Tarp geriausių plaukų stilistų pasaulyje minima I.Bagdonaitė – apie kirpimus ir savo sukurtą spalvą, patekusią į garsios kompanijos paletę

Ingos Bagdonaitės-Balevičienės vardas ne kartą skambėjo tarp geriausių lietuvių ir pasaulio plaukų grožio ekspertų, o šiemet tarptautinė konkurso „Metų kirpėjas 2021“ komisija liko sužavėta 34-erių plaukų stilistės-koloristės darbais ir skyrė jai pirmąją vietą už koloristiką ir ketvirtąją – už bendrą moters įvaizdį. „Nuo vaikystės jutau, kad tas kelias yra mano. Norėjau būti kirpėja, žinojau, kad, kai užaugsiu, ja tapsiu“, – sakė pašnekovė. Su Inga kalbamės apie profesinį kelią, laimėjimus, šukuosenų tendencijas ir patarimus moterims.
Inga Bagdonaitė-Balevičienė (kairėje) ir modelis jos kurta šukuosena
Inga Bagdonaitė-Balevičienė (kairėje) ir modelis jos kurta šukuosena / 15min koliažas

Dažyti drauges pradėjo būdama 11-os

Pinti kasas, dažyti plaukus ir juos kirpti Inga išmoko dar vaikystėje. Pirmuosius bandymus teko atlaikyti šviesiaplaukėms lėlėms, vėliau į jaunosios kirpėjos rankas atsiduodavo ir draugės.

„Iš flomasterių išimdavau šerdeles, pamerkdavau jas į stiklinę vandens ir gautomis spalvomis dažydavau savo lėlių barbių plaukus. Tada, beje, pamačiau, kad galima maišyti spalvas, pavyzdžiui, geltoną ir mėlyną, ir gauti kitą – žalią. Aišku, nudažydavau ne tik lėlę, bet ir save pačią – duodavo mamytė velnių, – juokdamasi prisiminimais dalijosi Inga.

Nuo to, kad nemokėjau tinkamai laikyti žirklių, mano rankos iki šiol randuotos.

– Būna, kad vaikystėje, paauglystėje nori vienų dalykų, paaugęs – kitų. Bet aš daug nesimėčiau: nuo vaikystės jutau, kad tas kelias yra mano, norėjau būti kirpėja, žinojau, kad, kai užaugsiu, ja tapsiu.“

Inga pasakojo pati paauglystėje savo šukuosena neišsiskirdavusi. Jai visada labiau patiko kirpti ir dažyti drauges: „Atrodo, nuo vienuolikos pradėjau dažyti. Pirmąją savo draugę nudažiau rožine spalva. Nemokėjau kirpti, bet jau kirpdavau. Nuo to, kad nemokėjau tinkamai laikyti žirklių, mano rankos iki šiol randuotos.“

Anos Rosso nuotr./Inga Bagdonaitė-Balevičienė
Anos Rosso nuotr./Inga Bagdonaitė-Balevičienė

Atleido iš darbo, nes blogai nudažė

Šis pašnekovės pasirinktas profesinis kelias, kaip ji pati sakė, lengvas nebuvo. Ingos teigimu, teko išgyventi ir sunkių akimirkų, ir ašarų išlieti, patirti suklupimų.

Lazdijų rajone užaugusi mergina mokytis kirpėjos amato norėjo Vilniuje, bet mama gebėjo išleisti tik į Alytų. Baigusi mokslus, būdama 19-os, darbo ieškoti atvyko į Kauną. Čia jaunai merginai teko patirti ir kolegų užgauliojimų, kai kas nors nepasisekdavo, ir prarasti darbą, nes ne taip supratusi vienos ponios pageidavimus, Inga blogai nudažė jai plaukus, praktikuotis kerpant ne tik moteris, bet ir vyrus, o iš jų irgi sulaukti replikų ir juokų.

Tąkart labai verkiau. Bet nurimusi pagalvojau: ateis diena, kai mane atsiminsit.

Bet, kaip pati sakė, net sunkiausiais momentais stengėsi nepasiduoti. „Mane visada į priekį vedė noras būti kirpėja ir ne tik šiaip sau kirpėja. Tąkart, kai ponia, kuriai blogai nudažiau plaukus, pakėlė didelį skandalą, o aš sulaukiau skambučio, kad į darbą nebeateičiau, labai verkiau. Bet nurimusi pagalvojau: ateis diena, kai mane atsiminsit“, – su šypsena tuos laikus prisiminė pašnekovė.

Pirmos vietos ir prekių ženklui sukurta spalva

Nepaisant visų sunkumų, kuriuos teko patirti, Inga rankų nenuleido, ėjo savo užsibrėžtu keliu. Ir štai šiandien jaunos moters vardas žinomas ne tik tarp lietuvių, bet ir pasaulio plaukų grožio ekspertų.

Per savo karjerą Inga yra dalyvavusi ne viename vietos ir tarptautiniame konkurse ir laimėjusi prizines vietas.

Pirmasis jos, dar 17-metės, laimėjimas buvo 2004-aisiais mokykloje, kai šukuosenų konkurse užėmė pirmą vietą.

Tarptautiniame konkurse „OMC Hairworld 2019“, kuris vyko Paryžiuje, Ingai atiteko 13 vieta pasaulyje, o 2020-aisiais tame pačiame konkurse, tik vykusiame nuotoliniu būdu, plaukų stilistė-koloristė pateko į 20-uką.

Asmeninio archyvo nuotr./Ingos Bagdonaitės-Balevičienės darbas „OMC Hairworld 2019“ konkurse Paryžiuje
Asmeninio archyvo nuotr./Ingos Bagdonaitės-Balevičienės darbas „OMC Hairworld 2019“ konkurse Paryžiuje

Praėję metai Ingai atnešė ir daugiau gerų emocijų. Tarptautiniame konkurse „Wella Trendvision Awards 2020“ moters darbas („Color Artist“ kategorijoje) buvo įvertintas antrąja vieta ir sidabro medaliu.

Asmeninio archyvo nuotr./Ingos Bagdonaitės-Balevičienės sidabro medaliu įvertintas darbas tarptautiniame „Wella Trendvision Awards 2020“ konkurse
Asmeninio archyvo nuotr./Ingos Bagdonaitės-Balevičienės sidabro medaliu įvertintas darbas tarptautiniame „Wella Trendvision Awards 2020“ konkurse

O konkurse, kuris buvo skirtas vieno garsiausių grožio priežiūros prekių ženklų pasaulyje – „Wella“ – 140 metų gyvavimui pažymėti, buvo atrinkta ir Ingos sukurta spalva.

„Ją reikėjo sukurti iš prekių ženklo spalvų. Iš viso pasaulio buvo atrinkta 140 žmonių, tarp jų patekau ir aš. Taigi dabar „Wella“ spalvų paletėje yra ir mano kurta spalva. Tai tikriausiai yra didžiausias mano laimėjimas“, – džiugesio neslėpė pašnekovė.

Ne ką prastesnė buvo ir šių metų pradžia. Lietuvos kirpėjų ir grožio specialistų asociacija (KIGSA) net ir per karantiną neatsisakė tradicijos surengti konkursą „Metų kirpėjas 2021“. Šiame konkurse Ingai yra tekę dalyvauti keturis kartus. Šiemet plaukų stilistė sukūrė du įvaizdžius skirtingoms kategorijoms – „Coloristic“ (liet. „Koloristika“) ir „Women's total look“ (liet. „Bendras moters įvaizdis“).

Inge la fotografija nuotr./Ingos Bagdonaitės-Balevičienės darbas konkurse konkursą „Metų kirpėjas 2021“ („Koloristikos“ kategorijoje) laimėjęs pirmą vietą
Inge la fotografija nuotr./Ingos Bagdonaitės-Balevičienės darbas konkurse konkursą „Metų kirpėjas 2021“ („Koloristikos“ kategorijoje) laimėjęs pirmą vietą

Pašnekovė pasidžiaugė, kad visus kartus, kiek yra dalyvavusi, pavyko papulti į geriausiųjų penketuką, o šiemet tarptautinė konkurso komisija „Koloristikos“ kategorijoje Ingai skyrė pirmąją vietą, „Bendro moters įvaizdžio“ – ketvirtąją.

Pašnekovė užsiminė, kad šiuo metu laukia žinių iš Europos konkurso komisijos, kuriai savo darbus išsiuntė daugiau kaip prieš mėnesį.

Pasiruošti konkursui reikia keturių mėnesių

Paklausta, ką jai pačiai reiškia visi šie laimėjimai, Inga sakė, kad tai yra jos darbo įvertinimas, tačiau teigė, jog dalyvaudama konkursuose niekada negalvoja apie laimėjimą.

„Dalyvauju ne todėl, kad laimėčiau pirmą vietą. Man tiesiog patinka kurti. Taigi čia pirmiausia yra jausmas – meilė darbui. Konkursuose kuri nekasdienį įvaizdį, turi galimybę savo išreikšti ir įamžinti. Aišku, be galo smagu, kai tave, tavo darbą įvertina, kai įvertina pasaulinio lygio meistrai. Bet jokio pasipuikavimo iš mano pusės šiuo klausimu tikrai nėra“, – sakė pašnekovė.

Dalyvauju ne todėl, kad laimėčiau pirmą vietą. Man tiesiog patinka kurti.

