Vilniuje keturias dienas vyks „Designer Space POP-UP“: dizaineriai konsultuos virtualiai

Karantinas mados kūrėjams tapo dideliu išbandymu, tačiau atsirado ir naujų sprendimų veikti. Gegužės 21–24 d. Vilniuje vyks karantinui pritaikytas „Designer Space POP-UP“, kuriame dizaineriai konsultuos virtualiai, o išsirinkti gyvai padės keletas atstovų. Šis renginys taps unikalia platforma, kurioje mados kūrėjai net ir per karantiną pristatys savo darbus, o mados mylėtojai galės išpildyti išsiilgtą norą rengtis stilingai, atrasti nuolaidas dizainerių kolekcijoms ir mažais žingsneliais atgaivinti kūrybinės mados pulsą Lietuvoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Designer Space“ POP-UP renginyje – Lietuvos mados elitas
„Designer Space POP-UP“ / Organizatorių nuotr.

Marijos ir Jurgio Šlapelių namas-muziejus (Pilies g. 40) net keturioms dienoms – gegužės 21–24 – pavirs Lietuvos mados kūrėjų darbų galerija. Čia karantinui pritaikytomis sąlygomis savo naujausias kolekcijas pristatys per 20 mados vardų, bus galima rasti vyrams, moterims, vaikams skirtų drabužių, taip pat aksesuarų, juvelyrikos!

Įprastai gyvu bendravimu su mados kūrėjais praturtinantis renginys šį kartą lankytojus kvies išsirinkti dizainerių darbus šiems konsultuojant virtualiai.

Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius pasveikino karantinui pritaikyto renginio dalyvius: „Sveikiname gebėjimą prisitaikyti prie pakitusių gyvenimo sąlygų! Kuo geriausios sėkmės šiame ir visuose projektuose!“

Mintis karantino sąlygomis surengti dizainerių darbų pristatymą kilo ieškant galimybių, kaip sugrąžinti į gyvenimą mados dizainerių kūrybą, atrasti naujas formas, o kartu ir mados paskirtį sudėtingu laikotarpiu.

„Designer Space POP-UP“ bendrakūrėjos Lilija Larionova ir Rūta Kaupinytė-Gotesman sako norinčios tikėti, kad mada, turinti asmeninį kūrėjo prisilietimą, savo istoriją ir išieškotą išpildymą taps dar prasmingesnė.

Savo darbus – laisvalaiko kolekciją ir stilingus aksesuarus – renginyje pristatysiantis vienas žinomiausių Lietuvos mados dizainerių Seržas Gandžumianas sako: „Nuostabus laikas atverti ne tik pavasarinius pokarantininius norus, bet ir spintą, kuo plačiau su šilta šypsena. Nebegrižtame vartoti, grįžtame mąstyti, permąstyti savo išvaizdos, gyvenimo būdo ir apskritai moralinių prioritetų. Mes grįžtame ne į sezoną, mes grįžtame į gyvenimą.“

Minimalistinių sprendimų ir sąmoningos mados kūrėja Lina Andriukonė įsitikinusi, kas šis etapas buvo itin reikšmingas ir net iš dalies reikalingas, kad nurimtume, dar labiau susimąstytume, kiek ir ko mums iš tiesų reikia, iškeltume sau klausimą: „Ask why before you buy“ (liet. „Paklausk savęs, kodėl perki, prieš pirkdamas“).

„Aš, kaip minimalistinio gyvenimo būdo puoselėtoja, tik dar stipriau įsitikinau, kad mes, dizaineriai, turime pasiūlyti ne tik gražų rūbą, bet būtinai funkcionalų bei plačiai panaudojamą. Manau, kad žmonės po šio realybę sukračiusio laikotarpio pasidarys dar sąmoningesni vartotojai, rinksis kokybę vietoj kiekybės, o mūsų turimi daiktai atspindės mūsų vertybes“, – sakė dizainerė.

Moterims liniją „Rudnė“ kurianti Lena Nomanova mano, kad šiandien, dėl susiklosčiusios padėties, žmonės atsisuks į kokybę ir ilgaamžišką dizainą. „Daugelis neturi galimybės pirkti dažnai ir daug, todėl kokybiškas gaminys taps prioritetu, – sako L.Nomanova. – Tokią misiją turėjome visada, o dabar dar labiau atkreipiame į tai dėmesį. Labai tikime žinute „mažiau yra daugiau“, o dabar ši žinutė tampa dar svarbesnė.“

Jaunosios kartos juvelyrikos linijos „UMI Jewelry“ kūrėja Ula Gurgždienė, savo kūrybą atradusi gamtos ir meno aplinkoje, atvirauja, kad šis laikotarpis buvo labai dvilypis.

„Labai rūpi ir gaila tų, kurie tiesiogiai nukentėjo nuo viruso, kartais tiesiog nesuvokiama, kas vyksta. Kita vertus, tikiu, kad atėjo laikas kažką keisti – požiūrį į save, į pasaulį, į vartojimą. Mes – kaip audinys, esam susiję vieni su kitais, pasidarė aišku, kad trūktelėjus vieną jungtį, gali iširti visuma. Tad, nors teko ir dar turbūt teks daug prarasti, labai viliuosi, kad šis keistas laikas atneš naują suvokimą“, – sako Ula.

Ji įsitikinusi, kad mada turėtų darytis vis humaniškesnė, kad nebūtų orientuojamasi į milžinišką masinę gamybą – o į kokybę ir gerai apgalvotus pirkinius.

Spalvingų lietpalčių ir neperšlampančių kuprinių prekių ženklo „Ducktail Raincoats“ kūrėja Vigita Garbužaitė sako, kad karantino laikotarpis buvo iššūkis visiems verslams, ne išimtis ir jie.

„Nors prekiaujame internetu, nemaža dalis pirkėjų nori pasimatuoti lietpaltį prieš įsigydami, pajutome sulėtėjimą, tačiau įžvelgėme naujų galimybių ateities projektams ir kolaboracijoms“, – teigia V.Garbužaitė.

Ji įsitikinusi, kad mada apskritai atlieka didelį vaidmenį žmogaus gyvenime, nes karantino periodu visi neribotam laikui įšoko į pižamas ir chalatus, pamiršdami tą jausmą, kai esi pasipuošęs, pasitempęs.

„Iš daugelio girdėjome minčių, kad treningai produktyvumo nepakelia, tad tikime, jog mūsų stilingi lietpalčiai bent savaitgaliais ar atokvėpio metu gali sugrąžinti tą puikų jausmą, kai esi saugus nuo lietaus ir vėjo ir atrodai pritrenkiamai“, – sako kūrėja.

Renginyje savo darbus pristatys Serge Gandzumian, Egidijus Rainys, L.Larionova, L.Andriukonė, Marius Vepšta, Mantas Bartkus, Oskaras Povilenas, Aida Milašiūtė (AIMI studija), L.Nomanova („Rudnė“), Agnė Klevienė („Agne Kleavas“), Aušra Norkutė („Dust Bunnies“), V.Garbužaitė („Ducktail Raincoats“), Simona Deveikytė („SD activewear“), Adelė Dagytė, U.Gurgždienė („UMI Jewelry“), SCULP, „Just.IN“, „Elegant Me Jewelry“, „Neshkis“, „SI Case“, „YCHO leather & accessories“, „Ruty design“, „AMRES ART Batik“, „Supernormal“.

Įėjimas į renginį atviras, laikantis karantino taisyklių: nustatyto žmonių skaičiaus, atstumo, viduje privaloma dėvėti kaukes, dezinfekuoti rankas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų