Svetlana Gelbūdienė apie grožio priemones: „Tikslas yra ne „pasukti laikrodį atgal“, bet tinkamai prižiūrėti odą“

Grožio pasaulyje paskutiniu metu itin ryškėja natūralaus grožio tendencija, o gal veikiau manifestas, kurio viena iš priežasčių – netikro, dirbtinai sukurto ir Kardashian išpopuliarinto grožio standarto populiarumas masinėje žiniasklaidoje. „Didėjantis klientų supratimas apie kasdienėje kosmetikoje naudojamas chemines medžiagas yra dar vienas natūralios grožio rinkos augimo variklis“, – taip natūralaus grožio madą aiškina „Biologique Recherche" atstovė Lietuvoje Svetlana Gelbūdiene.
Kiekvienai moteriai aktualu, kad jos oda būtų sveika ir graži.
Kiekvienai moteriai aktualu, kad jos oda būtų sveika ir graži. / 15min.lt nuotr.

– Pradėkime nuo idealaus grožio sąvokos. Idealus grožis – kas tai?

– Visų pirma, idealus grožis – tai natūralus grožis. Toks grožis buvo vertinamas visose epochose. Pavyzdžiui, kalbant apie Renesanso laikotarpį, grožis tampa svarbiausiu tikrovės vertinimo kriterijumi ir yra siejamas su tobulumu, proporcingumu, simetriškumu, harmoningumu. Grožimasi tvirtų vyrų kūnais, žavimasi švelniomis moterų kūno linijomis.

Renesanse idealus moters grožis turėjo gana konkretų apibrėžimą. XVI amžiaus pirmosios pusės italų rašytojas Agnolo Firenzuola gražuole laiko tokią moterį: švelnios aukso spalvos su bronziniu atspalviu ilgi, tankūs, banguoti plaukai, proporcinga kakta, tamsūs, per vidurį sutankėję antakiai, didelės, iškilios akys, tamsios blakstienos, vidutinio dydžio, grakščios ausys, maža burna, ne per daug siauros, tarpusavyje derančios lūpos, ne per daug smulkūs, lygūs, dramblio kaulo spalvos dantys, apvalus smakras, baltas, apvalus ir greičiau ilgas negu trumpas kaklas. Tyrinėtojai įžvelgia kaip tik šį moters grožio idealą įkūnijus Lietuvos Renesanso gražuolės, kunigaikštienės Barboros Radvilaitės veidą.

„Biologique Recherche“ archyvo nuotr./Svetlana Gelbūdienė
„Biologique Recherche“ archyvo nuotr./Svetlana Gelbūdienė

– Kokie faktoriai paskatino natūralaus grožio madą?

– Mes visi turime mažesnių ar didesnių „trūkumų“, kurie daro mus unikaliais. Ir čia tikrai didelę įtaką turi visuomenėje žinomi žmonės, kurie savo pavydžiais rodo, kad būtent dėl tų unikalumų ir esame išskirtiniai.

Kadangi pati atstovauju odos priežiūros priemonių kompaniją, matau daug moterų, maskuojančių savo išskirtinumus, kad ir kas tai bebūtų: strazdanos, itin blyškus ar, atvirkščiai, tamsus odos atspalvis, nors iš tikrųjų jos atrodo nuostabiai. Taip pat atsiradus pirmiesiems senėjimo požymiams planuoja vizitą pas plastinės chirurgijos specialistą.

Prancūzų autorė Katherine Pancol pasakė: „Garbinu brandaus amžiaus moteris, jos turi daugiau žavesio nei jaunos. Mūsų pirštai slysta prisilietus prie lygios odos, ir mes iš jos nieko nesužinome, tuo tarpu raukšlės prideda tūkstančius stebuklų. Jos yra salų lobiai.“ Taigi, aš semiuosi įkvėpimo iš Prancūzijos moterų, nes jos yra natūraliai gražios ir tikriausiai žino oraus senėjimo paslaptį.

O tam tikri mados vėjai – šiandien lūpas didiname, rytoj – mažiname, tai yra labiau komerciniai pasiūlymai ir reikia nepamiršti, kad tai yra verslas.

– Su natūralaus grožio judėjimu kartu sparčiai populiarėja ir grožio priemonės, pagamintos iš natūralių produktų. Kokia nuomonė apie jas?

