Tvari mada: patarimai siekiantiems laikytis jos principų ir atsakingi prekių ženklai

Ekologija šiandien yra terminas, sutinkamas įvairiose srityse ir gerokai pranokęs pirmines savo apibrėžimo ribas. Šios sąvokos samprata gerokai išsiplėtė per pastarąjį dešimtmetį ir apėmė tokias sferas, kaip aksesuarų, avalynės ir, neabejotinai, drabužių gamyba.
Tvari mada
Tvari mada / 123RF.com nuotr.

Kitaip sakant, ekologija ryškiai įsiskverbė į mados lauką ir akivaizdu, jog prielaidų jai trauktis nėra. Anaiptol, matyt, reikia konstatuoti, kad ECO ženklas bėgant metams įgis tik daugiau įtakos ir galutinai įsitvirtins kaip dominuojanti mados koncepcija. Tiesa, retas įžvelgia visą tvarios mados erdvę ir vyksmo grandinę, kuri apgaubia net kelis ypač svarbius elementus.

Keletas mados kūrėjų buvo šios krypties pionieriai ir pirmieji vėliavnešiai, nors ilgainiui prie jų prisijungė net didžiausią kritikos dozę už aplinkos taršą gaunantys greitosios mados ženklai.

123RF.com nuotr./Tvari mada
123RF.com nuotr./Tvari mada

Audinių apdirbimo ir perdirbimo būdai, dažymo technikos ir kitos diegiamos naujovės piešia naują tvarios mados trajektoriją, tad, siekiant matyti bendrą paveikslą, reikia žvelgti tiek į ekologiško koncepto susidarymo prielaidas, tiek į konkrečias priemones, kurių imamasi, bei prekių ženklus, kurie stovi šio judėjimo smaigalyje.

Kas yra tvari mada?

Tvari, arba ECO, mada iš esmės apibūdina drabužius, avalynę ar netgi aksesuarus, kurie modeliuojami, kuriami, gaminami ir platinami aplinkai nekenksmingais būdais. Dažnai šis terminas koreliuoja su kitu – etiškos mados – apibrėžimu, nors pastarasis daugiau orientuotas į natūralių pluoštų, odos ar kailių vengimą mados kūriniuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis