Artėjant renginiui apie visa tai stilistai savo mintimis dalijasi pranešime žiniasklaidai.
– Viktorija, kodėl mugės lankytojai turėtų apsilankyti jūsų paskaitoje apie sąmoningą vartojimą? Kuo ji bus naudinga?
– Norime paskatinti žmones pirkti drabužius atsakingiau, kad kiekvienas jų apsilankymas parduotuvėje būtų tikslingas, o pirkinys – gerai apgalvotas.
Per paskaitą kalbėsime apie kasdieniškumą ir savo spintos išnaudojimą, kitokį požiūrį į ją. Stengsimės perteikti savo patirtį ir įžvalgas tam, kad kiekvieną dieną vis kūrybiškiau pasižiūrėtumėte į savo turimus drabužius ir gebėtumėte susikurti naujus derinius iš to, ką jau turite.
Norime paskatinti žmones pirkti drabužius atsakingiau.
– Gal galite papasakoti, kas yra tas sąmoningas vartojimas? Kodėl jis svarbus?
– Sąmoningas vartojimas – tai atsakingas požiūris į daiktų ir drabužių pirkimą su tikslu įsigyti tik tai, kas išties būtina, tai, ką mylėsite ir kuo rūpinsitės. Tai dėmesys savo pirkinių pasirinkimams.
Kalbant apie sąmoningą drabužių vartojimą, labai svarbu atsakingai žvelgti į kiekvieną turimą drabužį ar daiktą savo spintoje. Tik pagalvokite, kokį kelią jis nukeliavo iki tol, kol pasiekė jus! Dažnai į parduotuves keliaujame tik vedami emocinio momento ir nusiperkame gal dešimtus džinsus ar palaidinę, panašią į tris kitas, gulinčias spintoje. Svarbu sąmoningai susidraugauti su savo spinta, ją susitvarkyti, kad kiekvienas naujo daikto atkeliavimas į drabužinę būtų naudingas.
– Joringi, papasakokite, kokie yra esminiai sąmoningo vartojimo bruožai?
– Esminis bruožas – pirkti tik būtiniausius daiktus ar drabužius, kurie būtų pagaminti iš kokybiškų medžiagų ar audinių tam, kad tarnautų ilgai. Pirkite tai, kas jums išties tinka, o jau nedėvimus drabužius po savo spintos revizijos padovanokite ar atiduokite kitiems. Kaip mes sakome – suteikite drabužiams kitą gyvenimą.
– Į ką žmonės turėtų atkreipti dėmesį norėdami pakeisti savo pirkimo įpročius ir šitaip prisidėti prie sąmoningesnio vartojimo? Gal turite kokių nors patarimų?
– Pirmiausia siūlome išbandyti mūsų siūlomą spintos susitvarkymo metodiką. Ji padės geriau suvokti, kokie drabužiai dominuoja jūsų garderobe, kokios spalvos, stiliai, kokių drabužių trūksta, o ko turite per akis, kurie apdarai yra išlaikę prekinę išvaizdą, o kuriuos reikėtų perdirbti, padovanoti ar atiduoti.
Visa tai įsivertinus ir išsiaiškinus, bus lengviau planuotis naujus savo spintos pirkinius. Apie tai ir kalbėsime savo seminare, todėl nepraleiskite progos apsilankyti ir išgirsti gyvai!
– Parduotuvių lentynos lūžta nuo naujausių kolekcijų drabužių, kaip nepasiduoti greitosios mados spaudimui ar impulsyviam pirkimui ir pirkti tik tai, ko labai reikia ir kas derės prie turimo garderobo, kad vėliau netektų gailėtis įsigijus nenešiojamą drabužį?
– Prieš perkant siūlome mintyse sugalvoti bent tris derinius, kuriuos padarytumėte su norimu drabužiu. Svarbu, kad jis būtų funkcionalus, o ne tik vieną kartą apsirengiamas, nes, jei gulės spintoje, nei jūs jam, nei jis jums neteiks džiaugsmo.
– Kaip manote, ar tokios mugės kaip „Fashion bazaar. Mada“ prisideda prie sąmoningo vartojimo puoselėjimo?
– Tikrai taip. Ši mugė sujungia žmones ir kviečia garsiau kalbėti apie tai, ką dažniausiai tik paskaitome spaudoje ar knygose. Po susitikimų ir seminarų žmonės nori išgirstas žinias ar patarimus išbandyti praktiškai. Mes stengsimės, kad taip ir įvyktų! Todėl džiaugiamės, kad galime būti viso to dalimi ir dalytis patirtimi su kitais.
Kitą šeštadienį vyksiančioje mugėje lankytojų lauks ne tik geriausi šalies kūrėjai, menininkai ir dizaineriai, bet ir daugeliui puikiai žinomi savo sričių profesionalai, kurie ves paskaitas aktualiomis temomis: be stilistų dueto „ŠaŠa“, stilistė Agnė Jagelavičiūtė, maisto rašytoja Vaida Kurpienė, mados analitikė Marija Palaikytė.