Sugrįžusios 10-ojo dešimtmečio tendencijos: kas madinga ir ko vengti?

Kažkada moderniomis ir drąsiomis vadintos mados tendencijos pasensta ir lieka užmirštos, kol po daugelio metų prisikelia. Šis procesas dabar vyksta kaip niekad greitai – prieš 20 metų vyravęs stilius ir vėl populiarus, seniai užmirštos dešimtojo dešimtmečio mados atspindžius vėl galime išvysti ir ant podiumo, ir gatvėje.
Liucijos Kvašytės kolekcijos modelis
Liucijos Kvašytės kolekcijos modelis / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Klasika ir maištas

Dešimtojo dešimtmečio mada alsavo jaunatviškumu, nerūpestingumu ir maištingumu. Įkvėpimo iš drąsaus gatvės stiliaus sėmęsi dizaineriai Marcas Jacobsas ir Aleksandras McQueenas sukūrė vieną pagrindinių dešimtmečio tendencijų – „grunge“, o Calvinas Kleinas ir Miuccia Prada pradėjo minimalistinį stilių.

Popmuzika ir filmai, tokie kaip „Clueless“, įkvėpė kūrėjus dar kitam stiliui – trumpi sijonai, kojinės iki kelių, platforminiai batai, kūno blizgučiai sukūrė maištingos moksleivės įvaizdį.

@_h.haja ❤️????????????

A post shared by Elenah Kruk (@elenah.jpg) on

Tiesūs ar platėjantys, dar geriau - plėšyti džinsai aukštu liemeniu, kombinezonas, „tie dye“ raštai ir aksominis audinys – privalomi kiekvieno spintoje.

Netikėti deriniai

Dešimtojo dešimtmečio šukuosenos – jaunatviškos, žaismingos. Itin populiarus buvo „The Rachel“ kirpimas, pavadintas serialo „Draugai“ veikėjos, kurią vaidino Jennifer Aniston, garbei. Taip pat populiarios buvo ir „half-up-half-down“ šukuosenos, pintos kasytės, kuodukai, reti kirpčiukai.

Šukuosenas mėgta pagyvinti įvairiais aksesuarais: plačiomis gumytėmis, segtukais – drugeliais, skarelėmis, jaunimas savo plaukų nebijojo dažyti įvairiomis vaivorykštės spalvomis.

????

A post shared by Beatríčė Gruzdytė ???? (@gruzdyte) on

Batai, kaip ir drabužiai, buvo irgi skirstomi į „grunge“ ir minimalistinį stilių. „Dr. Martens“ batai, suderinti su šilkinėmis suknelėmis ar flaneliniais marškiniais, – tikras mados klyksmas.

Populiarumo viršūnėje buvo ir įvairių spalvų bei modelių „Birkenstocks“ sandalai, blizgantys guminiai bateliai, „Spice Girls“ išgarsinti platforminiai batai. Prie suknelių derinti ne tik moteriški „Mary Jane“ tipo aukštakulniai, bet ir „Converse“ sportbačiai.

TAIP PAT SKAITYKITE: 7 šiemet populiariausi sportiniai bateliai

Stiliaus ikonos

Bene svarbiausią vaidmenį kuriant paskutiniojo praeito amžiaus dešimtmečio tendencijas vaidino įžymybės. Žmonės kopijavo jų drabužius, stilių, bet išlaikė savo individualumą. Merginos troško būti panašios į savo stiliaus ikonas – Britney Spears, Madonną, Gwen Stefani, „Spice Girls“, Drew Barrymore ar Winoną Ryder.

Britney Spears 1998

A post shared by @vintagefashion on

Į supermodelių pasaulį įžengė Kate Moss, kartu su savimi atsinešdama žaibiškai išpopuliarėjusį „heroin chic“ įvaizdį, kuriam būdinga blyški oda, tamsūs paakiai ir ryškios lūpos.

Vaikinai ėmė pavyzdį iš roko grupės „Nirvana“ lyderio Kurto Cobaino. Jis mėgo eklektiškas detales – įvairias medžiagas ir skirtingus raštus derino su pamėgtais grafiniais marškinėliais, šviesiais džinsais ir apkritusiais megztiniais.

Dar vienas jaunimo dievaitis buvo Johnny Deppas, o neatskiriama jo stiliaus detalė – odinis švarkas - iš mados neišeina jau ne vieną dešimtmetį. Leonardo DiCaprio išgarsino margus „močiutės“ marškinėlius, vaikinai taip pat kopijavo jo šukuoseną.

Ne kopijuoti, o perkurti

Šiais metais 10-asis dešimtmetis sugrįžta. Nesuskaičiuojamos tendencijos daugiau nei po 20 metų ir vėl populiarios. Didelio susidomėjimo ir vėl sulaukia „croptopai“ ir „chockeriai“ – įžymybės, pavyzdžiui, Kendall Jenner, Gigi Hadid ir Rihanna, šias iš praeities sugrįžusias detales jau derina su moderniais aksesuarais.

????❣️ @maybelline @erinparsonsmakeup @kennalandny @nailsbymarysoul @reebok

A post shared by Gigi Hadid (@gigihadid) on

Taip pat į madą grįžta ir tamsios lūpos, tiesūs džinsai, kerziniai batai ir ant palaidinių dėvimos suknelės, podiumas dvelkia „grunge“ ir minimalizmu.

Stilistai po dvidešimties metų sugrįžusių mados tendencijų pataria aklai nekopijuoti, bet kurti modernesnius derinius. Klasikinius rūbus siūloma pagyvinti „grunge“ detalėmis, kasdienę aprangą – paskutinio dešimtmečio šukuosenomis. Svarbiausia rasti balansą ir nebijoti eksperimentuoti!

Lietuviai mėgsta komfortą

Fotografė ir modelis Elenah Kruk mano, kad, vykstant globalizacijos procesams, lietuviai vis greičiau perima vakarietiškas mados tendencijas: „Pagrindinės priežastys yra Lietuvoje atidaromos pasaulinio lygio mados parduotuvės bei greitai internete pasiekiami populiariausi pasaulio mados žurnalai.“

r e d

A post shared by Giedrė Barščevičiūtė (@gie.b) on

„Jei žmogus nemažai keliauja po pasaulį ir lietuvius lygina su praeiviais užsienio gatvėse, gali teigti, jog retas tautietis yra linkęs drastiškiems įvaizdžio sprendimams, eksperimentams. Kita vertus, tam įtaką daro lietuvių finansinė padėtis, tačiau stilingų žmonių čia netrūksta. Tiesiog dažnas lietuvis mėgsta patogius, iš komforto zonos neišeinančius drabužius ir jų derinius“, – 15min sakė Elenah.

E.Kruk taip pat mano, kad į madą po truputį ateina 10-ojo dešimtmečio tendencijos: „Jau keletą metų gatvėje galime matyti merginas, dėvinčias džinsus aukštu liemeniu bei masyviu metaliniu diržu. Taip pat madingi gruboki, beveik vyriški batai. Pernai vos ne kas antra mieste sutikta stileiva nešiojo „choker‘į“, tačiau ši tendencija kiek pabosta. Aš manau, kad į madą po truputį grįžta platėjantys džinsai, blizgios medžiagos, Calvino Kleino minimalizmas.“

Moteriškumo ir vyriškumo darna

„Kasdienei aprangai man patinka pritaikyti dešimtojo dešimtmečio palaidines, papuoštas kokiais nors tą dešimtmetį atspindinčiais piešiniais, vizualiai kiek senamadiškais užrašais. Taip pat mėgstu šviesias satinines sukneles, sukuriančias skulptūrišką figūros vaizdą“, – pasakoja Elenah.

Cia buvo biologijos pamoka. Mokemes apie kasa ir Langerhanso lasteles. Ameeeizing

A post shared by Elenah Kruk (@elenah.jpg) on

Modeliui patinka moteriškumo ir vyriškumo darna: „Moteriškoje aprangoje žavi derinamas lengvumas su sunkumu, švelnumas su grubumu, blizgumas su paprastumu, seksualumas su sportiškumu.“

„Manyčiau, kad labiausiai reikėtų vengti neskoningo tigrinio rašto ir ryškių spalvų derinių. „Versace“ mados namų išgarsintas raštas simbolizuoja prabangą, tačiau jo derinys su neoninėmis spalvomis sukuria nuolatinio Gariūnų turgaus lankytojo įvaizdį“, – mano E.Kruk.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų