Ne veltui visa mados bendruomenė kaip išganymo po kaustančio karantino laikotarpio laukė Paryžiaus mados savaitės, kurioje įtakingiausi ir žymiausi pasaulio mados namai pristatė savo kolekcijas. Būtent šioje savaitėje pasireiškė didžiausia aukščiausios klasės mados namų koncentracija, stebinusi tiek savo inovatyviais sprendimais, tiek duokle klasikai.
Kviečiame žvilgtelėti į ryškiausias ir kūrybingiausias Paryžiuje demonstruotas kolekcijas bei atkreipti dėmesį į tai, kokie pagrindiniai akcentai išryškėjo jose.
Klasikinės formos
Visų pirma, žinoma, „Dior“ mados namai, kurių kolekcija vienu metu ir sugrąžino laiko mašina žiūrovus į legendinius šio prekių ženklo laikus, ir išlaikė šiose dienose, nes spindėjo modernumu. Būtent atsigręžimas į „New Look“ konceptą tapo esmine šios kolekcijos vinimi, kurioje neįmanoma nepastebėti „Christian Dior“ būdingo klasikinio susiaurinto liemens ir platėjančio nuo juosmens silueto.
Be „Dior“, prielankumą klasikinėms formoms rodė ir kiti prekės ženklai: „Balenciaga“, „Burberry“ ar „Saint Laurent“. Galima išvysti daug švarkų, paltų, klasikinių kirpimų.
Nuleista pečių linija
Ji buvo pastebima Milane, o dabar ryškiai akcentuota ir Paryžiuje. Pavyzdžiui, „Balenciaga“ kolekcijoje tai ypač akivaizdu – švarkai gerokai per dideli, bet dauguma jų konstrukcijoje išlaiko kertinius elementus. Galima konstatuoti, kad žymiau kinta žmogaus ir drabužio dydžio santykis, o ne konkretūs drabužio konstrukciniai elementai.
Aptempti drabužiai
Vis dėlto teigti, kad karaliaus vien tik per dideli drabužiai, negalima. Priešingai, pastebimas prigludusio silueto grįžimas, ypač drabužiai, siūti iš trikotažinio audinio.
Toks siluetas išryškėja net keliose kolekcijose: „Balmain“, „Yves Saint Laurent“ ar „Stella McCartney“, kurių pristatymuose pasirodė keli beveik analogiški gaminiai iš trikotažo. Tokio koncepto dizainas, regis, bus tinkamiausias kombinezonams, palaidinėms, aptemptoms kelnėms.
Šaltas metalinis arba drėgnas efektas
Tai bus madinga audinių spektre – kitaip sakant, bus priimtinos įvairios medžiagų manipuliacijos, efektai, simuliacijos.
Šių akcentų galima įžvelgti „Christopher Kane“, „Isabel Marant“ ir kitose kolekcijose. Išvada paprasta – nebijokite eksperimentuoti ir rizikuoti su audiniu, jis nebeturi būti natūralus ar įprastas, galima laisvai juo manipuliuoti bei apdirbti.
Draperijos, raukiniai ir klostės
Neįprastas kritimas arba kirpimas neabejotinai bus madingesnis už reguliarųjį (išimtis taikoma švarkams ir paltams). „Givenchy“ kolekcija pilna konstruktyvių klosčių, „Yohji Yamamoto“ – laisvų, antikines primenančių draperijų, o pirmasis „Balenciaga“ kolekcijos įvaizdis (milžiniška juoda suknelė iš raukinių) taip pat išraiškingai nusako tendencijos kryptį.
Daug panašių įvaizdžių ir romantiškojoje „Valentino“ drabužių kolekcijoje. Šie mados namai savo gracija bei elegantiškumu garsėja jau daugybę metų, tad ir kolekcijoje išryškėjantys raukiniai bei drapiruotos suknios puikiai atspindi ne tik prekių ženklo, bet ir ateinančio sezono mados kryptį, kuri pasižymi drabužio žaismingumu bei koketiškumu.
Draperijų gausi ir rusų kūrėjo Valentino Yudaskhino kolekcija. Drabužių konstrukcija itin elegantiška, rafinuota, rankovių ir sijonų kritimas ypač grakštus, o suknelės alsuoja lengvumu.
Kai kurie apdarai drapiruoti nuo pat viršaus iki apačios, tiesa, tai yra kiek pretenzingas būdas konstruoti rūbą, nes omenyje reikia turėti figūros tipą. Kolekcijoje, beje, kaip ir kai kuriose kitose, matomas saulės kliošo elementų panaudojimas.
Kad drabužiai bus žaismingi, liudija ir „Dries Van Noten“ kolekcija, kurioje drabužiui judesį kuria daugybė kutų.
Bet kokiu atveju akivaizdu, kad garderobas ateinančius sezonus nuobodus nebus. Priešingai, jį paįvairinti bus įmanoma pasitelkiant tiek įprastesnius – raukinių – elementus, tiek egzostiškesnius, retesnius – draperijų, kutų – akcentus, dekoro komponentus.
Aksesuarai
Nė viena mados savaitė, ypač tokia įtakinga kaip Paryžiaus, neapsieina be žvilgsnio į aksesuarus. Paryžiuje buvo galima pastebėti, kad balta šviesa uždegta masyvių metalinių, sunkių arba, priešingai, švelnesnių, meniškesnių detalių įkomponavimui į įvaizdį.
Vieni ryškiausių mados namų „Chanel“ ir „Chloé“ į savo pristatymą integravo būtent tokius elementus.
„Chloé“ daugiau pasitelkia bohemiškas, meniškas, organiškas detales, tokias kaip karoliukai, siūlai, įvairios megztos, nertos juostelės, kurios netgi kiek alsuoja hipiška dvasia, o štai „Chanel“ elgiasi ryžtingiau, savotiškai drąsiau ir naudoja sunkiai krentančius, metalinius akcentus.
Aksesuarus jungia tai, kad jie masyvūs ir jų kritimas dažniausiai vertikalus, tad jei rinksitės, kuo paįvairinti įvaizdį, tai – vienas perspektyviausių pasirinkimų.
Esminiai akcentai
Duoklė klasikai. Daug klasikinių formų, ypač paltų ir švarkų atžvilgiu. Iškalbingiausias būtų „Dior“ pavyzdys, atsigręžęs į mados namų istorijos puslapius, tačiau ir kiti mados namai eksperimentuoti švarkų bei paltų formomis rinkosi atsargiai.
Prigludęs siluetas, trikotažas. Madinga bus tai, kas šiek tiek primena sporto salės drabužius, tik su truputį daugiau glamūro.
Medžiaga. Ja manipuliuoti bus galima įvairiai, tad audinio efektas viena iš šiltųjų sezonų tendencijų. Dirbtinai glamžytas, metalinio efekto ar šlapio įspūdžio audinys – šie ir kiti būdai puikiai paįvairins jūsų garderobo medžiagų spektrą.
Kutai, draperijos, raukiniai. Žvelgiant į kostiumus ir paltus išlaikoma klasikinė konstrukcinė struktūra, o štai suknelių, sijonų, palaidinių ansambliuose eksperimentuoti galima ryškiau ir drąsiau. Čia nestinga ir itin ekstravagantiškų sprendimų, ir nuosaikesnių bei atsargesnių gaminių, tačiau įdomesnės konstrukcijos formų paieškoti bus tikrai verta.
Masyvūs aksesuarai. Svarbu paminėti, kad tai įvairūs aksesuarai: tiek auskarai, tiek vėriniai, tiek įvairūs karoliai arba gerokai modernesni, sunkiai apibūdinami elementai. Vis dėlto absoliuti dauguma jų išlaiko savyje du akcentus: masyvumą ir vertikalumą.