– Kai sakome „natūralus produktas“, turime omenyje, kad produktas yra kiek galima mažiau perdirbtas. Bet „natūralus“ nebūtinai lygu „švarus“, t. y. be kenksmingų ingredientų (silikonų, parabenų ir sulfatų, ypač SLS). Dauguma šiuolaikinių pirkėjų yra išprusę ir pastabūs, o kadangi pasiūla didelė, žmonės vis labiau kreipia dėmesį į kokybę bei prekių unikalumą. Ir labai gerai, kad vis didėja vartotojų įsitraukimas renkantis kosmetikos priemones dėl produktų sudėties.

Oda – sveiko ir subalansuoto kūno atspindys. Tai tarsi žmogaus organų paviršinis atitikmuo, kurį reikia saugoti ir prižiūrėti.

„Biologique Recherche“ jau 40 metų nuolatos tobulina personalizuotos odos priežiūros metodologiją. Nuo pat pradžių ši kompanija susitelkė į veiksmingų produktų kūrimą. Šalia Paryžiaus Suresnes miestelyje esančioje laboratorijoje gimstantys produktai išsiskiria efektyvumu. Koncentruoti, mažai apdoroti, natūralias aukštos kokybės veikliųjų medžiagų savybes išsaugoję produktai neturi jokių dirbtinių aromatizatorių ar dažiklių, kurie gali būti alerginių reakcijų priežastimi.

Didėjantis klientų supratimas apie kasdieninėje kosmetikoje naudojamas chemines medžiagas yra pagrindinis natūralios grožio rinkos augimo variklis.

Prieš du dešimtmečius buvo labai mažai informacijos. Dabar yra daugybė svetainių, kuriose pateikiami ingredientų žodynai arba siūloma išsami grožio produktų be chemikalų duomenų bazė. Žmonės vis labiau supranta, kas yra produkte, ir, manau, sąmoningai renkasi vieną ar kitą pirkinį, ir tai yra gerai.

– Dažnai yra manoma, jog natūralaus grožio judėjimas reiškia apskritai grožio priemonių atsisakymą, bet juk tai nėra tiesa?

– Nemanau, kad tai tiesa. Be abejo, naudoti makiažą ar ne, yra kiekvieno asmeninis apsisprendimas, bet jei turime omenyje odos priežiūros priemones, jų naudojimas yra būtinas.

„Biologique Recherche“ archyvo nuotr./Atliekama grožio procedūra
„Biologique Recherche“ archyvo nuotr./Atliekama grožio procedūra

Mes gyvename urbanistinėje, streso kupinoje aplinkoje, mus veikia daugybė vidinių (unikalus genetinis paveldas, hormonai, stresas, nuovargis...) ir išorinių (gyvenimo būdas, oras, kondicionierius, rūkymas, aplinkos užterštumas,...) veiksnių, todėl odos fiziologija, ypač veido odos, keičiasi, ir kartais labai greitai.

Pagrindinė mūsų užduotis – atkurti išbalansuotas natūralias odos funkcijas ir jas sustiprinti, kad oda taptų sveika ir harmoninga. Reikia nepamiršti, kad oda – sveiko ir subalansuoto kūno atspindys. Tai tarsi žmogaus organų paviršinis atitikmuo, kurį reikia saugoti ir prižiūrėti. Galima nubraižyti tokią schemą, kur oda būtų lyginama su namu: jei stogas, t. y. epidermio sluoksnis, neužtikrina apsaugos nuo išorinių veiksnių, tuomet oda yra pažeidžiama.

Be dekoratyvinės kosmetikos priemonių, privalu turėti drėkinamąjį rankų kremą, terminį purškiklį ir maitinamąjį lūpų balzamą.

Klinikos specialistai, dirbdami su klientais, pasitelkia ir holistinius metodus, dėl to kosmetinių produktų naudojimo rekomendacijos papildomos informacija apie gyvenimo būdo svarbą. Kosmetologas gali rekomenduoti pasidomėti tinkama mityba, aktyviu sveiku gyvenimo būdu, maisto papildais, pvz., vitaminais, mineralais. Visa tai padeda stimuliuoti audinių metabolizmą, paspartinti ląstelių augimą ir oksigenaciją, kas turi teigiamą poveikį visam kūnui. Kaip matote, kosmetikos produktų parinkimas yra kompleksinis procesas.

– Kokias veido priežiūros priemones privalu turėti kiekvienai moteriai savo vonios kambaryje?

– Piemonė nr. 1 yra valomasis pienelis. Nuvalius makiažą ir nešvarumus oda tampa švari, gaivi ir švelni. Rekomenduoju rinktis būtent pienelio tekstūrą, nes toks produktas neišsausina odos ir nepažeidžia hidrolipidinės plėvelės. Valyti makiažą derėtų pradedant nuo akių srities, o tam puikiai tinka specialūs akių makiažo valikliai, kurie švelniai šalina net vandeniui atsparų makiažą, apsaugo jautrią akių srities odą ir lygina bei glotnina odą aplink akis.

Antra priemonė – losjonas. Jo paskirtis atstatyti normalų pH, šalinti negyvas ląsteles ir paruošti odą kitos kosmetinės priemonės naudojimui. Priklausomai nuo rūšies, losjonai papildomai gali drėkinti, valyti, tonizuoti odą, reguliuoti riebalinių liaukų veiklą bei skatinti epidermio atsinaujinimą.

Taip pat labai svarbus yra kremas. Pagrindinės kremų funkcijos – drėkinti, maitinti, regeneruoti, apsaugoti nuo neigiamo aplinkos poveikio, skaistinti ir t. t. Rinktis reikėtų atsižvelgiant į odos poreikius. Šias priemones būtina naudoti tiek vakare, tiek ryte. Svarbu jas paskirstyti ne tik ant veido odos, bet ir kaklo bei iškirptės srities.

Vida Press nuotr./Moteris rūšiuoja kosmetines priemones
Vida Press nuotr./Moteris rūšiuoja kosmetines priemones

Paakių odai reikia turėti specialų paakiams skirtą kremą, nes ši zona yra nuo 3 iki 5 kartų plonesnė ir pažeidžiamesnė žalingiems išorės veiksniams, todėl oda greičiau linkusi senėti. Dažnai kūno oda yra pamirštama ir prižiūrima nereguliariai. Dėl natūralių fiziologinių priežasčių kūno oda linkusi labiau sausėti, todėl būtina kasdien naudoti drėkinamąjį ir/arba maitinamąjį kremą.

Nepamirškime ir kosmetinės. Be dekoratyvinės kosmetikos priemonių, privalu turėti drėkinamąjį rankų kremą, terminį purškiklį ir maitinamąjį lūpų balzamą.

– Renkantis odos priežiūros priemones, į ką reikėtų atkreipti dėmesį?

– Žinoma, į odos būklę. Nėra dviejų žmonių su identiška oda, kiekvieno žmogaus odos būklė yra skirtinga, dienos metu ji pakinta ir skirtinguose veido plotuose. Mes vartojame terminą „šio momento odos būklė“. Iš čia išplaukia personalizuotas požiūris į klientą – veiksmingiausiai odą puoselėja produktai, parinkti įvertinus jos esamą būklę. Todėl svarbu ypatingą dėmesį skirti kliento odos būklės diagnostikai.

Sveika išvaizda, spindinti oda tampa ne ką mažiau svarbesnėmis įvaizdžio detalėmis nei kokybiškas kostiumas, rankinė, laikrodis ar batai. Net ir garsiausių kosmetikos priemonių arsenalas paprastai sprendžia ne konkretaus žmogaus, o bendras odos problemas. Tad esminį vaidmenį čia vaidina profesionalus dėmesys ir idealiai odai pritaikytos priemonės.

Daugelis prancūzų moterų, kad išlaikytų gražias kojas, naudoja kompresines kojines ir atlieka limfodrenažinį masažą kraujotakos gerinimui.

Jei vis dėlto renkatės kosmetiką patys, siūlyčiau žiūrėti sudėtį, kokiais ingredientais puoselėsite odą, pvz., kai atsiranda pirmieji senėjimo požymiai, Jūs turėtumėte susikoncentruoti į veiksmus ir produktus, kurie vėl pripildytų odą viskuo, ko jai reikia, kad ji gautų geriausia, kas įmanoma. Tikslas yra ne „pasukti laikrodį atgal“, bet prižiūrėti odą – senėjimo požymių sumažės, kai odai bus suteiktos palankiausios sąlygos „nesenti“. Todėl etiketėje ieškokite, kas maitins jūsų odą, ko jai labiausiai reikia, o ne žodžių „anti-ageing“!

– Ar egzistuoja grožio metodai/ritualai, kuriuos būtų lengvai galima įgyvendinti namie? Na, pavyzdžiui, veido masažas su leduku.

– Tikrai taip, tik tai labai individualu. Yra moterų, kurios neįsivaizduoja rytinės kavos be kaukės ant veido, kitos visada bėga ir neturi tam laiko, bet kelis patarimus, kurie nepareikalaus papildomo laiko, išskirčiau – mes visada rekomenduojame praustis šaltu vandeniu.

Priemones ant odos skirstyti judesiais iš apačios į viršų (mus ir taip veikia gravitacija, kam jai padėti?). Mes nerekomenduojame darytis odos garinimo, intensyvių eksfoliacijos procedūrų ir spausti spuogus/inkštirus. Taip, tikrai galima išvalyti odą be mechaninio spaudymo, jos nepažeidžiant.

„Biologique Recherche“ archyvo nuotr./Priemones kiekvienai odai reikia parinkti atsakingai
„Biologique Recherche“ archyvo nuotr./Priemones kiekvienai odai reikia parinkti atsakingai

Jeigu turite vaikų, labai svarbu pratinti juos prie teisingų asmeninės higienos ritualų kaip įmanoma ankščiau. Pastebime, kad jau pradinių klasių mokiniai turi problemų su oda.

Kadangi jau sutarėme, kad grožio sąvoka yra labai plati, nenorėčiau apsiriboti tik veidu.

Daugelis prancūzų moterų, kad išlaikytų gražias kojas, naudoja kompresines kojines ir atlieka limfodrenažinį masažą kraujotakos gerinimui. Taip pat pasinaudokite bet kokia galimybe iškelti kojas. Aš visada tai darau skaitydama.

Dirbkite su savo kūnu ir mintimis. Kaip banaliai ir nuobodžiai tai skambėtų. Kardio, miegas, mityba, pilates ir t. t. – tai gilus supratimas, kad mes galime būti sau gražiausi, tik kai esame savo sveikiausioje būklėje – fiziškai, emociškai, socialiai, intelektualiai, profesionaliai ir dvasiškai. Iš tiesų, grožis neatspindi mūsų tuštybės. Grožis yra sveikata…

– Inovacijos grožio pasaulyje – kokios jos?

– Džiugina, kad klientai renkasi kokybę vietoj kiekybės. Todėl kokybiški produktai ir paslaugos pirmauja. Taip pat „švarūs“ produktai; daugiafunkciniai produktai, nes neturime laiko ilgoms rutinoms; produktai, saugantys nuo oro taršos, kas ypač aktualu megapoliams. Prekių ženklai dirba ties produktais, kurie kovotų ir su kitais aplinkos odos „stresoriais“, kaip oro kondicionavimas ir šildymas, bakterijos, mėlyną šviesą spinduliuojantys ekranai ir kt. Jie daro neigiamą poveikį mūsų odos kokybei, o žmonės pagaliau atsibunda. Tampa vis labiau paklausūs pagal individualius poreikius sukurti produktai ir paslaugos.

Populiarėja aparatinės procedūros. Kiekvienas gamintojas stengiasi pasiūlyti naujienų savo klientams. To pasekmė – rinka perpildyta technologijų, kurių poveikio odai ateityje mes nežinome. Stipriai tikiu, kad masažas yra natūralus būdas išlaikyti odos tonusą ir pagerinti elastingumą. Dar vienas būdas veikti odą, iš tikrųjų ne naujas, bet vis plačiau naudojamas – miostimuliacija, kai raumenys stimuliuojami elektros srove.

Supratimas, kad grožis yra daugiau nei tik oda, sunkiasi į pasaulinę sąmonę ir susilieja su sveikatingumu. Nauja gyvensenos kultūra, kurios siekis, kad gera savijauta taptų mūsų įpročiu. Grožis per sveikatą.

– „La Grande Creme“ yra pati karščiausia naujiena. Kuo jis ypatingas?

– Tai yra kompleksinė odos priežiūros priemonė, į kurią sudėtos naujausios mokslo žinios. Įkvėpta atradimo, kurį padarė San Diego Genų ekspresijos laboratorija apie ląstelių perprogramavimą, kompanija sukūrė šį kremą. Jo daugiafunkcinė formulė sprendžia visas problemas, atsirandančias su amžiumi ir labiausiai susijusias su genais, dalyvaujančiais odos senėjimo procese, siekiant tikros ląstelių regeneracijos.

Jei iki šiol mes kalbėjome apie tai, kad neįmanoma sustabdyti odos senėjimo, nulemto vidinių procesų, tai dabar mes turėsime šį produktą.

– Kokia moteris yra graži?

– Graži moteris tuomet, kai nuo nelabai simetriško (nes natūraliai gamta yra kažkiek asimetriška) ir nebūtinai atitinkančio šiuolaikinius standartus kūno sklinda vidinis džiaugsmas, meilė, išmintis, humoras, gerumas, pasitikėjimas savimi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis