atrastas ryškias spalvas.

„Spalvingajame Maroke, kur mada yra itin ryški ir svarbi, teko dirbti su ne vienu dizaineriu bei fotografu, dalyvauti galybėje mados šou, įvairiausiuose renginiuose. Keletą metų dirbau su Paryžiuje garsiu prekės ženklu, gaminamu būtent Maroke, kur susipynusi rytietiška kultūra, jų spalvingumas ir ryškumas su prancūziška elegancija. Būtent tai labiausiai ir įkvėpė pradėti savo kostiumų liniją“, – atvirauja dizainerė.

Griežto kirpimo ir plataus silueto oversized stiliaus kostiumus kurianti Greta neslepia, jog prieš įgyvendinant gyvenimo svajonę, būta dvejonių. Viena tokių kilo ir dėl prekinio ženklo vardo pasirinkimo. Tačiau moteris pasakoja, jog ir čia ją aplankė marokietiška aura, padėjusi pasirinkti teisingą sprendimą.

„Prekių ženklo vardas gimė per naktį. Ilgai dėl jo blaškiausi, negalėjau apsispręsti, tačiau viskas įvyko kaip tikroje marokietiškoje pasakoje, kai užmerki akis ir stebuklingas džinas pakužda, kaip viskas turi būti. Visada žavėjausi savo šeimos trumpa, aiškia ir konkrečia pavarde, todėl niekas kitas manęs negali geriau atspindėti nei mano pačios šeimos vardas. O šalia to angliškas žodis aiškiai pasako, jog tai – linija apie kostiumus“, – teigia G.Jaraitė.

Dešimtmetį Maroke dirbusi ir iš arti prisilietusi prie vietinių pačių rankomis gaminamų audinių bei kitų rankų darbo kūrinių, dizainerė sako aiškiai išsigryninusi viziją, kokia yra moteris, dėvinti jos kurtus kostiumus.

„Grįžusi į gimtąją šalį, norėjau iš saulėtosios Afrikos čia atvežti daugiau be galo ryškių spalvų, drąsos dėvėti tai, kas nebūdinga kuklesnei lietuviškai kultūrai. Noriu, kad mano kurtais drabužiais pasipuošusios moterys atkreiptų aplinkinių žvilgsnius, esant bet kokiam orui, žaismingai ir tuo pačiu elegantiškai žvelgtų į madą ir nebijotų išsiskirti iš minios“, – teigia G.Jaraitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis