Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Laura Mizgirytė-Latour: apie taisykles ir „Niekas man neaiškins, ką rengtis“ režimą

Manau, nesuklysiu sakydama, kad daugelis 30-metį perkopusių moterų parduotuvėje ieškodamos drabužio savęs klausia, „ar aš ne per sena“. Ir kiek žmonių, net ne stilistų, tiek nuomonių, ko nedėvėti, kai tau per 30. Pavyzdžiui, „ne“: mini sijonui, spalvoms (reikia subtiliau), bižuterijai (reikia tik prabangių autorinių papuošalų), ryškiems aukštakulniams ir išraiškingiems batams (reikia patogių ir juodų), bohemiškam, romantiškam, ekstravagantiškam stiliui (nes „tokiam“ amžiui labiausiai tinka klasika. Pageidautina – prabangi). Ir dar daug panašių „ne“, kurių aš nežinau, nes laikytis taisyklių man visada buvo sunku. Trumpai tariant, kuo daraisi panašesnė į orią prezidentienę – tuo geriau: vadinasi, eini teisingu mados keliu.
Gatvės stilius
Gatvės stilius / Vida Press nuotr.

Ironizuoju suprantama, tačiau nei amžius, nei stilius, galiojimo laiko neturi, o štai taisyklės – dar ir kaip. Kuo mažiau taisyklių, tuo daugiau kūrybos.

Nors manoma, kad jei galvoji, ar nesi per sena, vadinasi, tokia ir esi (drabužiui), antraip savęs neklaustum, bet stop: „per sena“ kažkam būna tik nurodymų sukaustytoje madoje ir visuomenėje.

Vida Press nuotr./Marškinėlius demonstruojanti Joan Crawford, 1929 m.
Vida Press nuotr./Marškinėlius demonstruojanti Joan Crawford, 1929 m.

Ačiū visoms nuostabioms, drąsioms madistėms virš 40, kurios išplovė visą šitą taisyklių marazmą iš mados ir po truputį – iš galvų. 95 metų tikra stiliaus karalienė Iris Apfel sako: „Būdamos mažos, matavomės kalnus drabužių, žaidėm persirengėlius. Kam sustoti?“. Harajuku mergiotės Tokijo gatvėse nesustojo.

„Scanpix“ nuotr./Mados ikona Iris Apfel „Mercedes Benz“ mados savaitėje
„Scanpix“ nuotr./ Iris Apfel

Po 30 ne tik susirandame darbą, kurį norime/patinka dirbti, atsisijojame socialinį ratą, daugmaž nutuokiame, kokie dalykai mums patinka, įskaitant stilių. Ir kai lyg ir laikas eksperimentuoti su tuo, kas patinka – šmaukšt, taisyklės, kurios neleidžia nieko, ko nori.

Tačiau šiuolaikinė mada leidžia viską ir ribos nusitrynė: amžiaus, kūno grožio, moteriškumo ir vyriškumo, sezoniškumo, kas yra šiuolaikiška, o kas – vintažas, ir panašiai. Vos tik pradeda rastis kokia nors arši ar besikartojanti taisyklė, dizaineriai ir gatvės madistai ją pasigriebia ir padaro tendencija.

Backstage beauties #iwantmymtv

A photo posted by Marc Jacobs (@themarcjacobs) on

Tad nuo 30 (40, 50 ir t.t.) galime ramiai įjungti #niekasmanneaiškinskąrengtis režimą ir imti tai, kas patinka: nori žalių plaukų? Raudonų gyvatės odos kelnių? Mini? Tatuiruotės? Džemperio su peliuku Mikiu? Pirmyn.

Pastarieji – džemperiai, marškinėliai su mikiais, bembiais, kiškiais, katinais ir kitais animaciniais herojais ilgai buvo mados tabu ir griežtai priklausė tik vaikų garderobams. Bet... Jie ėmė ir grįžo į madą – „Marc Jacobs“, „Givenchy“, „Moschino“, gatvės mados podiumams.

O vintažiniai peliukai Mikiai apskritai įgijo nediskutuotiną statusą – jie yra be amžiaus (nes pats peliukas Mikis ir už madam Iris vyresnis), be demografijos ir tinkamas visoms situacijoms. Šio nostalgiško vintažinio popso ieškokite Etsy.com ir Ebay.com.

Vida Press nuotr./Gatvės stilius
Vida Press nuotr./Gatvės stilius

Drąsiau – humoro jausmas visada skoningas. Visokius pop-džemperius, marškinėlius derinkite su įprastais, suaugusiųjų drabužiais – nebūtinai kasdieniškais. Odiniai sijonai, kostiumai, stiletai atrodys visai kitaip – stebėtinai šiuolaikiškai, moderniai ir skoningai animacinių herojų kompanijoje.

Brand new blog post! #ootd @dolcegabbana @givenchyofficial #bambisweatshirt #aboutalook #swilt

A photo posted by Diana (@sweatshirtsanddresses) on

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos