Šią šventę pradedame kviesdami žvilgtelėti į Londono mados savaitėje parodytas 2022 metų pavasario ir vasaros sezonų kolekcijas ir jose išryškėjusias tendencijas, spalvas, siluetus, kurie neabejotinai po pusmečio karaliaus tiek prekyboje, tiek stilingųjų garderobuose.
Gėlių raštai ir aristokratiški siluetai
Bohemiškai aristokratiški „Temperley London“ mados namai nenutolo nuo sau būdingo braižo ir pristatė etninių motyvų bei gėlėtų raštų kupiną kolekciją. Neįliemenuoti siluetai, margi motyvai spinduliavo pavasariška nuotaika gyvybingose nuotraukose (tai viena iš nuotoliniu būdu pristatytų kolekcijų). Taip pat buvo gausu aksesuarų ir įvairaus tipo kepurių, skrybėlių.
Gėlių raštų aktualumą patvirtino ir Yuhan Wang kolekcija. Beveik visi drabužiai pasiūti būtent iš gėlėto audinio, o bendras kolekcijos įspūdis itin rafinuotas. Apstu raukinių, nėrinių, šifono, kitų permatomų audinių.
Dizainerė Y.Wang išties puikiai perteikė savo idėją – stiprios ir bebaimės moters pavaizdavimą pasitelkiant poetiškus ir romantiškus siluetus bei modelius.
Raukiniai buvo ryškūs ir Molly Goddardo kolekcijoje. Rauktos buvo drabužio detalės arba dalys, tokios kaip krūtinės linija, kišenės, rankovės, o kartais ištisi akcentai, pavyzdžiui, sijono apačia.
Richardas Malone beveik kiekviename modelyje irgi naudoja raukinių, draperijos elementus, tad šie elementai drabužiuose jau ne vienoje kolekcijoje išryškėja kaip būsima tendencija.
Rafinuotumu persmelkta buvo ir „Erdem“ kolekcija. Tai vienas ryškiausių vardų Londono mados savaitės tvarkaraštyje, kurio kolekcija ženklina 15 metų darbo mados pasaulyje patirtį. Ištikimybė elegancijai bei romantikai – „Erdem“ vizitinės kortelės, tad nuo jų iš Kanados kilęs dizaineris niekur nepabėgo ir šįkart.
Galima pastebėti, kad nėriniuoti audiniai grįš į populiarumo piką. Kartu su jais mados sekėjai jau prognozuoja skrybėlių, matomų „Erdem“ kolekcijoje, pakilimą. Kaspinai taip pat bus dažnas drabužių akcentas.
Labai panaši savo nuotaika į „Erdem“ yra kita ryškių mados namų „Simone Rocha“ kolekcija. Kaip ir „Erdem“, airių kilmės mados kūrėja liko ištikima sau būdingam aristokratijos dvelksmui, šįsyk jį pagyvinusi rokeriškais prieskoniais.
Prašmatnios suknelės buvo derinamos kartu su militaristine avalyne, tačiau esminių elementų, kuriais išliko raukinių gausa bei gėlėti motyvai, tai neužgožė.
Žvelgiant į didelę dalį kolekcijų, nekyla abejonių, jog raukiniai, nėriniai ir gėlėti raštai netrukus karaliaus mados lauke.
Britiškas minimalizmas ir griežtumas
Visiškai kitokią nuotaiką transliavo daug konstruktyvesnė ir griežtesnė „David Koma“ kolekcija. Stebint podiumu žengiančius modelius, neįmanoma nepastebėti pasirinktų spalvų intensyvumo.
Tiesa, tai būdinga kolekcijos pradžiai, kurioje vyrauja intensyvios rožinės, žydros, geltonos spalvos drabužiai. Netikėtai viduryje kolekcija virsta beveik achromatiška.
Kaitą galima pastebėti ir siluetuose – pradžioje jie atviri, seksualūs, drąsūs, o štai kolekcijai artėjant prie pabaigos, drabužiai tampa vis elegantiškesni, uždaresni, kai kur vos palikdami atviros odos lopinėlį.
Peršasi išvada, jog madingi bus klasikiniai siluetai, paryškinti intensyvių spalvų tonais. Taip pat į akis krenta dėmesys dekorui – metalinių ir blizgančių akcentų gausa.
Elegancijos pojūtį nori grąžinti ir prancūzų mados kūrėjas Rolandas Mouret. Kolekcijoje galima aptikti disko erą primenančių blizgančių audinių, subtilių kirpimų, skrybėlių, ryškesnių spalvų. Ji gana komercinė, bent jau lyginant su kitomis, pavyzdžiui, siluetų atžvilgiu.
Visgi derėtų atkreipti dėmesį į galvos aksesuarus ir sujuosiamą liemenį – akcentus, kurie pasikartoja jau ne pirmoje kolekcijoje. Šalia įprastų galvos apdangalų galima pastebėti ir egzotiškesnių, pavyzdžiui, turbaną.
Neabejotinai viena laukiamiausių buvo drabužių dizainerės Victorios Beckham kolekcija. Nežinia, ar mados namų gerbėjai turėjo nudžiugti, ar nuliūsti, tačiau kolekcija išryškino klasikinius siluetus, kirpimus, buvo gana minimalistinė.
Pro akis nepraslysta britiškas konstruktyvizmas ir preciziškumas – jeigu nematant kūrėjos tektų spėti, kurią mados savaitę šį kolekcija reprezentuoja, būtų akivaizdu, jog būtent Londono.
Kolekcijoje pastebimi gana laisvi siluetai – beveik visos suknelės neįliemenuotos, kelnės plačiai klostuotos ir lengvo kritimo. Iš bendrų bruožų į akis be iš esmės minimalistinės paletės krenta keletas metalo žvilgesį atkartojančių spalvų ir didelis dėmesys diržams, kas vėlgi yra aliuzija į akcentuotą juosmens liniją.
Kokias išvadas galima daryti?
Raukiniai triumfuoja ir tai daro su ryškia persvara. Sofistikuoti akcentai bus itin aktualūs ateinančiais pavasario/vasaros sezonais, kadangi be raukinių figūruoja ir daug gipiūro, nėrinių, gėlėtų raštų motyvų.
Grįžta aristokratiškumas ir rafinuotumas. Siluetai bei kirpimai, detalės ir akcentai, nukeliantys mus net į istorinio konteksto platybes, bent trumpam turėtų išlaisvinti mados pasaulį iš įprasto ir rutiniško, sportinio ritmo.
Didelis dėmesys aksesuarams, ypač galvos apdangalams. Kepurės, skrybėlės ar netgi turbanai vyraus mados paletėje.
Dar viena ypatybė – juosmens linijos akcentavimas. Surišti kaspinai, perjuosimas audiniu ar tiesiog diržas – tiks įvairios improvizacijos, paryškinančios liemenį.