Lietuvoje populiarėja dizainerių drabužių nuoma: kodėl ją renkasi žinomos moterys?

Dalijimosi ekonomika, arba dalijimosi kultūra, vis sparčiau veržiasi į mūsų kasdienybę ir keičia mūsų vartojimo įpročius. Jau nieko nebestebina faktas, kad vykdami atostogų nakvynės ieškome per „Airbnb“ ir apsigyvename kitų žmonių namuose, tapo įprasta naudotis „Uber“ ar „CityBee“ paslaugomis. Europoje yra viešbučių, kuriuose galima ne tik pusryčiauti ar plaukioti baseine, bet ir išsinuomoti drabužių bei aksesuarų. Ši dalijimosi paslauga populiarėja ir Lietuvoje.
„Rent Boutique“ projekto klientė Reda MIckevičiūtė
„Rent Boutique“ projekto klientė Reda Mickevičiūtė / Deimantės Dubauskaitės nuotr.

Vienas iš tokią tendenciją iliustruojančių projektų – dizainerių drabužių nuomos paslauga „Rent Boutique“, Lietuvos rinkoje startavusi daugiau kaip prieš metus ir gana aktyviai keičianti nusistovėjusią drabužių nuomos sampratą. Šia paslauga paprastai naudojasi sąmoningos moterys, o ne tos, kurioms reikia „šiaudo“ kritinėje situacijoje.

Deimantės Dubauskaitės nuotr./„Rent Boutique“ projekto klientė Monika Linkytė
Deimantės Dubauskaitės nuotr./„Rent Boutique“ projekto klientė Monika Linkytė

Gausėjančiame projekto klienčių rate – ne viena žinoma Lietuvos moteris: kulinarinių projektų autorė Beata Nicholson, dainininkės Erica Jennings ir Monika Linkytė, TV laidų vedėjos Gabrielė Martirosianaitė ir Vaida Skaisgirė, modelių agentūros bendraturtė Jurgita Kiguolė, stilistės Ula Tulevičiūtė ir Marija Palaikytė, mados fotografė Reda Mickevičiūtė, juvelyrė Giedrė Duoblė ir daug kitų.

Deimantės Dubauskaitės nuotr./„Rent Boutique“ projekto klientė Marija Palaikytė
Deimantės Dubauskaitės nuotr./„Rent Boutique“ projekto klientė Marija Palaikytė

Projektui ištikima B.Nicholson teigia, kad jai prabangių drabužių nuomos idėja patinka dėl daugelio dalykų. „Man patinka gražūs daiktai, pasipuošti, tačiau man visada svarbiau yra tai, kaip jaučiuosi, o ne tai, kaip atrodau. Nesu išprotėjusi dėl savo išvaizdos, todėl, kad niekada nesikliauju tik savo išvaizda…

Negalėčiau ilgai taupyti, kad įsigyčiau kokią nors rankinę ar suknelę, kuri yra tam tikro prekių ženklo. Man gyvenimas skirtas tam, kad kolekcionuočiau emocijas, o ne daiktus, todėl labai nuoširdžiai džiaugiuosi daiktų dalijimosi kultūros populiarumu ir prieinamumu“, – sakė B.Nicholson.

Deimantės Dubauskaitės nuotr./„Rent Boutique“ projekto klientė
Deimantės Dubauskaitės nuotr./„Rent Boutique“ projekto klientė

Vartotojai tampa atsakingi rinkdamiesi ir pirkdami. Auga nauja karta, kuriai turėjimas nėra privalumas. Naujosios technologijos suteikia daugiau galimybių naudotis daiktais jų neįsigyjant.

Prieš keletą dienų dainininkė Erica Jennings socialinės platformos paskyroje pasidalijo savo nuotrauka, kurioje ji vilki projekto suknelę, ir paragino merginas vartoti atsakingai: „Kam pirkti suknelę vienai nakčiai? Geriau kokybė nei kiekybė“, – rašė atlikėja.

Patirtys ir emocijos tampa svarbesnės už materialus daiktus. Vis dėlto noras atrodyti stilingai, gražiai ir moderniai niekur nedingsta. Dizainerių daiktai, alsuojantys estetika, niekur nedings – tiesiog keisis vartojimo įpročiai. Pasak žymaus mados naujienų portalo „Business of Fashion“, mados vartojimo ateitis – tai galimybė vilkėti, o ne galimybė turėti. Aišku viena – ateities vartotojai kaups įsimintinas ir nepakartojamas akimirkas, o ne daiktus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis