Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tik gamta sukuria tobulą kvapą: botaniniai kvepalai – tai, ko dar neišbandėte

Prieskonių, egzotinių gėlių, sakų, medienos ir balzamų – visa puokštė ant odos atsiskleidžiančių aromatų, lengvas debesėlis botaninių kvepalų. Jų kūrimas – subtilios ir sudėtingos alchemijos paslaptys. Parfumerė Jolanta Cinaitienė sukūrė 100 proc. natūralių botaninių kvepalų liniją, kurioje puikuojasi rožės, magnolijos ir kvepenės.
Jolanta Cinaitienė, „BIOCOS academy“ įkūrėja
Jolanta Cinaitienė, „BIOCOS academy“ įkūrėja / Martynas Nasicomy ir Ieva Rudžionytė photography

Kvepalų kūrybos pasaulis nenuspėjamas, botaniniai kvepalai ant kiekvienos odos akcentuoja skirtingas natas – vieniems išryškėja prieskoniai, kitiems švelnios gėlės ar balzamai. „Tai priklauso nuo kiekvieno iš mūsų „chemijos“. Tad kiekvienas kvapas yra jūsų asmeninis ir nepakartojamas“, – sako „BIOCOS academy“ vadovė įkūrėja Jolanta Cinaitienė.

Martynas Nasicomy ir Ieva Rudžionytė photography/Jolanta Cinaitienė, „BIOCOS academy“ įkūrėja
Martynas Nasicomy ir Ieva Rudžionytė photography/Jolanta Cinaitienė, „BIOCOS academy“ įkūrėja

Pasak parfumerės, tik gamta gali sukurti tobulą kvapą – naktį pražydusio jazmino, rasotos rožės ar saulėtos pievos. „Laboratorinėmis sąlygomis sintetinės molekulės atkuria dominuojančias augalo kvapo savybes, tačiau niekada neperteiks jo kompleksiškumo, subtilumo ir švelnumo. Ne veltui kilogramas sintetinio jazmino aliejaus kainuoja 56 Eur, o natūralaus jazminų absoliuto – tūkstančiai eurų“, – teigia J.Cinaitienė.

Natūralūs kvapai įkvėpė kurti botaninius kvepalus

Prieš 12 metų įkurti „BIOCOS academy“ Jolantą Cinaitienę įkvėpė meilė gamtai ir žmogui: „Prasidėjo kvapni mano gyvenimo kelionė, pilna atradimų ir kūrybos, pakeitusi požiūrį į sveiką gyvenseną, kosmetiką ir kvepalus.“

Įvairiais gyvenimo etapais J.Cinaitienė pamildavo vis kitokį eterinių aliejų kvapą. Skirtingas nuotaikas ir emocijas atspindėjo lašelis tyro karčiųjų citrinmedžių, ylang ylangų, rožių ar bosvelijų sakų eterinių aliejų – jie atstojo kvepalus. „Natūralūs kvapai – mano gyvenimo aistra ir įkvėpimas, kuris paskatino kurti botaninius kvepalus“, – pasakoja parfumerė.

Botaninė parfumerija yra ypatinga, nes kompozicijose naudojamos išskirtinės, brangios ir ribotų išteklių medžiagos iš gamtos. Botaniniai kvepalai maišomi mažomis partijomis, kurios dėl žaliavų išskirtinumo turi būti kas kartą parfumerio adaptuojamos pagal pradinį kvapo etaloną. „Tai nuolatinis kūrybinis procesas, o kiekvienas kvepalų buteliukas yra sušildytas mano rankų“, – šypsosi J.Cinaitienė.

Martynas Nasicomy ir Ieva Rudžionytė photography/„BIOCOS academy“ sukurti botaniniai kvepalai
Martynas Nasicomy ir Ieva Rudžionytė photography/„BIOCOS academy“ sukurti botaniniai kvepalai

Kvepalai yra menas, kurį užuodžiame

Pasak „BIOCOS academy“ įkūrėjos, botaninėje parfumerijoje kvepalai – tai gamtos ir parfumerio vaizduotės estetinė ekspresija.

Natūralios aromatinės medžiagos – eteriniai aliejai, absoliutai, CO2 ekstraktai yra itin koncentruotos ir kompleksinės. Jos susideda iš mažų, bet reikšmingų kvapiųjų dalelių – molekulių, kurios konstruoja vientisą kvepalų aromatą.

J.Cinaitienė pabrėžia, kad tik natūralios aromatinės medžiagos pasižymi tokiu sudėtingumu: pavyzdžiui, rožių eterinį aliejų sudaro per 400 sudėtinių dalių, kai kurios iš jų vis dar neįvardintos ir lieka paslaptimi. Nors jazminas yra vienas labiausiai ištyrinėtų ir mėgstamų kvapų, iš šio augalo išgaunama per 100 skirtingų izoliatų, bet iki šiol šiame aliejuje atrandama vis naujų kvapiųjų molekulių.

Sintetinė parfumerija atsirado vos prieš 100 m.

Botaninės parfumerijos, kaip ir sintetinės parfumerijos tikslas – išgauti kvepalus, kuriais norėtųsi kvėpintis. J.Cinaitienė akcentuoja skirtumą tarp šių dviejų parfumerijos rūšių: „Botaniniai kvepalai pasižymi kompleksiškumu, daugiasluoksnėmis kompozicijomis, kvapo virsmas atskleidžia skirtingas parfumerines natas. Be to, botaniniai kvepalai skirtingai jungiasi su kiekvieno žmogaus odos kvapu, persipina su jo feromonais ir tampa unikaliu, asmeniniu kvapu. Botaninių kvepalų sudėtyje paprastai būna 10–30 aromatinių medžiagų, o sintetiniuose kvepaluose – daugiau nei 50.”

J.Cinaitienė pasakoja, kad botaninės parfumerijos tradicijos siekia per 4000 metų. Kvepalai visada buvo prabangos ženklas ir kilmingųjų privilegija, tik XX a. pradžioje, išmokus išgauti ir kvepaluose panaudoti sintetines kvapo molekules, tapo prieinami plačiam visuomenės ratui. Lygiai prieš 100 metų – 1921 m., buvo sukurti legendiniai Chanel No.5 kvepalai, kuriuose pirmą kartą taip gausiai panaudoti sintetiniai aldehidai ir tapo geidžiamiausia to meto kvepalų mada.

Martynas Nasicomy ir Ieva Rudžionytė photography/„BIOCOS academy“ sukurti botaniniai kvepalai
Martynas Nasicomy ir Ieva Rudžionytė photography/„BIOCOS academy“ sukurti botaniniai kvepalai

Trys kvapiosios natos

Pasak J.Cinaitienės, nors parfumerija yra kūrybinis procesas, bet yra svarbių dalykų, kuriuos reikia žinoti ir jais vadovautis. Kad kvapas ilgai skleistųsi, bene svarbiausia yra išlaikyti kvapo struktūrą – parfumerinę piramidę.

„Kvapas kaip muzika, kuriamas akordais, turi kvapiąsias natas. Aromatinės medžiagos pagal savo kvapo lakumą dėliojamos į viršutinę, širdies arba bazinę natą. Vos tik papurškus kvepalus, jūsų uoslę pasiekia viršutinės natos kvapai, po 10–15 minučių atsiskleidžia kvepalo širdies nata. O po valandos ar dar vėliau kvepaluose išryškėja bazinė nata, kuri išlieka ant odos ilgiausiai. Botaniniai kvepalai yra išskirtiniai šiuo kvapo virsmu“, – pasakoja parfumerė.

Gaminami mažomis partijomis

Botaniniai kvepalai kuriami naudojant retas kvapiąsias medžiagas, kurias sunku įsigyti, dažnai yra riboti šių medžiagų ištekliai. „Kiekvienos partijos kvapas gali šiek tiek skirtis nuo anksčiau buvusios, nes gali būti naudojamos kito gamintojo ar kitų metų derliaus žaliavos“, – pabrėžia J.Cinaitienė.

Kvapo niuansai priklauso nuo augalo augimvietės, gamtinių sąlygų ir net skirtingų metų derliaus, todėl Maroko rožės kvepia kitaip nei Bulgarijos ar Turkijos rožės.

Jei keičiasi sudėtinės aromatinės medžiagos kvapo niuansai, parfumeris turi adaptuoti naują kvepalų partiją pagal anksčiau buvusius kvapus. Kai kuriais atvejais, kai tiekėjas nustoja tiekti žaliavą, tenka ne tik adaptuoti kvepalus, bet ir perkurti visa kvapo kompoziciją.

Dėl tokio sudėtingo kūrimo proceso, botaniniai kvepalai yra brangūs.

Martynas Nasicomy ir Ieva Rudžionytė photography/„BIOCOS academy“ sukurti botaniniai kvepalai
Martynas Nasicomy ir Ieva Rudžionytė photography/„BIOCOS academy“ sukurti botaniniai kvepalai

Kvepalai kaip vynas, bręsta ir keičiasi

Jei botaniniai kvepalai yra skiesti etanoliu, kuris konservuoja kvapiąsias medžiagas, kvepalai yra neriboto galiojimo. Tiesa, kvapas laikui bėgant šiek tiek kinta, bręsta. Pasak J. Cinaitienės, jei palygintumėte tuos pačius kvepalus, pagamintus šviežiai ir tuos, kurie pagaminti prieš 3–5 metus, pajustumėte, kad brandus kvapas yra lygesnis, gilesnis, išraiškingesnis. Kvepalus būtų galima lyginti su vynu, kuris laikomas tam tinkamomis sąlygomis per laiką keičiasi ir bręsta.

Parfumerė pataria, kaip išsirinkti botaninius kvepalus – ne impulsyviai, o ilgiau patyrinėjus: „Tik išpurškus kvepalų ar uostant tiesiai iš buteliuko, pajusite viršutinę kvepalų natą, kuri po kelių valandų gerokai pasikeis. Būtina uostyti nuo lapelio, vadinamo bloteriu, nuo kurio skleisis visos kvepalų natos.“

Prieš apsisprendžiant dėl kvepalų, užpurkškite juos ant odos – tada kvapas susijungs su jūsų odos kvapu ir taps išskirtiniu, prisitaikančiu, unikaliu. „Naudodamos tuos pačius botaninius kvepalus draugės kvepės skirtingai. Tai botaninių kvepalų išskirtinumas”, – akcentuoja J. Cinaitienė ir siūlo išbandyti naujus purškiamus botaninius kvepalus: elegantiškus rytietiškų gėlių ir vaisių aromato „Kašmyras“, prabangius ir jausmingus „Edeno rožė“, gaivius ir lengvus „Magnolija“.

Martynas Nasicomy ir Ieva Rudžionytė photography/„BIOCOS academy“ sukurti botaniniai kvepalai
Martynas Nasicomy ir Ieva Rudžionytė photography/„BIOCOS academy“ sukurti botaniniai kvepalai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos