Revoliucingoje „Mados infekcijoje“ – greipfrutų kruša!

Šeštadienį Vilniuje ne tik snigo – konkurso „Injekcija“ finalo svečiai turėjo ištverti švelnią greipfrutų krušą. Bet tai vienas malonumas palyginti su įtampa, kuri tvyrojo užkulisiuose, kur šešiolika finalininkų laukė lemiamo komisijos sprendimo, rašoma pranešime žiniasklaidai. Ant 2022-ųjų „Mados infekcijos“ podiumo pasirodys keturi naujokai: Ema Ugianskytė, Lukas Ivanavičius, Jianqing Zhao ir Marina Coppola.
Konkursas „Injekcija“
Konkursas „Injekcija“ / "Mados infekcijos" nuotr.
Temos: 2 Mada Stilius

„Kai lapkričio pliurzė neįkvepia, geriausias vitaminas – citrus paradisi! Lotyniškas greipfruto pavadinimas inspiruoja visomis prasmėmis. Labiausiai norėjome išprovokuoti daugiau veiksmo ir nesuvaidintų reakcijų. Šiandien mados pasaulyje, kaip ir gyvenime, įdomu tik tai, kas unikalu ir autentiška – be pozos“, – pasakoja dizainerė Sandra Straukaitė, kurios iniciatyva atsiradęs konkursas šiemet vyko jau tryliktą kartą.

Dėmesio centre atsidūrė ir renginio vieta: Lietuvos medicinos biblioteka, kurią finalo svečiai sutartinai vadino vienu paslaptingiausių Vilniaus pastatų, tyliai stūksančiu Žemaitės šešėlyje. Remontais nesugadinta socrealizmo architektūra ir autentiški kartotekų baldai tapo stilingu fonu jaunųjų talentų drąsiems išsišokimams.

Paneigti, dekonstruoti, prieštarauti

Žinant, kad mada greičiausiai reaguoja į aktualijas, konkurso komisija tikėjosi bent mažų asmeninių revoliucijų. Ar jaunimas dabartinio pasaulinio chaoso sūkury išdrįso individualiam maištui?

„Gerai, kad pas juos daugiau klausimų nei atsakymų. Jaunimui visada norisi paneigti, dekonstruoti, prieštarauti, išrasti iš naujo – laimė, kad negimė visažiniais. Bet viduje kunkuliuojančio kūrybinio vulkano dirbtinai neįžiebsi, todėl grynuolius įgudusi komisijos akis iš karto užfiksuoja. Tik laimėjimo euforija išgaruos kaip dūmas, nes nugalėtojų laukia dar didesnis iššūkis – penkių modelių kapsulę išauginti į pilnavertę kolekciją“, – sakė dizainerė S.Straukaitė.

Komisijai aktualiausi keturi vertinimo kriterijai: konceptualumas, idėjos aktualumas, novatoriškumas ir kūrybingumas. Šįkart papirko nugalėtojų savitumas ir asmeninis santykis su pasirinkta tema. Kinų kilmės dizainerė Jianqing Zhao, ką tik baigusi studijas Polimoda mados institute Italijoje, kolekcijos atspirties tašku pasirinko gimtosios Junanio provincijos nematerialaus kultūros paveldo tradicijas.

Ne visos šioje vakarų Kinijos dalyje gyvenančios dvidešimt penkios etninės grupės turi rašmenis, todėl patirtį ir tradicijas iš kartos į kartą iki šių dienų perduoda siuvinėdamos. Nors internetiniame pasaulyje tai gali pasirodyti kaip absoliuti išimtis iš taisyklės, etninėms vertybėms dizainerė suteikia šiuolaikinę formą.

Marina Coppola įkvėpimo ieško atidžiau įsižiūrėdama į viską, kas supa aplink: gamtos formas ir spalvas, horizonto liniją. Rami savianalizė perteikiama per kūno linijas, nekuriant jokių dirbtinių formų.

Visuomenei vis dar vadovaujantis daugumos principu, Emos Ugianskytės kolekcija kalba apie augantį individualumo poreikį. Netobulumą dizainerė suvokia ne kaip klaidą, o palankią sąlygą atsirasti naujai išraiškai.

Luko Ivanavičiaus kolekcijoje dėmesys sutelkiamas į kūno deformacijos išraiškas, kurių prielaidomis tapo socialinės ir kultūrinės permainos, iš pradžių akcentavusios, o vėliau – suniveliavusios kūno proporcijas. Tam tikrų laikotarpių išdidintos drabužių detalės virsta naujais siluetais.

Laimėtojus vertino ir apdovanojo specialiai suburta komisija: dizaineris ir VDA dėstytojas Dainius Bendikas, „labàdienà“ prekinio ženklo bendraautorius Rapolas Vosylius, stilistė Simona Senkauskaitė, „Apranga Group“ pirkimų direktorė Ilona Šimkūnienė ir festivalio „Mados infekcija“ idėjinė vadė Sandra Straukaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų