Miles Stewart Wambaugh: „Kvepalai skirti tam, kad suteiktų mums malonumą“

Prancūzų kilmės amerikiečių menininkas Miles Stewart Wambaugh, kalbėdamas apie savo kūrybos kvepalus, kuriuos sukūrė bendradarbiaudamas su garsiu dizaineriu Pierre’u Dinand’u, per savo karjerą sukūrusiu daugiau nei 1000 unikalių kvepalų buteliukų, ir visame pasaulyje pripažintais parfumeriais Jean-Louis’u Sieuzacu ir Dominique’u Ropionu, nesikuklina: „Dieve mano, koks tai stebuklas! Koks malonumas turėti būtent tokius kvepalus“, – rodydamas nišinių kvepalų buteliuką didžiuojasi Miles Stewart Wambaugh, rašoma „Krispo“ pranešime spaudai.
Miles Stewart Wambaugh
Miles Stewart Wambaugh / Asmeninio archyvo nuotr.

– Pažintis su žinomu dizaineriu Pierre’u Dinand’u ir garsiais parfumeriais Jean-Louis’u Sieuzacu bei Dominique’u Ropionu buvo lemtingas įvykis, kuris, kaip pats sakote, leido jums visiems pasinerti į šį nuotykį, tiesa?

– Kai sutikau Pierre’ą Dinand’ą, kuris yra labai žinomas dizaineris ir nuostabus žmogus, jis man iš karto labai patiko ir mes daug laiko praleidome kartu tiesiog kalbėdami. Drauge dirbome prie kitų labai garsių kvepalų prekių ženklo kūrimo. Dabar mes – ne tik bendrakūrėjai, kolegos, bet ir labai geri draugai. Kai su žmogumi praleidi daug laiko, jei pažiūros ir vertybės sutampa, natūralu, kad susidraugauji.

Asmeninio archyvo nuotr./Miles Stewart Wambaugh
Asmeninio archyvo nuotr./Miles Stewart Wambaugh

Būtent jo dėka susipažinau ir su garsiais parfumeriais: Jean-Louis’u Sieuzacu bei Dominique’u Ropionu. Tai ypatingos asmenybės, be galo jautrios ir kūrybingos, galima sakyti, atsidavusios savo veiklai. Tai menininkai, profesionalūs kūrėjai, įsirašę ne tik į Prancūzijos, bet ir į pasaulio istoriją. Tikiu, kad niekas gyvenime nevyksta šiaip sau. Viskas, ką darome, vienaip ar kitaip kažkur mus nuveda. Viskas, ką darome dabar, yra kelias į tai, ką darysime ateityje.

Mes pasirenkame kryptį ir ja einame. Beeidami savo keliu, nuolat kažką sutinkame, sulaukiame vienokių ar kitokių pasiūlymų, tik kartais ima ir įvyksta tam tikra sinergija – į vieną susijungę dalykai ima ir išvirsta į kažką ypatingo, reikšmingo ir svarbaus ne tik mums patiems, bet ir visiems kitiems žmonėms.

Iš tiesų tai mūsų visų nuotykis. Norisi tikėti, kad šiandien kvepalai žmogui yra daugiau nei tik kvapas, tai – stiliaus, identiteto ir saviraiškos dalis.

Į šiuos kvepalus, paveikslus ir buteliukų dizainą sudėta viso mano gyvenimo patirtis ir išmintis. Miles Wambaugh kvepalai tai – mano, dizainerio Pierre’o Dinand’o bei parfumerių Jean-Louis’o Sieuzacu ir Dominique’o Ropiono viso gyvenimo rezultatas.

– Miles Wambaugh kvepalų namai pristato penkių unikalių nišinių kvepalų kolekciją, kurioje jausmingumas atskleidžiamas per kvepalų, paveikslų ir buteliukų dizaino simbiozę. Papasakokite daugiau apie šiuos kvepalus?

– Pagal mano tapytus paveikslus sukūrėme penkių skirtingų kvepalų kolekciją. Tai neįvyko spontaniškai, kūrėme tikrai gana ilgai ir mūsų kūrybiniai ieškojimai truko daugiau nei pusantrų metų. Kurdami labai ilgai klaidžiojome, ieškodami geriausių variantų, kurie nustebintų ir užburtų. Aš labai didžiuojuosi rezultatu.

Kurdami kvepalus mes nuo pirmojo buteliuko dizaino, pakuotės ir jo turinio sudėjome visą savo patirtį ir fantaziją. Kvepalai tai – menas, todėl viskas turi būti subalansuota. Rinkoje mūsų kvepalams nėra analogų. Išsiskiria ir pats prekės ženklas, jo idėja. Kartais galvoju: Dieve mano, koks tai stebuklas! Koks malonumas juos turėti! Kita vertus, juk kvepalai tam ir skirti, kad suteiktų žmogui malonumą.

Dirbome pusantrų metų vien tam, kad išgautume, sukurtume šiuos penkis išskirtinius kvepalus. Kiekvienas buteliukas – atskiras meno kūrinys, skirtingos nuotaikos, skirtingo braižo ir stiliaus. Tikiu, kad sukūrėme stebuklą. O šiuolaikiniam žmogui menas yra labai svarbus, jis mus pripildo ir praturtina. Būtent menas yra šiuolaikinio žmogaus išraiška. Tikiu, kad tai Kūrėjo tiltas į žmogų. Nebijau sakyti, kad Jean-Louis’o Sieuzacu bei Dominique’o Ropiono kūriniai yra šedevrai. Tai tikra alchemija.

– O kurie kvepalai iš visų penkių jums pačiam yra artimiausi?

– Šiandien pasikvepinau „Coup d'Etat“. Man jie labai patinka, nes tai stiprus aromatas: vilkdalgis su snapučiu kuria unikalų, tik šiems kvepalams būdingą kompoziciją. Ir man tai patinka. Kai kvepinuosi, man svarbu, kad kvepalai ilgai išliktų. Todėl esu sukūręs ir keletą ilgai išliekančių kvepalų. Kvepalai atspindi mano paveikslų nuotaiką: vieni šiek tiek tikroviškesni ir realistiškesni, todėl lengviau juos suprasti, į juos įsijausti.

Kiti – gana abstraktūs, tikri nišiniai kvepalai, tinkami tikrai ne kiekvienam, o labai drąsiai, save išreikšti ir kitus nustebinti norinčiai asmenybei. Pavyzdžiui, „Sure Shot“ – tai lengvų citrusų, bergamotės ir apelsino natų skambesys, kurį papildo subtilus kardamonas, primenantis laukinės žolės kvapą. Lengvas, gaivus ir lengvai suprantamas kvapų natų derinys. O štai, pavyzdžiui, „Mood for Oud“, jau daug abstraktesni kvepalai, sukurti iš agarmedžio (ūdo) ir gvajoko medžių natų, o juos papildo pačiulio ir ambra natos, kurios leidžia skleistis ūdo unikalumui. Tai nišinis meno kūrinys.

„Hot Shot“ man brangūs prisiminimais: pamenu, miegojau Maroke, dykumoje, palapinėje, naktį prabudau nuo šilumos, atsisėdau, žiūriu į dykumą, ir mane apėmė be galo jaukus ir malonus hot shot jausmas. Tarsi kažkas šilto ir jaukaus būtų apgaubęs kūną.

Beje, būtent Maroke ir gimė tiek šio kvapo idėja, tiek kvepalų pavadinimas. Į kvepalų buteliuką sudėjome visą mano kelionės po Maroką patirtį, todėl šis kvapas rytietiškas, šiek tiek saldus, gana jausmingas. Kvapas ambrinis. Bazinės natos: Haičio auksabarzdis, vanilė, vidurinės – arabinis jazminaitis, o viršutinės – mandarinas ir kardamonas.

– Kas Jums, kaip vadovui, svarbiausia, kuriant Miles Wambaugh prekių ženklą?

– Vienareikšmiškai galiu pasakyti, kad kokybė. Mes tikrai labai daug dėmesio skiriame kokybei. Naudojame tik pačios aukščiausios kokybės žaliavas. Be to, mūsų išskirtinumas – koncentruoti kvepalai. Naudojame tokią koncentraciją, kai išgaunami tikri kvepalai. Taip pat labai svarbu paminėti, kad tai nišiniai kvepalai, juos kūrė geriausi prancūzų parfumeriai.

– Miles Wambaugh kvepalus jau galima įsigyti ir Lietuvoje. Papasakokite, kaip susipažinote su Krispo“ įkūrėjais Kristina ir Povilu Stroliais.

– Pirmą kartą, kaip nišinių kvepalų kūrėjai, dalyvavome „Esxence“ parodoje Milane. Tai didžiausia parfumerijos ir kosmetikos paroda Milane, kurioje kasmet savo kūrinius pristato nišinių kvepalų kūrėjai. Turėjome nedidelį stendą, kuriame pristatėme savo kūrinius. Pamenu, kaip pro šalį einančią Kristiną sužavėjo mano tapytas paveikslas Mood for Wood“, kuris puošė mūsų stendą. Ji išraiškingai pagyrė paveikslą, pradėjome kalbėti – ir štai rezultatas, jos dėka mūsų kvepalai įsitvirtino ir Lietuvoje. Labai džiaugiuosi pažintimi su šia gražia šeima. Tikiu ir jų pastangomis padaryti viską, kad Miles Wambaugh kvepalai Lietuvoje būtų mėgstami ir populiarūs.

– Kokios kvepalų aromatų tendencijos vyrauja Paryžiuje? Kas šiandien madinga parfumerijos pasaulyje?

– Šiandien madinga viskas, kas jausminga, originalu. Kveplai – mūsų individualumo išraiška, todėl visai nebūtina sekti mada. Čia kur kas svarbiau ieškoti savo kvapo. Tokio, kuris geriausiai mus atspindėtų ir padėtų atsiskleisti asmenybei. Tiesą sakant, iš Miles Wambaugh kolekcijos Paryžiuje populiariausi yra „Hot shot“. Jie tokie šilti, jausmingi ir rytietiški.

Asmeninio archyvo nuotr./Miles Stewart Wambaugh
Asmeninio archyvo nuotr./Miles Stewart Wambaugh

HOT SHOT skleidžiasi ramiai ir švelniai, tarsi per lengvą šokį, apgaubdami svajingu ilgesiu, jausminga melancholija, primindami neblėstančią meilę.

MOOD FOR OUD – labai apgalvotas ir sąmoningas pasirinkimas. Miles Wambaugh sukuria kvapų ir vaizdų iliuziją, suteikdamas meniškumo tvirtai agarmedžio medienai.

Galvodamas apie agarmedį (ūdą), jis mąsto apie jo esmę, formas ir spalvas.

Jau pirmasis SON OF A GUN dvelksmas – ryškus ir drąsus. Visa raudonųjų prieskonių paletė, sustiprinta rausvojo pipiro nata, kuriai išskirtinumo teikia galingas šipras. Visas šis natų derinys skirtas nustebinti ir sužavėti.

COUP D’ETAT aštrus pavadinimas išduoda, koks stiprus ir galingas yra buteliuko turinys. Iš pradžių levandos suteikia vibruojančios galios pojūtį, šviežias kardamonas padeda pažadinti prisnūdusius jausmus, o kvapusis vilkdalgis, susiliejęs su rožę primenančiu snapučiu, kuria stiprų, tik šiems kvepalams būdingą aromatą.

SURE SHOT – lengvas ir romantiškas, tarsi švelnus paveikslas, tapomas lengvomis akvarelės spalvomis. Citrusų, bergamotės ir apelsino natas paryškina elegantiškas ir subtilus kardamonas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis