Pranešime žiniasklaidai teigiama, kad 2020-ais metais JAV vykusių „Black Friday“ (liet. juodasis penktadienis) ir „Cyber Monday“ (liet. kibernetinis pirmadienis) išpardavimų metu grožio prekių buvo įsigyta net apie 46 proc. daugiau, negu 2019-ais metais. Dėl šios priežasties įvairios kosmetikos prekės karaliavo populiariausių pirkinių sąrašo viršūnėje, aplenkdamos net aprangą ir buitinę techniką.
Pasiūlymais susižavėję pirkėjai skuba įsigyti prekes ne tik sau, bet ir artimiesiems. Lapkričio mėnesio vykstančių išpardavimų metu žmonės dažnai pradeda pirkti dovanas Kalėdoms, taip pasinaudodami proga įsigyti jas pigiau.
I.Jokšienė rekomenduoja nesusivilioti spontaniškais pirkiniais ir aiškina, kad yra keturios pagrindinės priežastys, dėl kurių grožio prekes vertėtų rinktis atsargiau.
1. Pasirenkami netinkami produktai
Kaip pasakojo I.Jokšienė, dažnai nutinka, kad žemesne kaina susižavėję pirkėjai neskiria pakankamai daug laiko įsigilinti į produkto sudėtį. Taip pasirenkamos jų odai netinkančios priemonės, kurios jai gali net pakenkti.
„Kiekvieno žmogaus oda – labai individuali. Dėl šios priežasties priemonės, kurios tinka vienam, gali visiškai netikti ar net pakenkti kitokio tipo odai. Pavyzdžiui, sausai, itin dehidratuotai odai reikalingi intensyvų drėkinimą suteikiantys ingredientai, tokie kaip hialiurono rūgštis, alavijas bei kelią išsausėjimui užkertančios sudedamosios dalys, tokios kaip simondsijų aliejus, o produktai, skirti riebiai odai, tokio efektyvaus rezultato pasiekti nepadės.
Dėl šios priežasties renkantis kosmetikos priemones reikia atkreipti ypatingą dėmesį į jų sudėtį, kokiam odos tipui jos tinkamos, įsigilinti, su kokiomis odos problemomis jos kovoja, ar sudėtyje nėra būtent pirkėjo odai netinkančių ingredientų, – aiškino ekspertė. – Dažnai žemesne kaina susivilioję žmonės perka populiariausias arba prabangios linijos kosmetikos priemones, kurioms taikoma didelė nuolaida – pirkėjai nusprendžia, kad dabar tinkamiausia proga jas įsigyti, tačiau nepasidomi, ar jos padės pasiekti norimų rezultatų, o po to, kadangi nenori išvaistyti išleistų pinigų, vis tiek jas naudoja, taip kartais net pakenkdami savo odai“.
Ekspertė nurodė, kad akcijų metu pirkėjai taip pat gali įsigyti skurdžios sudėties, mažai aktyviųjų medžiagų turinčias, prastos kokybės kosmetikos priemones arba tokias, kurių sudėtyje yra begalė ingredientų – daugiau, nei odai iš tiesų reikia.
2. Neįvertinamas galiojimo laikas
Kosmetologės teigimu, išpardavimų metu kosmetikos priemones perkantys žmonės dažnai pamiršta pagalvoti ir apie galiojimo laiką. Neretai pirkėjai pasinaudoja žemesnės kainos pasiūlymu ir perka net po kelias prekes iškart, neįvertindami, kad gali nespėti jų sunaudoti iki galiojimo laiko pabaigos.
„Išpardavimų metu žmonės kartais perka ne po vieną, o kelias priemones iškart, siekdami sutaupyti. Tačiau tokiu atveju reikia gerai įvertinti, ar jie spės šias priemones sunaudoti iki galiojimo termino, kitaip jas teks tiesiog išmesti – sugedusių priemonių naudoti negalima“, – aiškino I.Jokšienė.
Kosmetikos priemonių galiojimo laikas visada nurodomas ant pakuotės, tačiau jam įtakos daro ir kiti išoriniai veiksniai, pavyzdžiui, aukšta temperatūra. Dažniausiai kosmetikos priemonės galioja šešis mėnesius ar metus po jų atidarymo, tačiau jei produktai paliekami vietoje, kur juos pasiekia tiesioginiai saulės spinduliai, šis galiojimo laikas dar sutrumpėja. Tai, ar produktas sugedęs, galima patikrinti pagal pakitusį jo kvapą ir tekstūrą.
Ekspertės teigimu, tarp kai kurių pirkėjų vyrauja mitas, kad neatidaryta priemonė negali sugesti. Tai netiesa. Jei odos priežiūros produktai naudojami po dviejų ar trijų metų nuo jų įsigijimo datos, jie taip pat gali būti nebetinkami vartoti, net jei nebuvo atidaryti.
3. Odos priežiūros priemones sunku dovanoti
Išpardavimų metu žmonės taip pat mėgsta pirkti odos priežiūros priemones, kurias nori padovanoti artimiesiems. Kaip pasakojo I.Jokšienė, tokias dovanas labai sunku išrinkti, kadangi pirkėjai ne visada žino apie šeimos nario, draugo ar mylimojo odos būklę.
„Jei žmonės nusprendžia dovanoti kažkam kitam kosmetikos priemones, tuomet reikėtų rinktis tas, kurias artimieji jau naudoja ir yra įsitikinę, kad šios jiems tinka. Kitu atveju labai paprasta išrinkti netinkamos sudėties produktus, kurie arba liks nepanaudoti, arba dovaną gavęs asmuo jas panaudos ir pakenks savo odos būklei, prasidės nepageidautinos problemos – bėrimai, išsausėjimas ar paraudimas“, – aiškino ekspertė.
Pasak I.Jokšienės, jei dovaną artimajam renkantis pirkėjas nežino, kokias priemones kitas žmogus naudoja ar su kokiomis odos problemomis susiduria, tuomet geriau pasiteirauti prieš perkant arba pasirinkti kitokią dovaną.
4. Perka tai, ko nereikia
Išvydę žemesnes kainas, pirkėjai gali nuspręsti įsigyti papildomų kosmetikos produktų. Tačiau, ekspertės teigimu, gerai odos priežiūros rutinai užtenka minimalaus prekių krepšelio, tad vertėtų nepersistengti perkant tai, ko žmogui iš tikrųjų net nereikia.
„Tokių akcijų metu žmonės dažnai susigundo papildomomis, perteklinėmis kosmetikos priemonėmis, kurios paprasčiausiai nebūtinos“, – pasakojo I.Jokšienė. – Iš tikrųjų odos priežiūros rutinai pakanka vos kelių produktų – kokybiško ir individualiems asmens poreikiams pritaikyto, nešvarumus pašalinančio, odą stimuliuojančio ir drėkinančio prausiklio, veido kremo su veikliosiomis medžiagomis bei priemonės, apsaugančios nuo saulės“.
Dėl šios priežasties ekspertė ragina nepasiduoti išpardavimų karštinei ir pirkinius planuoti iš anksto. Prieš nusprendžiant įsigyti papildomas kosmetikos priemones, I.Jokšienė rekomenduoja pasikonsultuoti su kosmetologu.