Ingos teigimu, duris dalyvauti Europoje ir pasaulyje vykstančiuose konkursuose jai atvėrė KIGSA: „Be jų dalyvauti negalėčiau. Yra treneriai, kurie mane tam ruošia. Teko dirbti ir su Jolanta Mačiuliene, ir su Robertu Sakalausku.“

Dalyvauti konkursuose gali ne kiekvienas, kaip ir ne kiekvienas dalyvaujantis užima aukštas vietas. Paklausta, kas jai padeda išsiskirti iš kitų, pašnekovė sakė, kad laimėti konkursus visų pirma padeda didelis darbas, o išskiria menas, stiprybė ir energetika.

„Iš tiesų konkursuose gali dalyvauti ne visi. Tai kainuoja labai daug nervų, laiko, pinigų, patiri daug streso. Reikia sukurti ne tik šukuoseną, bet ir visą įvaizdį, sugalvoti, kokių reikės drabužių, papuošalų modeliui. Turi 30 minučių, per kurias turi būti idealiai padaryta šukuosena, sutvarkyta modelio suknelė, modelis atsuktas tokiu kampu, kad dar geriau atsiskleistų šukuosena, visa tai baigęs turi greit susirinkti visus savo žaisliukus ir bėgti iš salės.

Inge la fotografija nuotr./Ingos Bagdonaitės-Balevičienės KIGSA organizuotam vasaros festivaliui-konkursui „Flowers Paradise 2020“ sukurtas „Modernios aguonos“ įvaizdis
Inge la fotografija nuotr./Ingos Bagdonaitės-Balevičienės KIGSA organizuotam vasaros festivaliui-konkursui „Flowers Paradise 2020“ sukurtas „Modernios aguonos“ įvaizdis

Ruoštis konkursams, kurie vyksta gyvai, reikia kokių keturių mėnesių: dienomis atidirbi ir vakarais leki treniruotis, savaitgaliai užimti, realiai laisvo laiko tada neturi. Kai konkursas vyko nuotoliniu būdu, pasiruošimas jam truko apie du mėnesius. Manau, kad čia daug lemia mano stiprybė ir labai didelis noras. Aš lipu per savo galvą, ne per kitų“, – pasakojo Inga.

Šio sezono tendencija – ramybė

Pašnekovė užsiminė, kad kurdama įvaizdžius, šukuosenas, visada atsižvelgia į žmogaus veido bruožus, akių spalvą, net žmogaus vidų – sielą, nes plaukai, pasak jos, daug ką atspindi.

Paklausta apie šio sezono tendencijas šukuosenų pasaulyje, plaukų stilistė teigė, kad dabar ypač madingos pastelinės ir žemiškos spalvos:

„Visame pasaulyje dabar toks didelis stresas dėl pandemijos, tad spalvų instituto „Pantone“ išrinktos spalvos šiemet susijusios su ramybe.

Dabar ypač madingi trumpi kirpimai.

2019 m. buvo išrinktos ryškios, koralinės spalvos, dabar pirmenybė atiduoda žemiškoms, o tos ryškios tapo pastelinėmis: tarkime, intensyvi ruda – bet nugesinta, rožinė – bet nugesinta, geltona – bet ne ryški kaip saulė, o žemiška kaip rudeninis lapas, madingi balintos kavos atspalviai ir kiti.“

Plaukų stilistės-koloristės teigimu, dabar ypač madingi trumpi kirpimai, pavyzdžiui, karė, maišytas su bob, iškarpymai: „Tokie, kokie buvo madingi devintajame-dešimtajame dešimtmečiuose. Dabar viskas sugrįžo.“

Vyresnėms moterims rekomenduoja pamiršti juodą

Jaunos moterys linkusios drąsiau išbandyti ir plaukų atspalvius, ir kirpimus, sekti tendencijas. O ką pataria vyresnio amžiaus moterims – į kokias šukuosenas, spalvas, atspalvius turėtų krypti žvilgsnis, ar sekti tendencijomis, ar vadovautis kitais dalykais?

„Be abejo, reikia sekti tendencijomis. Visada sakau, kad 60 ar 70 metų – ne riba, visos norime atrodyti gražiai, įspūdingai, todėl ir plaukus reikia prižiūrėti.

Visada rekomenduoju išeiti iš juodos spalvos, nes ji atima žmogaus veido spalvą, priduoda baltumo, naikina veido kontūrus.

Spalvos turėtų būti žemiškos. Jau nebereikėtų violetinių, ryškių rožinių, nors vis dar tenka gatvėje tokių variantų pamatyti. Tai sukelia šypseną. Manau, vyresnis žmogus turėtų būti šiek tiek santūresnis. Spalvos gali būti karamelinės, rudos, kaštoninės, balintos kavos, jei plaukai žili, priekį galima pašviesinti, galą padaryti, tarkime, šlapio smėlio atspalvio ir pan., dabar ir technikų yra įvairiausių.

Bet visada rekomenduoju išeiti iš juodos spalvos, nes juoda spalva atima žmogaus veido spalvą, priduoda baltumo, naikina veido kontūrus“, – sakė plaukų stilistė.

Didžiausia klaida – nesidomėti, kaip susitvarkyti plaukus

Paklausta, kokią didžiausią ir dažniausią moterų klaidą, kalbant apie plaukus, galėtų išskirti, Inga sakė, kad tai – nemokėjimas susitvarkyti savo plaukų:

„Nežinojimas, kaip gerai išsitrinkti galvą ir kaip gražiai suformuoti plaukus – kokias priemones tam naudoti. Gerai toms, kurios turi garbanotus plaukus, išsiplauna, palieka išdžiūti, puikiai atrodo. Bet tos, kurių plaukai tiesūs, prigludę, tiesiog susiriša kuodelį, nes nemoka jų susitvarkyti. Čia yra labai didelė klaida, kad moterys nesidomi, nenori gerai atrodyti.“

Plaukų stilistė pabrėžė, kad būtina naudoti šampūną, skirtą galvos odai, jei sunku pačioms nusistatyti, kokio jo reikia, Inga rekomenduoja pasitarti su savo kirpėju, stilistu. Taip pat, pasak pašnekovės, būtina naudoti kaukes ir (ar) balzamą, kondicionierių:

Labai svarbu bent kartą per mėnesį naudoti būtent galvos odai šveisti skirtą priemonę su granulėmis.

„Svarbiausia – žinoti, kokia yra jūsų galvos oda, ir plauti ją tam skirtu šampūnu, o tiek, kiek jo nuteka per plaukų ilgį iki galiukų, tiek ir užtenka jiems išplauti.

Taip pat labai svarbu bent kartą per mėnesį naudoti būtent galvos odai šveisti skirtą priemonę su granulėmis. Tiesa, jei yra galimybė, tokias procedūras visada rekomenduoju atlikti pas meistrą, nes pačios namuose savo galvos odelės gerai neiššveičiame – pamasažuojame priekinę zoną, o smilkinių ir galinė zona lieka nepaliesta.

Po šampūno reikia naudoti kaukę ar balzamą, kondicionierių. Kokį produktą rinksitės, priklauso nuo jūsų plaukų tipo. Kai kurioms kaukė yra per sunkus produktas, geriau rinktis balzamą ar kondicionierių. Kai išplauname šampūnu, plauką atveriame, naudojant kaukę, plaukai iš jos pasiima visas gerąsias medžiagas, o paskui, panaudojus balzamą ar kondicionierių, plaukas uždaromas. Tarp pastarųjų dviejų nėra didelio skirtumo, tiesiog reikia išsirinkti jums labiausiai tinkamą.“

Plaukų džiovintuvas – tik su jonizacijos funkcija

Ne mažiau svarbus dalykas, plaukų stilistės teigimu, yra geras plaukų džiovintuvas, nes nuo jo priklauso, kaip išformuosime savo plaukus.

„Žiūrėkite, kad prietaisas turėtų joninį kaitinimo elementą, nes jonizacijos funkcija padeda išvengti plaukų sausėjimo problemų, jie lengviau šukuojami, išlieka blizgantys. Brangesni džiovintuvai šią funkciją turi, pigesni – neturi.

Kitas dalykas, į kurį reikia atkreipti dėmesį, kad būtų šalto ir karšto oro funkcijos, kurias būtų galima reguliuoti. Kad prietaisas būtų patogus laikyti rankoje, tada lengviau išsidžiovinsite, išformuosite plaukus ir nemesite šio darbo pusiaukelėje.

Prieš džiovinant plaukus labai svarbu patepti juos aliejuku ar purškiama kauke.

Taip pat svarbūs voltai – prietaiso galingumas: jei plaukai storesni, reikia rinktis nuo 1800 iki 2000, jei plonesni – nuo 1400 voltų, – paaiškino meistrė ir priminė, kad prieš džiovinant plaukus labai svarbu patepti juos aliejuku ar purškiama kauke, kad saugotų plauką nuo karščio ir jis neišsausėtų.

– Aišku, dar priklauso nuo to, ką norite daryti: jei plaukus norite tiesinti – reikia naudoti tam skirtas priemones, jei juos pakelti, suteikti jiems apimties – naudoti tam skirtas putas, kondicionierių.“

„Shuterstock“ nuotr./Plaukų priežiūra
„Shuterstock“ nuotr./Plaukų priežiūra

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis