Šviežiausia lietuviška naujiena – jaunos, tačiau jau žinomos drabužių dizainerės Kristinos Sviderskaitės ir menininkės Urtės Jasenkaitės kuprinių mini linija, drąsinanti net ir šaltuoju metu nebijoti baltos spalvos ir lakoniškų formų.
Tik šią vasarą susipažinusios kūrėjos – Vilniaus dailės akademijoje Kostiumo dizainą baigusi K.Sviderskaitė ir vokalą Norvegijoje studijavusi, tačiau taip pat ir aistringai piešianti U.Jasenkaitė – iškart pajuto simpatiją viena kitos kūrybai, todėl nutarė sukurti eksperimentinę aksesuarų liniją. Merginos pradėjo nuo kuprinių – lakoniškos formos, baltos spalvos, o pagrindiniu jų dekoro elementu tapo U.Jasenkaitės grafikos darbai. Kuprines puošia trijų tipų piešiniai, kurių tematika subtiliai susišaukia su aksesuaro pamušalui naudota medžiaga: gamtos motyvai ir žalia spalva, meilės motyvas ir rausva…
Kuprinių kūrimas K.Sviderskaitei nėra naujiena, tiesa, iki šiol jos buvo spalvotos, o naujasis kūrinys tapo iššūkiu ne tik dėl baltos spalvos, bet ir noro suderinti piešinius ir kuprinių dizainą – kad nei vienas, nei kitas elementas neliktų antrame plane.
Kūrėjos nesibaimina, kad lietuvius atbaidys esą nepraktiška balta spalva, nors abi prisipažįsta galvosiančios ir apie tamsesnių spalvų modelius. „Originalus piešinys buvo pieštas juoda ant balto, todėl pasirinkom natūralią lietuvišką medvilnę – ant jos labai gerai išryškėja šilkografijos būdu atspaustas paveiksliukas. Be to, kuriant dizainą man labai svarbu transformacijos, todėl šį daiktą galima nešioti ir kaip krepšį, ir kaip kuprinę – žmogus gauna du viename“, – šypsosi K.Sviderskaitė.
„Šviesus daiktas ir nuteikia šviesiai. Žinoma, gal toks aksesuaras ir reiklesnis žmogui, kuris jį nešioja, bet mes to nebijome“, – savo kūrybinei partnerei antrina U.Jasenkaitė.
Paprašytos pažerti argumentų, kodėl pirkėjui vertėtų rinktis lietuvišką, o ne populiaraus masinio prekės ženklo kuprinę, merginos vardina, jog lietuviškas kūrinys bus beveik vienetinis ar itin mažo tiražo, dažnai jį kuriant naudojamos natūralios vietinės medžiagos, o tai svarbu žmogui, kuris vertina lietuviškumą, ekologiškumą.
„Mūsų sukurta kuprinė gana minimalistinė, gal net savotiškai primenanti, jog neverta apsikrauti, prisikrauti, kad gal pravartu prisiminti minimalistinį gyvenimo būdą. Manau, ji galėtų tapti ir gera dovana iš Lietuvos“, – samprotauja U.Jasenkaitė.
Dar vienas populiarus, moterų simpatijas jau kelerius metus užkariavęs lietuviškas prekės ženklas, kuriantis žaismingas, šviesių spalvų rankines ir kuprines – „Marga Masė“. Šių aksesuarų kūrėjos kiekvieną sezoną pristato kelis naujus modelius, o pirkėjas turi galimybę pirkti ne tik jau pasiūtą kūrinį, bet ir užsisakyti jį pagal asmeninius pageidavimus – pasirinkti norimą dizainą, spalvą, kitus elementus.
Lietuvės Erikos Paulauskės sukurto prekės ženklo „erikahoc“ kuprinė patiks toms ir tiems, kam nebūtinos spalvos, tačiau norisi lakoniško, ilgaamžio, gražiai besidėvinčio ir elegantiškai (gryna oda) senstančio aksesuaro.
Praėjusiais metais nemažą investicijų dozę gavęs dar vienas lietuvių prekės ženklas, Kristinos Lisauskės įkurtas „Gėda Pelėda“ – dar vienas pasirinkimas originalios kuprinės ieškotojoms. Odinės, rankų darbo, jos gali būti tradiciškesnių juodos ar rudos ar madingų pastelinių – žalsvos, rožinės – spalvų.
Moteriškas, spalvingas, originalaus dizaino kuprines kuria ir prekės ženklas „kartu“, o modelių pavadinimai kelia šypseną ir žadina simpatiją. Kurios norėsit – Kardamono, Liucernos, Verbenos ar Vaivoro?
Jei dėl vienokių, ar kitokių priežasčių nesinori odinės rankinės, minimalistinį daiktą iš tekstilės gali pasiūlyti „atsikeli ir varai“. Nepretenzingas, tačiau originalus ir jaukus aksesuaras tiktų ir į mokslus, ir į (kūrybišką) darbovietę, ir keliaujant ar atostogaujant.
Jei nesinori pernelyg išsišokti, tačiau patinka kokybė ir minimalizmas, o su kuprine ketinate keliauti ir į biurą, geras pasirinkimas – „Distyled“ kuprinės. Kelių dydžių, skirtingo dizaino ir spalvų modelius labiausiai vienija „tik tai, kas būtina“ koncepcija – jokių nereikalingų detalių, dekoro ir blizgučių. Bet dokumentai, nešiojamas kompiuteris ir kiti būtiniausi daiktai į tokią kuprinę tilps, tikina kūrėjai.
Dar vienas karštai mylimas rankinių prekės ženklas „Tashe Tashe“ savo arsenale turi ir kuprinių, neiškrentančių iš bendro gaminių konteksto – odinės, patvarios, sodrių spalvų. Panašiai, kaip „Marga Masė“, „Tashe Tashe“ taip pat suteikia galimybę „susikonstruoti“ individualų kuprinės variantą – rinktis spalvą, detales ir pan.
„Under My Roof“ – lietuviškas prekės ženklas, kuriantis odinius gaminius, siūlo bene konceptualiausio dizaino kuprines – šiuo metu galima rinktis iš 3 modelių – talpesnių ir mažesnių. Patiems beliks įvertinti jų praktiškumą ir patogumą!
Jei norite džiaugtis Juozo Statkevičiaus kūriniu ant pečių, taip pat neliksite nusivylę – žinomiausio Lietuvos dizainerio elektroninėje parduotuvėje išvysite net kelių modelių kuprines už visai žemišką (palyginus su jo kuriama aukštąja mada) kainą – beliks įvertinti savo poreikius ir išsirinkti – tamsią ar šviesią, ryškią, o gal permatomą.
Jei mėgstate Agnės Kuzmickaitės kūrybą, ši dizainerė taip pat turi kuo pradžiuginti – kuprinės figūravo jau ne vienoje jos kolekcijoje. Visos jos sukurtos kurpinės šiek tiek lengvabūdiškos – puoštos vaikiškų terlionių raštais, margaspalviu plastelininiu printu ar nutūptos firminių drugelių.