Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

„Mados infekcijos“ dalyvė N.K.Kvedarauskaitė: „Priėmus save dingsta noras kam nors įtikti“

Penktadienį, kovo 17 d., prasideda didžiausias mados renginys Lietuvoje – dvi dienas truksianti „Mados infekcija“. Pirmoji savo kolekciją „This shopping trip of life“ pristatys „Injekcijos“ finalininkė, jaunoji dizainerė Nikė Kotryna Kvedarauskaitė. 15min baigia ciklą „Mados infekcijos“ dalyviai kitu kampu“ ir kviečia susipažinti su jaunąja kūrėja.
Nikė Kotryna Kvedarauskaitė
Nikė Kotryna Kvedarauskaitė / Asmeninio archyvo nuotr.

N.K.Kvedarauskaitė yra baigusi mados dizaino studijas Vilniaus dizaino kolegijoje, o mados namuose „Felder Felder“ Londone atlikusi praktiką.

Esu labai jautri spalvoms ir jų kompozicijoms.

Vartojimo įpročių įkvėpta kolekcija „This shopping trip of life“, kurią penktadienio vakarą išvys mados mylėtojai, perteikia ironišką požiūrį į susiformavusią vartojimo kultūrą ir jos epicentre esantį asmenį.

Kolekcijos idėja – ironiškai pavaizduoti vartotojo norą įsigyti naujų daiktų kiekvieną sezoną, net jei jų nereikia. Atkreipiamas dėmesys į mados industrijos siekį patenkinti vartotojo norus, pristatant vis daugiau suvienodėjusių kolekcijų, nes reikia atitikti tendencijas ir pritraukti vis daugiau pirkėjų.

Vilmos Deveikytės nuotr./Nikės Kotrynos Kvedarauskaitės kolekcijos modelis
Vilmos Deveikytės nuotr./Nikės Kotrynos Kvedarauskaitės kolekcijos modelis

Eksperimentinės kolekcijos modeliai – ilgų siluetų, kontrastingų audinių ir siuvinėjimų samplaika. Jungiant sunkius ir lengvus audinius vaizduojamas vartotojo siekis viską turėti vienu metu, net jeigu tai nėra būtina. Siuvinėtomis iliustracijomis norima atskleisti mintį, kad tokias vertybes kaip meilė kitam asmeniui pakeitė meilė daiktui, o šioje kolekcijoje tuo daiktu tampa rankinė. Kolekcijos gamybai naudoti tik natūralūs arba perdirbti audiniai.

Kolekcijos idėja – ironiškai pavaizduoti vartotojo norą įsigyti naujų daiktų kiekvieną sezoną, net jei jų nereikia.

– Nike, kokiais trim sakiniais save apibūdintum?

– Žvelgiant iš kūrybinės pusės, esu labai jautri spalvoms ir jų kompozicijoms, būtent jos neretai lemia audinių ar kitų kūrybinių priemonių pasirinkimą. Esu labai pastabi detalėms – stebiu smulkmenas ne tik savo, bet ir kitų žmonių darbuose ir visuomet žaviuosi asmenimis, gebančiais rasti ir skirti laiko detalėms išgryninti. Mano manymu, būtent detalės padaro gaminį nuostabų arba jį sugadina.

– Kokią istoriją pasakoja tavo kuriami drabužiai?

– Kurdama pastaruosius darbus kreipiau dėmesį į tam tikras socialines temas. Man labai patinka stebėti žmones, jų elgesį, kaip jie reaguoja į tam tikras situacijas, ką sako bandydami įtikti kitiems ar neišsiskirti iš grupės, kuriai jaučiasi priklausantys. Tikiu, kad mada baigia perkopti „gražu, nes gražu“ etapą ir kuo toliau, tuo labiau keliauja socialinių temų link, kurios yra labai svarbios ir turėtų būti dažniau nagrinėjamos.

Šia kolekcija kalbu apie asmens ir mados kaip reiškinio santykį – pradedant susiklosčiusia besaikio vartojimo situacija, taip pat atkreipiant dėmesį į tai, kad šiandien asmuo savo vertę neretai tapatina su savo perkamąja galia. Tikiu, kad drabužis gali teikti ne tik estetinį ir vizualinį pasitenkinimą jo stebėtojui, bet ir tapti estetiška platforma norimai žiniai skleisti.

Tikiu, kad drabužis gali tapti estetiška platforma norimai žiniai skleisti.

Visi esame vartotojai, jais tapome įgavę šį kūnišką pavidalą ir vartojimas kaip procesas yra teikiantis daug džiaugsmo. Tačiau reikia prisiminti, kad gyvenant šiandienėje visuomenėje vartojimas suteikia pasirinkimo laisvę, o su ja ateina ir atsakomybė renkantis.

Būtent dėl šios priežasties mano kolekcijoje gausu gaminių iš perdirbtų audinių. Norėjau atkreipti dėmesį, kad svarbu ne tik mados namų etikete paženklintas gaminys, bet ir tai, kaip ir kur jis buvo pagamintas.

Vilmos Deveikytės nuotr./Nikės Kotrynos Kvedarauskaitės kolekcijos modelis
Vilmos Deveikytės nuotr./Nikės Kotrynos Kvedarauskaitės kolekcijos modelis

– Kuo pasireiškia „Mados infekcijos“ užkratas? Kokie simptomai?

– „Mados infekcija“ užkrečia drąsa išreikšti save drabužiu, kurios ne visada pakanka kasdienybėje.

– Koks tau yra stilingas žmogus?

– Stilingas žmogus turi žinoti, kas jis yra, nes būtent madą pritaikome sau, kai nežinome, kas esame iš tiesų. Priėmus save tokį, koks esi, dingsta noras kam nors įtikti, tada asmuo įgauna drąsos dėvėti tai, kas jam išties patinka. Stilingą žmogų labai lengva atpažinti, nes stilius neapsiriboja drabužiais, jis atsiskleidžia kasdieniuose asmens pasirinkimuose, per jo bendravimą.

– Kas tau yra įkvėpimas?

– Mane įkvepia vizualūs menininkų darbai. Labai žaviuosi tapytojais Francisu Baconu, Jeanu Micheliu Basquiatu, Willemu de Kooningu, Graysonu Perry ir jo vizualia raiška. Ieškodama tam tikrų dizaino sprendimų, ypač, kai jaučiuosi užstrigusi, atsiverčiu vieno šių autorių darbų knygą, pavartau, nusiraminu ir judu į priekį.

– Koks yra tavo drabužis?

– Tiek kūrybiniame procese, tiek gyvenime dominuojantis drabužis yra klasikinis ilgas švarkas-paltas. Negaliu paaiškinti žavėjimosi šiuo gaminiu, tačiau puikiai pasiūtas švarkas man visada kelia džiaugsmą.

– Ką veiki, kai turi laisvo laiko?

– Ieškau naujų patirčių ir kūrybinių stimulų.

– Po penkerių metų tuo pačiu laiku...

– Linkiu sau dirbti su Rafu Simonsu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas