Tirpsta ribos tarp vyrų ir moterų mados. Transseksualumas – ateitis ar neišvengiama būtinybė?

Šiandienėje madoje lytis tarp vyro ir moters garderobo tirpsta lyg ledynai. Drabužiai jau nebėra skirstomi į vyriškus ir moteriškus, o garsiausi pasaulio mados namai kaip niekada laužo stereotipus bandydami įtikti naujajai kartai. Pasaulis kinta ir kiekviena karta atsineša savitą požiūrį į aplinką, kuris vienaip ar kitaip paliečia ir formuoja kiekvieno mūsų mąstyseną, tad ar sutinkame su tuo, ar ne, lieka tik prisitaikyti.
Transseksualumas madoje
Transseksualumas madoje / Vida Press nuotr.

Tokie garsūs mados namai kaip „Gucci“, „Maison Margiela“ ir „Balenciaga“ stipriai kovoja dėl lyčių išsitrynimo madoje, tai galima pastebėti ir jų kolekcijų drabužių formose ir siluetuose – unisex švarkai, itin platūs pečiai, sijonai vyrams ar prigludę siluetai, visa tai siūloma dėvėti tiek vyrams, tiek moterims, nebeskirstant drabužių pagal lytis ar paskirtį.

Vida Press nuotr./„Gucci“ 2019 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
Vida Press nuotr./„Gucci“ 2019 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
Vida Press nuotr./„Gucci“ 2019–2020 m. rudens ir žiemos kolekcijos modelis
Vida Press nuotr./„Gucci“ 2019–2020 m. rudens ir žiemos kolekcijos modelis
Vida Press nuotr./„Maison Margiela“ 2020 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
Vida Press nuotr./„Maison Margiela“ 2020 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
Vida Press nuotr./„Balenciaga“ 2019–2020 m. rudens ir žiemos kolekcijos modelis
Vida Press nuotr./„Balenciaga“ 2019–2020 m. rudens ir žiemos kolekcijos modelis

Ryškios spalvos, gėlių ir įvairūs kiti raštai nuo galvos iki kojų dabar yra siūlomi ir vyrams, tad nenustebkite gatvėje išvydę vyrą, dėvintį ilgus gėlėtus marškinius, atrodančius lyg suknelė, ir rankoje ar ant peties nešiną rankine – tai artėjančiam pavasario sezonui siūlo mados namai „Lanvin“.

Vida Press nuotr./„Lanvin“ 2020 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
Vida Press nuotr./„Lanvin“ 2020 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
Vida Press nuotr./„Lanvin“ 2020 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
Vida Press nuotr./„Lanvin“ 2020 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis

Jau seniai nieko nestebina moteris, dėvinti vyrišką švarką, grubius batus ar vyriško stiliaus kelnes. Tačiau dar šeštajame dešimtmetyje mados namų „Chanel“ šlovė į moterišką garderobą įvesti kelnes sutapo su moterų rinkimų judėjimu, o pati dizainerė nuolat protestavo dėl vyriškosios ir moteriškosios mados stereotipų. Tiesa, mados ir lyties santykis nėra visiškai nauja sąvoka, šis judėjimas prasidėjo dar dešimtojo dešimtmečio pradžioje.

Apgaulė lyties atžvilgiu yra variklis, paskatinsiantis mados kūrėjus žengti nauja kryptimi. Ir čia, beje, kalbama ne apie drabužį ar jo funkciją, bet apie naująjį požiūrį į save ir aplinką, idėjas ir mąstyseną.

Šiai problemai spręsti ir ją gerbti net buvo imtasi svarbių priemonių. 2018 m. vasarį CFDA „unisex / non-binary“ įtraukė kaip kategoriją į Niujorko mados savaitės kalendorių. Ir tai yra akivaizdi pažanga, kalbanti ne apie drabužius, o apie pačią idėją. Tad šiandien itin svarbu, kad mados lyderiai tai suprastų ir imtųsi aktyvių pokyčių.

Ką jau kalbėti apie kolekcijų pristatymus – net ir sėdint prestižinėse pirmose eilėse vargiai įžvelgsi skirtumą tarp vyro ir moters garderobo. Tiesa, ne visi dizaineriai yra pasiruošę priimti iššūkį ir dalyvauti šiame ryžtingame judėjime, tačiau negailestingoje mados ir grožio industrijoje vis dažniau kalbama apie tai, kad rinkoje išliks tik tie kūrėjai ir dizaineriai, kurie gebės prisitaikyti prie stipriai besikeičiančių stereotipų ir naujosios Z bei ateinančios kartos poreikių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos