Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Milano vyrų mados savaitė: vyrai ieško amžinos jaunystės

Persikraustai iš Florencijos „Pitti Immagine Uomo“ į Milano vyrų mados savaitę – keisk mąstymą. Taip sakau sau, taip sako mados žurnalistai, tinklaraštininkai ir garsių parduotuvių savininkai. Milane tie patys žmonės, kurie 4 dienas dirbo Florencijoje. Tik vyrai ant podiumo skirtingi. Florencijos gatvėje jie atrodė lyg ką tik išėję iš asmenio „sarto“ (it. individualus siuvėjas) ateljė, o Milano podiumai dvelkia „prêt-à-porter“ (it. tiražuojami rūbai) vėjeliu.
Milano vyrų mados savaitė: gatvės stilius
Milano vyrų mados savaitė: gatvės stilius / Vida Press nuotr.

Tai nereiškia, kad vyrai atrodo prastesni ar mažiau egocentriški. Atvirkščiai, už ateinančio sezono paltą ir švarką jie pasiruošę pakloti beprotiškus pinigus.  Su viena sąlyga: svarbu, kad drabužis labai aiškiai atspindėtų ne asmenybę, o  sezono tendenciją ir mados ideologiją. Ją galima būtų apibūdinti taip: technologijos užtikrina poetišką jaunystę. 

Vida Press nuotr./Milano vyrų mados savaitė: gatvės stilius
Vida Press nuotr./Milano vyrų mados savaitė: gatvės stilius

Gal būtent dėl šios priežasties pirmąsias mados savaitės dienas Milane jausmas toks, lyg būčiau kokiame nors Vokietijos didmiestyje. Vyrai gatvėje atrodo vilkintys pernelyg laisvus švarkus, plazdančias, per daug apdribusias kelnes ir itališkumo neatspindinčius batus. Bet gatvės įspūdžius nustelbia podiumo naujienos. Kokią ideologiją siūlo dizaineriai kitą žiemą? Kokios spalvos? Kaip apdirbta oda? Kokie kailiai? Kokios žvaigždės įprasmins stilių – neseniai Anapilin išėjęs Davidas Bovie, Mickas Jaggeris ir Keithas Richards'as? O gal Holivudo dievaičiai – Robertas Pattinsonas, Joe Jonas ar Zachary Quinto, gal būtent jų stilius apsuks vyrams galvas?

Vida Press nuotr./Milano vyrų mados savaitė: gatvės stilius
Vida Press nuotr./Milano vyrų mados savaitė: gatvės stilius

Pavyzdžiui, mane Milane šįmet sudomino vyrų žiemos kosmetika. Sulaukęs 80-mečio italų elegancijos karalius Giorgio Armani viešai pareiškė, jog jaučiasi lyg 45-erių. Jam laikas tarsi sustojo. Pasibaigus kolekcijos pristatymui – tradicinis nusilenkimas publikai, kuri ploja ne tik futuristinėmis tendencijomis dvelkiančiai kolekcijai, bet ir pačiam dizaineriui.

Vida Press nuotr./Giorgio Armani
Vida Press nuotr./Giorgio Armani

Jis atrodo jaunas ir energingas, sveikai įdegęs, grakštus ir po trikotažo marškinėliais demonstruoja nepriekaištingą pilvo presą. Visi Milane žino, kad G.Armani naudoja gausybę veido kosmetikos, ypač skirtos saulės įdegiui. Milane sklido gandai, jog pilvo presui stiprinti stilistas naudoja kremą su aštriuoju „peperoncino“. Niekaip neišeitų pavadinti Armani „nonno“ (it. senelis):  jo „Emporio Armani“ kolekcijos leitmotyvas – jaunatviškai aktualus: „digital generation“.

Tai konceptai, kurie rūpi prabangos ir komforto trokštančiam jaunimui. Termiškai apdirbti pilki, ministerinio mėlio ir samanų spalvos švarkai ir eilutės, skirtos vilkėti kasdien. Jos ypatingos tuo, kad palaiko pastovią kūno temperatūrą. O armaniškos brokato kelnės – minkštos ir švelnios, kaip ir švarkų pečių linijos. 

Ne tik Armani, bet ir kiti vyrai trokšta to, ką režisierius Paolo Sorrentino savo puikiame filme pavadino „La Giovinezza“ – amžinos jaunystės. Todėl veidą vyrai prižiūrės ne mažiau, nei dalioji lytis. Garsios Prancūzijos ir Italijos įmonės „Collistar“, „Dior“, „Clinique“, „Shiseido“ pasirūpino gausybe veido odą maitinančių kaukių, kremais nuo paakių raukšlių ir lūpų pieštukais su alyvuogių aliejumi, kuris stabdo oksidaciją. 

VIDEO: Youth Official Trailer #1 (2015) - Michael Caine, Harvey Keitel Drama Movie HD

O pavyzdžiui, antakių stiliui nuo šiol vyrai skirs gerą valandą pas kosmetologę. Ir ne tam, kad būtų išpešiota siaurutė daili linija, kurios kreivę daug metų iš eilės diktavo italai. Ne, antakių mados šįkart – Holivudo dievaičių prioritetas. Kino mekos vyrai panoro atrodyti vyriški būtent antakiams suteikdami natūralų vešlumo įspūdį. Iš tikrųjų, jie atrodo tokie vešlūs, kad sunku įtarti, jog  tai tik šaunios kosmetologės meistriškų rankų išgautas triukas.

Vida Press nuotr./Milano vyrų mados savaitė: gatvės stilius
Vida Press nuotr./Milano vyrų mados savaitė: gatvės stilius
Vida Press nuotr./Milano vyrų mados savaitė: gatvės stilius

Toskanietis Ermanno Scervino rengia gražiausius Milano vyrus tiesiogine šio žodžio prasme. Jie – poetiški, svaiginantys stilingomis šukuosenomis, vešliais antakiais, išpuoselėtais ūsais ir itališko stiliaus  barzdele „pizzetto“.  Negana to, renkasi Svarovskio kristalais dekoruotą švarką, kurį apsisiaučia persišką kilimą primenančiais kailiniais.

Manęs niekada netraukė pernelyg prabangūs „Gucci“ mados namų vyrai. Tačiau šįmet dizaineris Alessandro Michele tarsi sugrąžino vyrą į vaikystę ir jis jaudino... Aksomo eilutės, margintos drakonais, meškinais, gyvatėmis ir kitokiais mistiškais gyvūnais bei šiaušta kepurė su ilgomis pintomis kasomis vyrą ir publiką verčia tapti poetais, skatina svajoti.

Vida Press nuotr./„Gucci“ 2016 m. rudens-žiemos kolekcijos modeliai
Vida Press nuotr./„Gucci“ 2016 m. rudens-žiemos kolekcijos modeliai

Kas po metų nutiks vyrams? Kokie vis dėlto jie bus kitą žiemą? Intelektualūs, darboholikai,  o gal prisiekę keliautojai ar technologijų rykliai? Kad vyrams kitąmet netrūks agresyvumo, pranešė ne vienas Italijos kūrėjas. Įtempti raumenys atsispindėjo „Cesare Paciotti“ mados namų surengtoje prezentacijoje. Šio prekės ženklo apavas tarsi spinduliavo pykčiu ir nors kareiviškų „amfibijų“ jis neprimena, tačiau mados namų idėja aiški.

Jurgos Jurkevičienės nuotr./Vyriški batai
Jurgos Jurkevičienės nuotr.

Milane mačiau nemažai militaristinės temos atspindžių. Mimetiniai audiniai buvo naudojami lietpalčiams, vyriškoms rankinėms, apavui. Vintažo diržai irgi dvelktelėjo kareivinių kvapais ir atrodė agresyviai. Kūrėjai tarsi siuntė žinią – madingas vyras bus tas, kuris mokės derinti agresyvų stilių su poetišku.  

TAIP PAT SKAITYKITE: Florencijos „Pitti Uomo“: pokalbis su Italijos sosto įpėdiniu – apie... vyriškas pižamas

Apsigynimo idėją puoselėja ir kiti mados namai. Pavyzdžiui, „Etro“ didžiausią pavojų vyrams žiemą mato ne karo pavojuje, o depresijoje, kurią sukelia šviesos trūkumas. Atgimimo jausmą stiprioji lytis pajus tik susiliedama su gamta. Animalistiniai motyvai panardins vyrą į laukinį Afrikos pasaulį, kurį galima pasiekti kruiziniu laivu. Dėmėti gepardo kailį primenantys švarkai ir miško atspalvių velveto kelnės įkvėps žiūrėti pirmyn. 

Vida Press nuotr./„Etro“ 2016 m. rudens-žiemos kolekcijos pristatymas
Vida Press nuotr./„Etro“ 2016 m. rudens-žiemos kolekcijos pristatymas

Apie vyrą svajotoją prabilo „Trussardi“ mados namų jaunoji karta. Legendinio Nicola Trussardi duktė Gaia, surengusi prezentaciją Milano „Brera“ pinakotekoje, įkvėpta septintojo dešimtmečio roko  žvaigždžių Johno Lenono, Bobo Dylano ir Jimmy Page'o sukūrė mutono kailinukus primenantį švarką, kurį nudažė geltonai. Tai optimizmo spalva ir greičiausiai – kitos žiemos sezono lyderė.

Nors Milano vyras atrodė nusiteikęs poetiškai, tačiau vis tiktai jo spintoje triumfuos technologijos. Tuo įtikino „Ermenegildo Zegna“ mados namai. Į žalios lyg alyvuogių aliejus spalvos lietpaltį bus įsiūtas inovatyvaus audinio sluoksnis, kuris ne tik susiformuos pagal vyro figūrą, bet ir suteiks vyrui saugų šilumos pojūtį. Toks pamušalas – tikras išsigelbėjimas, kai diena trunka ilgiau, nei darbo valandos. Toks rūbas suteiks galimybę atrodyti elegantiškai tiek gatvėje, tiek ir vykstant į darbo vakarienę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos