Pasak kvapų ekspertų, daugėja išskirtinumo ieškančių žmonių, kurie į nišinę parfumeriją iškeičia ir įprastus kvepalus. Atradus labiausiai tinkantį kvapą, jis tampa tarsi individualiu parašu.
Eglė Bertašienė, kvapų žinovė ir tinklaraščio „Paskui nosį“ autorė, sako, kad nišinės parfumerijos mada trunka jau kelerius metus ir, atrodo, priartėjo prie piko. Jei norisi ne tik malonaus, bet ir itin įdomaus, neįprasto, o gal net ekscentriško kvapo, tokį rasite kaip tik nišinių aromatų lentynose.
Žmonėms patinka tas išskirtinumo ir prabangos pojūtis, kurį suteikia žinojimas, kad kvepi unikaliai, neįprastai.
„Lietuvoje žmonės nišinę parfumeriją yra atradę, ją žino ir domisi. Ko vertas vien faktas, kad kai kuriuos nišinės parfumerijos kvepalus galima užuosti kasdien, einant centrinėmis Vilniaus gatvėmis. Žmonėms patinka tas išskirtinumo ir prabangos pojūtis, kurį suteikia žinojimas, kad kvepi unikaliai, neįprastai“, – populiarumą grindžia E.Bertašienė.
Pasak jos, nišiniai kvepalai gali pasiūlyti veikiausiai viską, ką galima įsivaizduoti savo fantazijose ir ko niekada nepavyktų rasti įprastos parfumerijos lentynose: pradedant meistriškai ir išradingai suderintomis nuosaikesnėmis kompozicijomis ir baigiant smilkalais, brangiąja mediena, laužo dūmais ar net metalu, degutu ir guma.
„Kūrybinės galimybės yra neribotos ir kvepalų kūrėjai tai išnaudoja pasitelkdami ne tik brangesnes kvapiąsias medžiagas, bet ir turėdami kur kas daugiau laisvės, nei turėtų dirbdami įprastos parfumerijos gamintojų laboratorijose“, – sako kvepalų žinovė.
Auganti pasiūla
Tai, kad lietuviai labai pamėgo nišinius kvepalus, rodo ir minėtos internetinės parduotuvės pardavimai. Šiemet pastebimas itin ryškus šių kvapų paklausos augimas.
„Nišiniai kvepalai užima vis svarbesnę vietą parfumerijos rinkoje. Daugėja tiek išskirtinių kvapų gamintojų, tiek ir gerbėjų. Lietuviai taip pat juos išbando, atranda, ieško savitų, unikalių aromatų. Šių kvepalų augimo tempai viršija įprastų kvepalų pardavimų augimą. Matydami tokį poreikį šiemet nišinių kvepalų pasiūlą praplėtėme beveik 10 kartų“, – sako internetinės parduotuvės rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė.
Šiuo metu parduotuvės asortimente yra apie 300 skirtingų nišinių kvepalų. Pasak G.Vilkės, didžiausią paklausą šiuo metu turi „Tom Ford“, „L'artisan Parfumeur“, „Montale“, „Maison Francis Kurkdjian“ ir „Robert Piguet“ nišiniai kvepalai, kurių pardavimai šiuo metu sudaro daugiau kaip 60 proc. visų šių kvepalų pardavimų. Savo nišą yra atradę ir „Perris Monte Carlo“, „Byredo“, „Nasomatto“, „The Different Company“, „Etro“ ir kiti išskirtinių kvepalų vardai.
Aromatų mados
Priešingai, nei įprasta manyti, nišiniai kvepalai nebūtinai yra brangesni už įprastus populiarų prekių ženklų kvepalus. Jų išskirtinumas – ne pakuotė ar prekių ženklas, o turinys, t. y. pats kvapas. Išskirtinių kvepalų įvairovė kasmet auga, didėja ir masinės parfumerijos gamintojų siūlomų išskirtinių kolekcijų pasiūla, tad vartotojas dabar turi labai rimtai padirbėti, norėdamas atrasti sau tinkantį kvapą.
„Tikrai būtų galima įvardyti keletą kvepalų-superžvaigždžių, kurie visiems patinka, apie kuriuos šnekama ir jų trokštama, bet tokia sėkmė nėra dažna. Atvirkščiai – ta nesuskaičiuojama kvapų įvairovė tiesiogiai atspindi individualius klientų poreikius“, – sako E.Bertašienė.
Pasak jos, jei įmanoma, renkantis nišinius kvepalus kvapą pirmiausia reikėtų išsibandyti ant odos. Taip geriausia išsiaiškinti, ar kvapas jums tinka ir patinka. Rinktis iš didelės pasiūlos visada padės ir mėgstamų aplinkos kvapų ar patikusių kvepalų natų tyrinėjimas. Aromatų aprašymuose minimos natos iš tiesų labai palengvina orientaciją, jos yra lyg kelio ženklai.
Galima sekti ir išbandyti tai, kas madinga. Pasak, E.Bertašienės, šiuo metu jaučiamas visuotinis gurmaniškų, saldžių konditerinių kvapų bumas, ir tai pastebima ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.