1. Drobinis apatinis trikotažas
Apatinius, dėvėtus senovės Egipte dar 3000 m. pr. Kr., galima vadinti apatinio trikotažo industrijos ištakomis. Drobė ir linas čia buvo populiariausi audiniai. Tiesa, sąsajų galima rasti ir su šiuolaikiniu pasauliu: kaip ir Pietų Prancūzijos paplūdimiuose, senovės Egipte niekas nedėvėjo viršutinės apatinių dalies. O štai kilmingesnio rango atstovės, pavyzdžiui, valdovė Kleopatra, išgalėjo dėvėti prabangias ilgas tunikas, kuriomis nuo kaitrių saulės spindulių dengdavo visą kūną.
2. Kančias keliantis korsetas
Tai laibo liemens ir skausmų simbolis. Galybe raištelių suvarstomas korsetas itin išpopuliarėjo XVI a. ir XVII a. Prancūzijoje. Jis buvo dėvimas ir Viktorijos laikotarpiu (XIX a. pabaigoje) bei vadinamas tikru moterų pragaru. Kodėl gi? Korsetai, dar vadinti vapsvos liemeniu, būdavo tokie ankšti, kad sukeldavo gausybę nemalonumų ir sveikatos problemų, pavyzdžiui, dažnai pasitaikydavo deformuotų vidaus organų, kreivai peraugusių šonkaulių ir netgi persileidimų. Ach, ta grožio kaina... Apačioje – istorikės Sabrinos Wong filmukas susidomėjusioms.
3. Šilkas šilkas šilkas...
Audra kaupėsi kaupėsi ir pratrūko! Praėjo keli geri dešimtmečiai, kol pasaulio moterys išsilaisvino iš protu nesuvokiamų spaudžiančių ir varžančių apatinių. 1920-ieji ir visas dešimtmetis po jų įpučia mados naujovių, kurios atsispindi ir apatinio trikotažo tendencijose. Stilius įgauna daugiau berniukiškų, netgi androgeniškų bruožų, nebeturi tokios aiškios ir figūrą įrėminančios struktūros. Medžiagos laisvesnės, gaminiai patogesni, o bendras šio laikotarpio įvaizdis pelno flapper pavadinimą.
4. Nuostabūs pokyčiai tūkstantmečiui baigiantis
10-ajame dešimtmetyje pasaulio moterys susipažino su WonderBra kompanija ir, pasak jų pačių, revoliucingu jų kūriniu – krūtų formas koreguojančiomis, pakeliančiomis push up liemenėlėmis. 1994 m. ši kompanija tiesiog užbombardavo didmiesčių stendus savo reklama su supermodeliu Eva Herzigova, kuri sulaukė milžiniškos sėkmės. Sakoma, kad reklama buvo tokia nepadori ir geidulinga, kad tose vietose, kur kabėjo plakatai, net padaugėjo nelaimingų eismo įvykių!
5. Geriausios moterų paslaptys
2013-aisiais buvo pristatyta brangiausia pasaulyje liemenėlė, kurios reklaminiu veidu tapo Candice Swanepoel. Šis Victoria's Secret drabužėlis, kuris vadinasi Fantasy Bra, sumodeliuotas specialiai pagal manekenės kūno formas ir kainuoja net 10 mln. JAV dolerių! Reikia pasakyti, kad Victoria's Secret prekės ženklui tenka itin svarbus vaidmuo apatinio trikotažo raidoje. Jei 2000-ieji simbolizavo minimalizmą ir vienspalvį medvilninį apatinį trikotažą, tai 2013-ieji į šį katilą kaskart vis įberdavo aštraus glamūro.
Moteriško apatinio trikotažo istorija kupina įvairiausių istorijų ir vingių. Kojinės, kelnaitės, liemenėlės, dekoratyvinės detalės atspindi, kaip, laikui bėgant, keitėsi moters figūros idealai ir pats visuomenės požiūris į moteris. Nagrinėdami apatinio trikotažo istoriją, galime ne tik sužinoti apie grožio, higienos idėjas, bet ir nuomonę apie kuklumą ir netgi garbę. Toliau pateiktame filmuke apie apatinio trikotažo subtilybes kalba Filadelfijos meno muziejaus kuratorė H. Kristina Haugland.