„UMUMU“ – parduotuvė, močiutės sukurta anūkams

Visai neseniai Ogmios mieste duris atvėrė „UMUMU“ – vaikiškų drabužių parduotuvė, kurios lentynose ne greitosios mados gaminiai, o ekologijos ir tvarumo principais savo veiklą grindžiančių kūrėjų produktai, saugantys ne tik juos nešiosiančius vaikus, bet ir mūsų visų aplinką.
„UMUMU“ – parduotuvė, močiutės sukurta anūkams
„UMUMU“ – parduotuvė, močiutės sukurta anūkams / Partnerio nuotr.

Apie tai, kaip gimė idėja sukurti tokio pobūdžio parduotuvę bei kokia ta tikroji ekologijos kaina, kalbamės su „UMUMU“ atstove Diana.

Ekologija, kaip gyvenimo ašis

Anot pašnekovės, „UMUMU“ – tai prekės ženklas, skirtas anūkams, tad kurtas su meile ir didžiuliu rūpesčiu. „Atverti tvarių prekių krautuvėlę brandinome jau seniai, dar ieškodami kraitelio pirmam anūkui, tačiau mintis realizavosi tik dabar, tapus dviejų berniukų močiute. Visada žiūrėjome, ką perkame. Rinkomės kuo natūralesnes, tvariai gaminamas mažylių prekes, daugelį tokių radome tik užsienio šalių parduotuvėse, nors žinojome, kad pirkėjų, besirenkančių tvarų produktą, gausu ir Lietuvoje“, – pasakoja moteris.

Partnerio nuotr./„UMUMU“ – parduotuvė, močiutės sukurta anūkams
Partnerio nuotr./„UMUMU“ – parduotuvė, močiutės sukurta anūkams

Ji pažymi, jog ekologija ir tvarumas jau ilgą laiką yra jos šeimos gyvenimo ašis: vyras jau trisdešimt metų darbuojasi aplinkos apsaugoje, o dukros užaugo aplinkoje, kur šios temos buvo kasdienės. „Elementarių dalykų vaikus mokėme dar tada, kai dukros buvo pradinėse klasėse: grožėtis augalais ir gyvūnais, saugoti juos, nešiukšlinti, rūšiuoti atliekas, perduoti savo drabužius ir žaislus joms išaugus kitiems vaikams ir t.t. Taip pat, pastebėjau, kad labai dažnai šeimos draugų rate iškyla alergijų tema, tad ilgainiui pamaniau, jog reikia įkurti krautuvėlę, kuri prekiaus tvariais ir stilingais drabužėliais, baldais ir interjero detalėmis vaikams – tai apjungia didžią dalį to, kuo mes gyvename: rūpestis anūkais ir aplinka. Taip ir atsirado „UMUMU“, – teigia Diana.

Partnerio nuotr./„UMUMU“ – parduotuvė, močiutės sukurta anūkams
Partnerio nuotr./„UMUMU“ – parduotuvė, močiutės sukurta anūkams

Vis daugiau drabužių gamintojų akcentuoja tvarumą

Pašnekovė tikina, jog vienas maloniausių etapų „UMUMU“ kurimo procese buvo tiekėjų atsirinkimas. Ji teigia žinojusi, jog partneriai turi būti tvarias vaikų prekes gaminančios įmonės, vykdančios aktyvią socialinę veiklą, tad užduotis nebuvo sunki. „Didžiąją dalį tiekėjų atradome internete ir su jais bendravome elektroniniu būdu, o kitą dalį radome kelis kartus per metus vykstančiose parodose Kopenhagoje ir Paryžiuje. Tai visiškai kita, man nauja virtuvė – procesas labai įdomus. Susipažįsti su tiek daug naujų žmonių, pamatai kiek visko gražaus yra kuriama vaikams. Drįsčiau teigti, kad gamintojai tvarumą, kaip savo veiklos vėliavą, kelia vis aukščiau. Mums tuomet irgi lengviau ir aiškiau apsispręsti“, – pasakoja Diana.

„Mes renkame tokias prekes, kurių norėtume savo vaikams. Vienintelis iššūkis, su kuriuo susidūriame, yra prekių prieinamumas. Dirbame su nedideliais gamintojais, jų pajėgumai dažnai gana nedideli. Tvarumas nebėra mados reikalas – tai gyvenimo būdas daugeliui pirkėjų Europoje, nors dirbame ir su gamintojais už jos ribų. Pastebėjome, kad tokios prekės yra labai paklausios, o jų prieinamumas darant užsakymus tampa labai ribotas. Reikia planuoti pirkimus gerokai iš anksto“, – mintimis dalinasi moteris.

Partnerio nuotr./„UMUMU“ – parduotuvė, močiutės sukurta anūkams
Partnerio nuotr./„UMUMU“ – parduotuvė, močiutės sukurta anūkams

Mokėti didesnę kainą už tvarią prekę – verta

Pašnekovė teigia, jog tėveliai savo vaikams turėtų pirkti tik tvarias prekes. Pagamintas iš ekologiškų, natūralių ar perdirbtų medžiagų, naudojant natūralias dažymo priemones, nesukeliančias alerginių reakcijų ir minimaliai teršiančias gamtą. „Suprantame, jog mažyliai irgi nori būti madingi. Bet galime tą padaryti tvariu būdu. Tvarūs gaminiai yra ekologiški, gaminami remiantis griežtais standartais, prižiūrint visą gamybos grandinę nuo medžiagos išgavimo iki galutinio produkto pristatymo pirkėjui. Šis žodis taip pat susijęs su sąžiningu darbo užmokesčiu, konkurencinga medžiagų, reikalingų gamybai, pirkimo kaina. Rinkdamasis tvarų gaminį, paaiškindamas jo atsiradimo istoriją, sąsajas su aplinka, tu taip pat diegi vaikui rūpinimosi gamta, aplinka vertybes“, – tikina moteris.

Partnerio nuotr./„UMUMU“ – parduotuvė, močiutės sukurta anūkams
Partnerio nuotr./„UMUMU“ – parduotuvė, močiutės sukurta anūkams

Ji pažymi, jog šie gaminiai visuomet bus brangesni už paprastus, tačiau nesirūpinimas mus supančia aplinka taip pat turi savo kainą, kurią vėliau sumokame savo sveikata. „Aplinkos apsauga yra sąmoningas veiksmas, o mes orientuojamės į sąmoningus pirkėjus. Tuos, kurie žino geros, saugios aplinkos vertę. Manau, tokių žmonių Lietuvoje ilgainiui tik daugės“, – viliasi Diana.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų