„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Louis Vuitton“ sulaukė kritikos lavinos – naujos papuošalų linijos akcentas primena raidę „Z“

Prancūzų prabangos prekių ženklas „Louis Vuitton“ pristatė naują juvelyrikos kolekciją „LV Volt“, kurios inicialai sujungti į simbolį, primenantį raidę „Z“. Pastarosiomis savaitėmis raidė „Z“ tapo paramos Rusijos invazijos į Ukrainą simboliu. Dėl šios dviprasmiškos detalės savo naujausioje kolekcijoje mados namai sulaukė kritikos ir pasmerkimo bangos socialiniuose tinkluose.
„Louis Vuitton“ parduotuvė Ispanijoje
„Louis Vuitton“ parduotuvė Ispanijoje / Vida Press nuotr.

Naujos „Louis Vuitton“ papuošalų kolekcijos akcentu tapo detalė, sudaryta iš mados namų inicialų L ir V – apverstų aukštyn ir sujungtų į vieną. Kaip skelbia pats prekių ženklas, pristatydamas šią juvelyrikos kolekciją, „inicialai susijungia, išsiskiria ir susipina į daugybę kombinacijų, tapdami judėjimo metafora ir energijos simboliu“.

Pasipiktinimo ir kritikos lavinos socialiniuose tinkluose mados namai susilaukė dėl to, kad naujosios juvelyrikos akcentas – L ir V inicialų žaismas, primena šiomis savaitėmis ypač prieštaringai vertinamą raidę „Z“.

Raide „Z“ rusai žymi savo tankus, sunkvežimius ir raketų paleidimo įrenginius, o po to, kai Vladimiras Putinas įsakė surengti kruviną puolimą Ukrainoje, iš pradžių buvęs paslaptingas karinis simbolis, „Z“ tapo visuotinės paramos karui Rusijoje ženklu ir, analitikų teigimu, naujo nacionalistinio judėjimo pradžia.

Tiesa, kaip rašo lofficiel.lt, tokią savo inicialų L ir V kombinaciją mados namai „Louis Vuitton“ naudoja jau ne vienus metus. Ir iki šiol tai niekam nekėlė neigiamų emocijų. Tačiau šiandien šis simbolis atrodo kaip dienos šviesą išvydęs netinkamu laiku.

Todėl, pasidaliję juvelyrikos kolekcijos nuotraukomis ir reklaminiu klipu socialiniuose tinkluose, mados namai sulaukė gausios internautų kritikos ir pasipiktinimo. Žmonės komentaruose rašė: „Ar jūs juokaujate? Gal išsikraustėte iš proto??? Ar bent žiūrite žinias?“ ir pan.

Karčių žodžių kliuvo ne tik mados namams, bet ir juvelyrikos kolekcijos kampanijoje dalyvavusiai prekių ženklo ambasadorei – 33-ejų švedų aktorei Aliciai Vikander, taip pat kinų aktorei Jin Chen ir amerikiečių reperiui Kid Cudi.

Aktorės A.Vikander „Instagramo“ paskyroje vienas internautas rašė: „Kas jūs manote esanti?! Ar turite proto reklamuoti tokį prakeiktą šlamštą, kai Ukrainą puola putino vergai, kurie šiuos simbolius naudoja kaip nacių svastiką? GĖDA!!!“

Šia situacija suspėjo pasinaudoti ir palaikantys karą Ukrainoje – savo komentarais tie asmenys sveikino prekių ženklą, palaikymą išreiškė ne tik žodžiais, bet ir širdelių, ugnies bei Rusijos vėliavų simboliais.

„Louis Vuitton“ buvo vienas tų prekių ženklų, kurie dėl Rusijos pradėto karo Ukrainoje pranešė Rusijoje uždarantys savo parduotuves. Savo socialiniuose tinkluose išreiškė palaikymą Ukrainai, skatino aukoti. Tai padarė ir patys – paaukojo milijoną eurų UNICEF, kad padėtų vaikams ir šeimoms, nukentėjusiems nuo karo Ukrainoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“