Mados pasaulis pamiršo, kad egzistuoja apkūnios moterys. Nieko tokio, #MakeMySize padės grįžti į realybę

Nors dažniausiai kalbėdami apie madą keliame klausimus apie atsakingą vartojimą, taršos gamtai mažinimą, egzistuoja žymiai paprastesnių problemų, susijusių su kasdienybe, o ne pasaulio gelbėjimu.
Moterys
Moterys / 123RF.com nuotr.

Didėjantis visuotinis sąmoningumas dėl taršos ir kuriamas spaudimas kompanijoms tapti atsakingesnėms vis labiau skverbiasi į mūsų mąstymą ir formuoja sprendimus. Tačiau tinklaraštininkė Katie Sturin pradėjo #MakeMySize (liet. „Pagaminkite mano dydį“) judėjimą, siekdama atkreipti dėmesį į problemą, apie kurią dauguma mūsų net nesusimąsto.

Socialiniuose tinkluose nuvilnijo nuotraukų serija, kuriose Katie matuojasi populiarių gamintojų didžiausio dydžio drabužius. Deja, jie akivaizdžiai netinka merginai ir yra nepritaikyti realiai moteriai, kurios svoris yra didesnis. Katie kampanija vizualiai išreiškia, kokia varginanti yra apvalaus sudėjimo moters kelionė į stilių.

Praeityje dominavusi praktika siūtis drabužius bei batus yra susitraukusi į labai siaurą ypatingų progų nišą. Kasdienybėje dauguma iš mūsų apie tai nesusimąstydami formuojame patys save pagal rinkos siūlomus kurpalius, o ne atvirkščiai. Kūno apimtis matuojame drabužių dydžiais ir važinėjame amerikietiškais kalneliais save džiugindami mažesnio skaičiaus ar geidžiamesnės raidės pasirodymu etiketėje bei krisdami į nusivylimą, o kartais net gėdą, kai tenka savojo standarto ieškoti sukabintų drabužių eilės gale.

Savęs priskyrimas prie tam tikrų gamintojų, kurių produktai atitinka mūsų pasaulėžiūrą ir stilių ar kūno ypatybes, savęs pažymėjimas XS/S/M/L dėžutėje sutaupo ne tik laiko, bet ir lėšų. Masiškai pagamintas drabužis visada bus pigesnis, nei pasiūtas individualiai. Ir šiame standartizuotame trafarete mes sugebame sukurti arba simuliuoti individualumą būtent dėl pasiūlos gausos.

O ta pasiūla tokia gausi, kad net nepastebime, jog mūsų kūnas gyvena rinkos nustatytuose rėmuose. Gerai pagalvojus, būtent šis individualumo ir išskirtinumo poreikis skatina rinkos perviršį, prieš kurį taip stengiasi kovoti sąmoningo vartojimo atstovai. Tačiau Katie kaip ant lėkštutės mums patiekdama savo iššūkius atkreipia dėmesį, kad ne visiems taip paprasta tilpti į nūdienos kurpalių – kai kuriems tenka su tuo kovoti nuolatos.

Paskutiniu metu matomi akivaizdūs pokyčiai mados pasaulyje, siekiant integruoti į madą įvairaus dydžio moteris (argi jau šiame teiginyje nesislepia absurdiškumas – žmogaus dydis?). Plečiamas suvokimas apie tai, koks kūno sudėjimas yra reprezentuojantis. Ir nors ant podiumų bei reklaminėse kampanijose vis dažniau išvystame tikras (rimtai?) moteris, drabužių pasiūla lieka orientuota tam tikram standartui.

Drabužių pasiūla lieka orientuota tam tikram standartui.

#MakeMySize judėjimas stengiasi atkreipti drabužių gamintojų ir visuomenės dėmesį į šį neatitikimą. K.Sturino šmaikščiai kreipiasi į mados pasaulį, prašydama įtraukti į savo vartotojų ratą moteris, kurių dydis yra 14 (44 pagal Europos dydžių matavimo sistemą). JAV tokio sudėjimo moterys sudaro 67%. Nustatyti drabužių siuvimo mechanizmus šiems išmatavimams būtų ne tik etiškas, bet greičiausiai ir verslui naudingas sprendimas. Katie nuotraukos primena drabužių gamintojams, kad šie pamiršo, o galbūt ir nežino, kaip atrodo, 14/44 dydį dėvinti moteris.

Tikėkimės, kad šis judėjimas primins, kad bet koks moters kūnas nusipelno būti apgaubtas stiliaus, ir įmonės, gamindamos drabužius, paliks daugiau erdvės ne tik klubams bei liemeniui, bet ir krūtinei.

Juk liemenėlių dydis nesibaigia ties C kaušeliu ir, nepatikėsite, bet apsivilkus suknelę norisi, kad ši užsisegtų VISA.

Taigi, kviečiame susipažinti su Katie patirtimi, siekiant tilpti į šį standartą, teigiantį, kad visos visų dydžių moterys yra laukiamos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis