Pastarieji metai L.Dailidėnienei – itin intensyvūs. Dizainerė aktyviai dalyvauja tarptautiniuose konkursuose ir parodose, pernai vasarą ji pristatė savo kūrybą renginyje „Fashion for Europe“ Vienoje ir sulaukė nemenko dėmesio bei komplimentų, o rudenį atidarė savo mados namus „Laura Daili Vilnius“. Nepaisant didelio krūvio, dizainerė jau paruošė ir naujausią kolekciją „Mados infekcijai“.
Trumpas pokalbis su Laura Dailidėniene – apie būsimą kolekciją ir pasiruošimą festivaliui.
– Ar kolekcija „Cloud“ jau paruošta „Mados infekcijos” podiumui?
– Taip, patys drabužiai jau paruošti, liko tik techninės detalės, modelių primatavimai, repeticijos. Taip jau išėjo, kad šiais metais tuo pačiu metu, kovo 20 dieną, dar vieną drabužių kolekciją pristatau ir Čikagos mados savaitėje, tad ruoštis reikėjo dvigubai. Bet turbūt patirtis daro savo – viską spėjame padaryti ir su nekantrumu laukiame pristatymų.
– Kada nusprendžiate, jog metas dėti tašką, kolekcija baigta?
– Kolekcija baigta, kai mane pačią tenkina visuma. Nors vėliau, ruošiant kolekciją prekybai, dar daug ką tenka tobulinti. Paprastai po kolekcijos pristatymo ji dar papildoma keletu naujų modelių.
– Kolekcija, kurią išvys „Mados infekcijos“ žiūrovai, įkvėpta debesų ir neapčiuopiamų jų formų. Kaip toks nesugaunamas, abstraktus debesų judesys ir pavidalas įsipina į aiškiai apibrėžtas jūsų rūbų konstrukcijas?
– Gal greičiau būtų galima sakyti, kad kolekcijos tema yra labiau efemeriška, forma dažniausiai išsivysto kūrimo procese. Kurdama rudens-žiemos kolekciją galvojau apie rūbo funkcionalumą, tad šį kartą mano kolekciją inspiravo patogumas, audinio medžiagiškumas. Bus daug skulptūriškų aštrių formų, šiltų pūstų drabužių. Drabužiai pasiūti tiek iš natūralių, tiek iš naujų technologijų dirbtino pluošto audinių. Kolekcijoje kaip visada naudosiu savo kurtą audinio raštą, gamintą Italijoje – tai jau istoriniu tapęs „Daili“ logotipo taškelius atkartojantis piešinys, papildytas kitais motyvais.
– Kuo, jūsų nuomone, „Daili“ kolekcija išsiskirs tarp kitų festivalio dalyvių kolekcijų?
– Niekada nesiekiu išsiskirti festivalio kontekste, manau mano kūrybos gerbėjai visada tikisi išvysti mano braižo kuriamus rūbus ir kolekcijas. Tai pavyksta natūraliai, kiekvienais metais pristatau naują temą ir naują drabužių kolekciją, kurioje atsispindi dabartis, mano patirtis ir to laiko emocija. Mano kolekcijos visuomet skiriamos jaunatviškai miesto moteriai, kuri ieško kokybės ir išskirtinumo.
– O kokius „Mados infekcijos“ dalyvius jums pačiai smalsu išvysti šiemet?
– Paprastai festivalio dalyvius ir jų kolekcijas matau tik renginio užkulisiuose, o ten būna didelis tempas ir adrenalinas. Tad visiems dizaineriams linkiu sklandžių ir gerų pasirodymų!
„Daili“ – lietuviškas prekės ženklas, Lauros Dailidėnienės sukurtas 2003 metais ir tapęs žinomu bei atpažįstamu dėl unikalaus savo braižo. „Daili“ – tai ne tik drabužiai, bet ir aksesuarai bei papuošalai. Dizainerę įkvepia kasdienis aplinkos suvokimas, forma, grafika, gamta ir net tokie paprasti dalykai kaip popieriaus lapas bei iš jo gimstantis origamis. Beje, origamio lankstinys – pelėdžiukas jau tapo atpažįstamu „Daili“ prekės ženklo simboliu, o origamio formos drabužio kirpimuose atsikartoja jau daugelį metų. Dizainerė Laura Dailidėnienė savo kolekcijas pristato įvairiuose pasaulio mados renginiuose ir parodose Niujorke, Honkonge, Amsterdame, Filadelfijoje, Lvove, Berlyne, Rygoje, ir kasmet, Vilniuje.
Festivalis „Mados infekcija“ Šiuolaikinio meno centre Vilniuje vyks kovo 18–19, per dvi dienas žiūrovai išvys net 16 lietuvių dizainerių ir svečių iš užsienio kolekcijų.