S.Tartenis pristatė nostalgijos 2000-iesiems įkvėptą kolekciją: ji išskirtinė ir Lietuvoje, ir paties dizainerio repertuare

Penktadienio vakarą į Vilniuje įsikūrusį „Elastica“ klubą sugužėjusių svečių laukė išskirtinis reginys – prekės ženklo „ES.TAR“ 2025 metų kolekcijos pristatymas. Dizaineris Saimonas Tartenis šį kartą žiūrovus nustebino išskirtine koncepcija – nostalgija trečiojo tūkstantmečio pradžiai, laikui, apie kurį neretas pagalvoja: „Kokios geros dienos tada buvo!“
S.Tartenis pristatė nostalgijos 2000-iesiems įkvėptą kolekciją
S.Tartenis pristatė nostalgijos 2000-iesiems įkvėptą kolekciją / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Tikrai tikiu, kad tai yra kažkas, ko Lietuvoje dar nebuvo padaryta“, – prieš kolekcijos pristatymą 15min sakė dizaineris, intensyvius pasiruošimo darbus sugebėjęs suderinti ir su pagalba kuriant Lietuvos atstovo šių metų Eurovizijoje, Silvester Belt, įvaizdį.

Kolekcija – išskirtinė ir Lietuvoje, ir paties dizainerio repertuare

S.Tartenis mados pasaulyje turi ilgametę ir tarptautinę patirtį. Kartu su prekės ženklu „JordanLuca“, lietuvis, kaip vyriausiasis dizaineris, kasmet dirba Paryžiaus, Londono ir Milano mados savaitės renginiuose.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Saimonas Tartenis
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Saimonas Tartenis

Tuo tarpu savo prekės ženklą „ES.TAR“ tautietis įkūrė prieš 4 metus, per tą laiką jau spėjo pasižymėti tiek Lietuvoje, tiek ir už jos ribų. S.Tartenis su komanda yra dalyvavęs ne vienoje „Mados infekcijoje“. Visgi šįkart dizaineris nusprendė, jo žodžiais tariant, atsistoti ant savo kojų.

„Manau, kad tai yra visiškai ne į temą Lietuvos kontekste kolekcija. Bandome augti nuo to, ką rodėme anksčiau, kad nebūtų tos „pasidaryk pats“ kultūros. Viskas yra labai išdirbta. Norime atitolti nuo to studentiškumo, nuo „Mados infekcijos“ ir stovėti ant savo kojų. Tikrai tikiu, kad tai yra kažkas, ko Lietuvoje dar nebuvo padaryta“, – 15min atviravo dizaineris.

Kūrėjas papasakojo, kad idėja kurti naująją kolekciją užgimė praėjusių metų lapkritį. Tiesa, darbus teko šiek tiek atidėti – į planus įsipaišė Milano mados savaitė. Visgi sausį su komanda intensyviai kibęs į darbus, S.Tartenis jau per porą savaičių išsigrynino viziją, ką naujo norėtų pristatyti publikai. Iki šiol kūryboje plėtotų temų kartoti nesinorėjo.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Saimono Tartenio kolekcijos pristatymas
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Saimono Tartenio kolekcijos pristatymas

„Visos mano kolekcijos daugiausia būdavo įkvėptos 90-ųjų Lietuvos, posovietmečio. Šiais metais darėme kitaip – žiūrėjome į 2000-uosius, į nostalgiją ir į patį gyvenimą: kaip reikia gyventi šiandien, kad po 10 metų galvotume – tai buvo geros dienos. Juk visi mes žiūrime atgal ir galvojame, kokios geros dienos tada buvo.

Kai pradėjome žiūrėti į nostalgiją, pradėjome galvoti, kas yra malonumai. Žiūrėjome į religiją, kur malonumų nėra, o gyvenimas yra kančia. Dar žiūrėjome į hedonizmą, kur, visiškai priešingai, sakoma, kad vienintelė gyvenimo siekiamybė yra malonumas. Gretinome labai daug dalykų, ir tas gretinimas labai mus įkvėpė“, – sakė S.Tartenis.

Kūrėjui norėjosi, kad „ES.TAR“ naujoji kolekcija „pati būtų kaip ideologija“, pokalbio tema, skatinanti kiekvieną savaip interpretuoti ir išjausti pagrindinę žinutę.

Išpildyti tokią idėją dizaineriui padėjo Lietuvos aksesuarų mados namai „kARTu studio“. Išskirtinį ačiū S.Tartenis tarė ir projekto vadovei Gustei Kašėtaitei bei stilistui Taurui Žemaičiui.

Paklaustas, kokiai auditorijai būtų skirta jo kolekcija, dizaineris paaiškino, kad tai – „vidurinės klasės dirbantis žmogus, kuris domisi mada“.

„Ką supratau per keletą metų patirties – aš nenoriu daryti prabangaus prekės ženklo. Tai yra neprieinama. Tikrai nereikia striukių po 2000 eurų. Bandome prisitaikyti, kad žmonių su mūsų drabužiais galėtume pamatyti ir gatvėje“, – sakė S.Tartenis.

Atviraudamas apie tai, kam dedikuotų naująją kolekciją, dizaineris švelniai prakalbo apie savo močiutę, be kurios į madą, ko gero, išvis nebūtų atėjęs.

„Manau, iki gyvenimo pabaigos visos mano kolekcijos bus skirtos močiutei. Su ja augau, viskas, ką šiandien žinau, ir viskas, ką kada nors gyvenime dar išmoksiu, yra būtent dėl jos. Į madą, į siuvimą, į drabužių konstrukciją linkau tiktai per ją. Esu toks žmogus, koks esu, tiktai savo močiutės dėka“, – tikino kūrėjas.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Saimono Tartenio kolekcijos pristatymas
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Saimono Tartenio kolekcijos pristatymas

Dirbdamas su S.Belt, ieškojo aukso viduriuko

Su 15min kalbėdamas apie bendrai mados pasaulį Lietuvoje, S.Tartenis pabrėžė, jog mūsų šalis turi išties puikių dizainerių. Visgi biudžetai yra riboti, renginių daug nevyksta, priešingai nei pasaulio mados sostinėse, čia neorganizuojama Mados savaitė. „Kol kas viskas yra labai palaida“, – teigė prekės ženklo „ES.TAR“ įkūrėjas.

Nepaisant to, skubėjo pridurti jis, negalėtume sakyti, jog lietuviška mada pasauliniame kontekste kaip nors labai atsilieka. Mūsų kūrėjų darbai yra esą išties ryškiai matomi socialiniuose tinkluose.

„Mes gyvename globaliame pasaulyje, kur klientūra yra instagrame. Jeigu neuždėčiau lokacijos ant filmuotos medžiagos ar nuotraukos, niekas iš tikrųjų nežinotų, kur tai yra rodyta, kur tai yra daryta. Tuo ir džiaugiuosi – kad aš galiu savo darbus rodyti Lietuvoje, bet taikyti į rinką, tarkime, Anglijoje, kur gyvenu ir kuriu“, – pasakojo S.Tartenis.

Socialiniuose tinkluose vienu tautiečio sukurtu įvaizdžiu neseniai galėjo pasigrožėti ir visa Europa. Eurovizijos atidarymo ceremonijos metu jo baltos spalvos kostiumą, papuoštą kristalais, dėvėjo Lietuvai atstovaujantis Silvester Belt.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Silvester Belt žengė turkio spalvos kilimu
Lukas Balandis / BNS nuotr./Silvester Belt žengė turkio spalvos kilimu

Kaip atviravo pats dizaineris, sukurti šį įvaizdį pareikalavo išties daug laiko ir jėgų, o juk tuo pat metu reikėjo ruoštis ir „ES.TAR“ kolekcijos pristatymui. Visgi rezultatu kūrėjas be galo džiaugiasi – apranga puikiai atspindi bendrystę tarp jo ir paties Silvestro komandos idėjų.

„Buvo labai smagu prie to dirbti. Kad taip ilgai užtruktų sukurti įvaizdį, man dar niekada nėra buvę. Iš abiejų pusių turėjo būti sprendimas. Aišku, aš jam galėjau padaryti savo stilistiką, kaip aš noriu, bet jam tai tiesiog neatitiktų viso turo įvaizdžio, to, ką jis nori simbolizuoti. Tad mes kažkaip suradome aukso viduriuką“, – teigė pašnekovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis