U.Martinaitytė yra 2013 m. „Injekcijos“ konkurso nugalėtoja. Vilniaus dizaino akademijoje mergina įgijo kostiumo dizaino bakalauro laipsnį. 2015 m. „Habitus Baltija“ užėmė trečią vietą ir tais pačiais metais buvo pakviesta savo kolekciją pristatyti Maskvoje.
Kovo 18 d. „Mados infekcijoje“ Ugnė pristatys savo prekių ženklo OHMY kolekciją „Data Paranoia“. Kaip sako pati kūrėja, ši kolekcija yra apie šalutinį technologijų poveikį, baimės jausmą ir norą likti už išnaudojimo ribos. Apie žinojimą, kad spausdami mygtuką „Agree“ (liet. „sutinku“) perduodame visus savo duomenis, o jų panaudojimas turi tamsiąją pusę, kurios nematome. Mus surasti, mumis manipuliuoti ir mus kontroliuoti tapo lengva, todėl siūloma rinktis kelią, kurį gali kontroliuoti pats žmogus.
Kolekcijoje vyraujantys platūs „oversized“ siluetai, unisex tipo konstrukcijos, kamufliažinės spalvos, militaristinės detalės, sportiniai audiniai – tai ateities uniforma.
– Ugne, apibūdink save trim sakiniais.
– Kuriu žmonėms, kurie nori nuveikti ką nors prasminga. To noriu ir aš. Todėl kuriu.
– Kokią istoriją pasakoja tavo kuriami drabužiai?
– Kiekviena kolekcija pasakoja skirtingą istoriją. Nemėgstu pasakoti, ką galvoju. Savo pozicijai išsakyti man retai užtenka žodžių arba juos sudėlioju kalba, kurią ne visi supranta taip, kaip aš. Man lengviau kalbėti ir išreikšti savo mintis vizualiai.
Drabužis yra požiūrio išraiška, kalba. Mano kolekcija – tai nebyli požiūrio išraiška, siekianti sukelti įvairias emocijas. Kiekvienam žmogui – skirtinga emocija.
– Kuo tau pasireiškia „Mados infekcijos“ užkratas? Kokie simptomai?
– Sergu mada visą gyvenimą, todėl tie simptomai yra mano gyvenimo būdas. Tai – nuolatinis domėjimasis meno, dizaino pasauliu, noras sukurti ką nors nematyto ir prasmingo, noras dirbti su talentingais žmonėmis, bendrų projektų įgyvendinimas, meilė keistiems dalykams ir noras būti tokia, kokia esi.
– Kas yra stilingas žmogus?
– Stilingas žmogus nebijo savęs. Dėvėdamas drabužius, jis jaučiasi patogiai it namuose. Tokiam žmogui drabužiai yra įrankis atskleisti save, o ne užgožti savo asmenybę ir susikurti geresnį ar blogesnį savo įvaizdį.
– Kas tau yra įkvėpimas?
– Dabartis. Mėgstu stebėti žmones, įvykius, kurie juos keičia. Galimybė būti šią akimirką mane įkvepia parodyti kitiems tai, kam jie kartais nebeturi laiko.
Įkvepia ir istorija, nes ji sukūrė dabartį tokią, kokia ji yra. Tikėjimas, nes jis kalba apie jausmus. Mokslas, nes jis kalba apie faktus. Absurdas, nes jis padeda atsimerkti, provokuoja. Grožis, nes jis individualus.
– Koks tavo drabužis?
– Drabužis – chameleonas, jis tinka visur ir prie visko, tačiau turi veidą, kuris kartais pasako apie mane daugiau, nei aš pati.
– Ką veiki, kai turi laisvo laiko?
– Pasielgiu spontaniškai, keliauju be plano. Tai padeda pasijusti atradėja, pamatyti naujas vietas ne turistės akimis. Dažniau nei kelionėmis mano laisvalaikis būna užimtas projektais, kurie neleidžia atsilikti nuo mados pasaulio ir kiekvieną kartą išmoko ko nors nauja.
Kai supratau, kad mada nėra tik pomėgis, kad ji yra mano gyvenimas, stengiuosi ją pamatyti kuo įvairiau. Mano tikslas – bent kartą išbandyti mados pasaulio galimybes, kad žinočiau, kaip elgtis kiekvienoje situacijoje ir turėčiau daugiau patirties pradėdama naują projektą.
– Po penkerių metų tuo pačiu laiku...
– Tikiuosi, kad džiaugsiuosi savo prekių ženklo sėkme ir bendraminčių komanda aplinkui, o Lietuvoje nesumažės madą mylinčių žmonių. Linkiu festivaliui „Mados infekcija“ dar labiau išsiplėsti, pritraukti agentų ir žiniasklaidos iš įvairių pasaulio šalių. Manau, Lietuvos dizaineriai gali nustebinti ir visko mačiusias mados sostines.