Sportinis stilius, tapęs kasdienio gyvenimo dalimi, pamažu evoliucionavo į laisvalaikio stilių, kuriam paklūsta ir įtakingi, ir mažesni prekių ženklai, ir milijonai žmonių visame pasaulyje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Tai ypač išryškėjo per pastaruosius keletą metų – vargu, ar dabar rastume žmogų, kurio spintoje nėra nė vieno sportinės aprangos akcento. Vis tik kyla klausimas – kaip rasti tobulą balansą tarp stiliaus ir komforto?
Pasikeitus žmonių poreikiams, pasikeitė ir jų stilius
Laisvalaikio mada užgimė XX a. pabaigoje, o įsitvirtino XXI a., kai ėmė sparčiai populiarėti sportas ir sveikas gyvenimo būdas, vystėsi technologijos, leidžiančios sukurti ne tik funkcionalius, bet ir patogius sportinius drabužius, o mados industrija ėmė siekti kurti ne tik stilingus, bet ir patogius, universalius drabužius.
Tam įtakos turėjo ir pasaulį prieš keletą metų užklupusi koronaviruso pandemija. Ji negrįžtamai pakeitė žmonių įpročius: daug laiko praleidę namie, jie įprato prie neįpareigojančių, patogių, laisvų ir judesių nevaržančių kasdienių drabužių.
Negana to, per pandemiją daugybė žmonių atsigręžė į gamtą, ėmė daugiau laiko leisti lauke ir užsiimti sportu, tad dar labiau išaugo patogios aprangos bei avalynės poreikis. Tai lėmė, kad per keletą metų laisvalaikio apranga dar labiau įsitvirtino mados industrijoje ir tapo daugelio žmonių kasdienio stiliaus dalimi.
Laisvalaikio stilius keičia griežtą darbo aprangos kodą
Pasak sporto ir laisvalaikio aprangos mažmeninės prekybos tinklo „SPORT 4U“ vadovės Vitos Rašinskės, tai lėmė ir aprangos kodo pokyčius dalyje darboviečių. Riba tarp darbo ir laisvalaikio aprangos beveik išnyko, nes grįžę dirbti į biurus žmonės dažnai vietoj oficialių ir įpareigojančių drabužių mieliau renkasi laisvus ir ne tokius formalius.
„Jeigu pažvelgtume, kaip žmonės rengiasi dabar ir kaip rengėsi prieš penkerius metus, pamatytume didelį skirtumą. Pavyzdžiui, prieš pandemiją biuruose moterys kur kas dažniau avėdavo aukštakulnius, vilkėdavo švarkelius, sijonus, o vyrai – marškinius, kostiumus. Dabar žmonės vis drąsiau į darbo aprangą įtraukia laisvalaikio drabužius, avalynę, aksesuarus. Net į verslo susitikimus jie drąsiai vyksta su džinsais, sportinio stiliaus batais ir megztiniais ar bliuzonais, o moterys pūkinius sportinio stiliaus paltus derina su aukštakulniais“, – dalijasi V.Rašinskė.
Verslininkė taip pat pastebi, kad žmonės vis dažniau atsiriboja nuo tamsių, neutralių spalvų ir drąsiau renkasi ryškius drabužius ir batus – neretai būtent žaisminga avalynė tampa įvaizdžio akcentu.
„Žmonės nori ir gerai jaustis, ir gražiai atrodyti. Juk apranga – tarsi vizitinė kortelė, kuri sudaro pirminį įspūdį. Kaip sakoma – pagal rūbą sutinka, pagal protą išlydi“, – teigia pašnekovė.
Sujungia stilių ir sportinės aprangos savybes
Į šias tendencijas stipriai reaguoja mados industrijos atstovai, tarp jų – ir sportinės aprangos ir avalynės kūrėjai bei gamintojai. Anot V.Rašinskės, dauguma garsių prekių ženklų, tokie kaip „Nike“, „Adidas“, „Puma“, „Hummel“ ir kiti, atsižvelgia į klientų poreikius bei rinkos pokyčius ir kuria vis daugiau laisvalaikio drabužių ir avalynės kolekcijų, kurios suteikia galimybę vilkėti patogią sportinę aprangą, o kartu atrodyti stilingai.
Tiesa, dažnai tiek laisvalaikio, tiek sportinė apranga ir avalynė pasižymi panašiomis savybėmis ir dizaino sprendimais.
Ant bangos – funkcionalumas ir universalumas
Šiais laikais žmonės ieško ne tik patogumo, bet ir universalumo, todėl vis dažniau kuriami „uniseksiniai“ drabužių modeliai, t.y. tinkantys tiek vyrams, tiek moterims.
„Labiausiai šie drabužiai skiriasi matmenimis, tačiau patys siluetai paprastai būna laisvi, neįliemenuoti ar padidinto dydžio, tad tinka ir vyriškai, ir moteriškai figūrai. Pavyzdžiui, pernai savo asortimente turėjome vieno gamintojo paltus, kurių ir vyriški, ir moteriški modeliai buvo praktiškai vienodi, tad klientai juos dažnai supainiodavo – vyrai pasirinkdavo moteriškus paltus ir atvirkščiai. Kartais skirtumą gali įžvelgti tik paskaitęs etiketę. Šiais metais šis gamintojas klientams siūlo analogišką modelį, kuris yra „unisex“, skirtas ir vyrams, ir moterims“, – šypsosi V. Rašinskė.
Neretai klientai mėgsta derinti tokių pačių spalvų, tačiau skirtingų prekių ženklų drabužius, pastebi „SPORT 4U“ vadovė. Šiemet dominuojančios spalvos – burgundinė, baklažano, pilka (angl. galactic grey), oranžinė, alyvuogių – vyrauja įvairių gamintojų kolekcijose, todėl žmonės gali laisvai rinktis ir derinti skirtingų prekinių ženklų drabužius.
„Klientai nebeturi poreikio nuo galvos iki kojų apsirengti vieno gamintojo drabužiais – jie drabužius renkasi pagal savo asmeninį stilių, modelius, medžiagas, atspalvius. Į tai atsižvelgiame ir formuodami parduotuvių asortimentą, į kurį įtraukiame ne tik garsiausių prekių ženklų, bet ir išskirtines lietuvių kūrėjų kolekcijas“, – sako ji.
Lauko drabužių tendencijos
„Pastebime tendencijas, kad pastaraisiais metais vietoj anksčiau ypač populiarių trumpų striukių klientai mieliau renkasi pusinio ilgio striukes ar ilgus pūkinius paltus, tad šį sezoną siūlysime platų jų asortimentą.
Svarbu atkreipti dėmesį į striukės ar palto užpildą. Anksčiau klientai žiemos sezonui dažniausiai prioritetą teikdavo striukėms su natūraliu pūkų ir plunksnų užpildu, dėl jų lengvumo bei termoizoliacinių savybių. Šiai dienai žinomi prekių ženklai vis daugiau dėmesio skiria aplinką tausojančioms (environment – friendly) bei gyvūnams draugiškoms (angl. animal-friendly) technologijoms, tad žiemai skirtoms striukėms naudoja užpildus su rinkoje gan nauja pūkų atitikmens technologija „feel-like-down“. Gaminiai su šiuo užpildu yra labai lengvi, pasižymi aukštesniu šiltumo lygiu net už natūralaus pūko/plunksnų užpildus ir priešingai nei pūkiniai gaminiai, nereikalauja išskirtinės priežiūros. Juos galima skalbti įprastoje skalbyklėje.
Be to, labai svarbus ir laisvalaikio aprangos funkcionalumas ir patogumas, tad striukės dažnai tiek viršuj, tiek apačioj turi kišenes su pašiltintu pamušalu, kad būtų galima ir daiktus įsidėti, ir rankas susišildyti. Pavyzdžiui, vyrai nemėgsta nešioti pirštinių, bet, kai rankos šąla, mėgsta įsikišti į kišenes. Tai atrodo ir smulkmena, tačiau iš tiesų ji labai patogi ir reikalinga. Gamintojai apie viską pagalvoja“, – tikina V.Rašinskė.