Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniuje prasidėjo 20-oji „Mados infekcija“: ryškios spalvos, lateksas ir per aukšti bateliai

Penktadienio vakarą Šiuolaikinio meno centras Vilniuje, kaip ir kiekvieną pavasarį, sutraukė didžiulį būrį mados mylėtojų. Išsipustę vilniečiai ir miesto svečiai susirinko į jubiliejinį – 20-ąjį – didžiausią mados renginį Lietuvoje – „Mados infekciją“.
Klaudios Markiewicz  2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekcija
„Mados infekcija“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Dvi dienas truksiančiame renginyje bus pristatyta 18 Lietuvos ir užsienio dizainerių kolekcijų. Taigi penktadienio vakarą madai neabejingi festivalio gerbėjai mėgavosi devyniomis kolekcijomis: Ugnės Martinaitytės, viešnios iš Lenkijos Klaudios Markiewicz, Akvilės Jančauskaitės kartu su alternatyviosios mados ženklu „Smooth Confess“, festivalio idėjos autorės Sandros Straukaitės, svečių iš Latvijos – Ivetos Vecmanės ir „Public Makes Image“, Rūtos Lendraitytės-Utallos, Mortos Nakaitės ir Aidos Einorės bei svečio iš Italijos – Federico Cinos.

Ugnės Martinaitytės kolekcija „Grobis“

Pirmoji savo pavasario ir vasaros kolekciją pristatė prekių ženklo „Ohmy“ įkūrėja, dizainerė Ugnė Martinaitytė. Kaip pati sakė, tai didelis džiaugsmas, bet ir atsakomybė. Jos kolekcijoje dominuoja ryškios spalvos, aiškūs siluetai, unisex kirpimai, medžiagiškumo kontrastai, tuo pačiu čia gausu lengvumo ir švelnumo – visa tai, pasak kūrėjos, atskleidžia žmogaus universalumą, dualumą.

„Tas jausmas, kai nežinai, ar esi taikinys, ar šaulys. Tai alegorija į sužvėrėjusią kasdienybę – norą išlikti žmogišku, tuo pačiu gebant peržengti visas žmogiškumo ribas. Žmogaus supanašėjimas į gyvūną, galia ir jėga, bet tuo pačiu išgąstis ir pasimetimas tai supratus. Grobis – tai, kas esame ir tai, kuo priverčiame jaustis kitus“, – apie savo kolekciją sako dizainerė.

Klaudios Markiewicz 2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekcija

Antroji mados festivalyje, kuriame lankosi jau nebe pirmą kartą, savo kūrybą pristatė viešnia iš Lenkijos Klaudia Markiewicz. Jos 2018–2019 m. rudens ir ­žiemos kolekciją įkvėpė piktieji Disney'aus filmų personažai (ypač moterys antagonistės).

„Per daugiau kaip 80 Disney'aus filmų istorijos metų buvo sukurta per 120 įvairiausių blogiukų, tačiau ryškiausios vis dėlto yra moterys: Malefisentė (angl. Maleficent), Piktoji Ragana (angl. The Evil Queen), Kruela (angl. Cruella De Vil) ir Ursula. Jų galia, stilius, pikta elegancija ir spindesys buvo kertiniai atspirties taškai mano kūrybiniame procese“, – pasakojo dizainerė.

Žiūrovų dėmesį kaustė itin ryškios spalvos – mėlyna, žalia, blizgios faktūros ir... sunkiai kojas dėliojančios jaunosios manekenės. Dėl per aukštų batų kulniukų viena jų vos nesuklupo, dar blogiau – vos kojų neišsisuko. Tačiau mergina ryžtingai siekė užbaigti savo pasirodymą ant podiumo ir, visa laimė, kad jai pavyko! O žiūrovai plojimais palaikė manekenę.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Klaudios Markiewicz 2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekcija
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Klaudios Markiewicz 2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekcija

Akvilės Jančauskaitės ir „Smooth Confess“ kolekcija „REtro Spectacle“

Trečioji penktadienį pristatyta kolekcija – trečią kartą festivalyje dalyvaujančios Akvilės Jančauskaitės kuri kartu su alternatyviosios mados ženklu „Smooth Confess“ pristatė 2018 m. pavasario ir vasaros kolekciją „REtro Spectacle“.

Dizainerės kuriama estetika yra unikali, žaisminga, siekianti įprasminti judėjimą. Moderni drabužių konstrukcija siekia subalansuotos sąveikos tarp skirtingų medžiagų. Šiuos kūrinius įkvėpė skirtingi laikai, vietos ir kultūros. Kitas kolekcijos dėmesio taškas – funkcionalumas ir komfortas. Kaip ir žadėjo pati A.Jančauskaitė, kolekcijoje dominavo lateksas, sluoksnių gausa ir tam tikras avangardas.

Sandros Straukaitės kolekcija „Forget-Me-Not“

Tai, ko protas nepripažįsta, atmintis ignoruoja –
tarsi nebūtų buvę,
nors nuotraukose užfiksuota kitaip.
Bet būna ir kitaip,
kai telefonas selektyviai ištrina paskutinės
kelionės nuotraukas.
Tarsi ten niekada nebuvai.
I‘ll be back, NYC!

Taip apie savo 20-ąją kolekciją, ryškią tiek spalvomis, tiek siluetais, sakė festivalio idėjinė vadė, dizainerė S.Straukaitė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Sandros Straukaitės kolekcija „Forget-Me-Not“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Sandros Straukaitės kolekcija „Forget-Me-Not“

S.Straukaitės kūriniai netelpa į jokius standartus ar klišes. Dizainerė kryptingai nagrinėja drabužio konstrukcijos rebusą ir drąsiais eksperimentais kuria erdvines kompozicijas, drabužius-­transformerius, kurių panaudojimo būdą leidžia susigalvoti dėvinčiajam, o modulinių kompozicijų – begalė. Ji vertina viską, kas tikra: konstruktyvius kirpimus, natūralias medžiagas, patogumą, o svarbiausia – idėją. Nenuostabu, kodėl ji tiesiog neapkenčia dirbtinumo: nuo birbizėlių iki priklijuojamų nagų ar pripučiamų kūno dalių.

Ivetos Vecmanės kolekcija „Melancholija“

Viešnia iš Latvijos I.Vecmanė, savo šalyje žinoma „demi-­couture“ mados kūrėja, 2017 m. tapo viena iš trijų konkurso „Injekcija“ laureačių. Jubiliejinėje „Mados infekcijoje“ ji pristatė savo ilgesingą kolekciją „Melancholija“. Išvertus iš graikų kalbos šis žodis reiškia juodąją tulžį (gr. mélaina cholè), nes anksčiau tikėta, kad šią būseną sukelia išsiliejusi tulžis.

Melancholijos apimta moteris yra atsargi, ji net ne visai moteris, o tik juodume paskendusi kvėpuojanti būtybė. Visi jos poreikiai yra pasislėpę giliausiuose sąmonės ir pasąmonės labirintuose, kuriuose spindi liūdesys ir nerimas. Paradoksalu, kaip būdama tokios bejėgiškos būsenos moteris gali įgauti herojiškų galių.

Rūtos Lendraitytės-Utallos kolekcija „The clothes are alive“

Šią R.Lendraitytės-Utallos kolekciją įkvėpė vokiečių psichoanalitikės Karen Horney tyrimas „Neurotiška mūsų laikų asmenybė“ ir dizainerės asmeninio tyrimo „Neurotinė gynyba kostiume“. Karen Horney savo knygoje išskiria keturis asmenybės tipus, dizainerė ištiria šiems tipams būdingas aprangos simbolikas.

Šią kolekciją kūrėja skiria dviem asmenybių tipams – žmonėms, vengiantiems kontakto su kitais asmenimis ir siekiantiems galios. Šie žmonės renkasi platesnius siluetus, saugumo jiems suteikia sluoksniškumas, kišenių gausa, prigesintas koloritas, klasikinio stiliaus interpretacija. Dizainerei ši simbolinė kostiumo kalba yra būdas bendrauti su žmogumi.

„Public Makes Image“ kolekcija „Dark Survivor“

Urbanistinio gyvenimo būdo prekių ženklas „Public Makes Image“ pristatė kolekciją apie didmiestį. Apie tai, kas vyksta naktį mieste. Naujausią 2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekciją įkvėpė Amsterdamas – laisviausias miestas pasaulyje, kuriame laisvė pasireiškia ne tik madoje, bet ir visuomenės mąstysenoje. Taip pat – Las Vegasas, kuriame karaliauja nuodėmės.

Ne mažiau reikšmingą dalį kolekcijos kūrybos procese užėmė filmas „The Purge“, kuriame žavesys persipina su siaubu ir miestą užvaldo chaosas. Nostalgija, prisiminus 80-­uosius, 90-­uosius ir jaunatviškas ekspresyvumas žvelgiant į šiandienes mados ir pasaulėžiūros tendencijas – štai, ką pasiūlė svečiai iš Latvijos.

Mortos Nakaitės ir Aidos Einorės kolekcija „Virpėjime“

M.Nakaitė su A.Einore pristatė bendrą kolekciją „Virpėjime“. Nostalgiška atmosfera, prisiminimų virpesiai. Šviesus liūdesys išryškėja kaip autentiškas lietuviškumo bruožas. Tai lyg žingsniavimas atsisakius laiko nuovokos, suvokus visa ko trapumą.

Savo konceptualias kolekcijas „Mados infekcijoje“ profesionali dizainerė M.Nakaitė pristato jau ne pirmą kartą. Jos kūryboje itin svarbi gili, emocinga atmosfera. Per asmenines patirtis ir istorijas, kurios yra glaudžiai susijusios su vieta ir kontekstu, ji komunikuoja tai, ką sunku nusakyti žodžiais, ir ieško savo unikalios pozicijos tarp meno ir dizaino.

Penktadienį pristatyta kolekcija kūrybiniu požiūriu yra tendencinga istorijos tąsa, tačiau siekdama techniškesnio išpildymo M.Nakaitė kolaboruoja su jau penktus metus kolekcijas įmonėms ir privatiems užsakovams kuriančia A.Einore. Bendras kūrėjų prekių ženklas „m o r t aa i d a“ atskleidžia naują virpančią koncepciją.

Federico Cinos kolekcija

Pirmąją madų šou dalį užbaigė visuomet dėl kūrybinės laisvės kovojantis italų dizaineris F.Cina. Kaip ir kiekvienam kūrėjui, jam taip pat tenka išklausyti įvairios kritikos, tačiau dizaineris visuomet stengiasi išlaikyti vidinę laisvę ir neužgožti kūrybinių sumanymų baiminantis likti nesuprastam ar atstumtam.

Kalbėdamas apie laisvę F.Cina prisimena, kad anksčiau lietpaltis jam buvo drabužis, kuris saugo ne tik nuo lietaus – tai lyg apsiaustas nuo aplinkos, kuriuo žmogus dengia savo nepasitikėjimą savimi. Tačiau dabar jo tvirčiausia gynyba yra kūryba, atsakomybė ir augimas.

Savo naujausioje kolekcijoje dizaineris analizuoja lyderių ir visuomenės santykį, vaikišką norą patikti, priversti didžiuotis. Rimti ir brandūs siluetai drabužiuose žaidžia su jaunatvišku polėkiu, kūrėjas tęsia vidinį jaunystės ir brandos dialogą.

Antroji jubiliejinės „Mados infekcijos“ dalis – šeštadienį, balandžio 14-ąją, Šiuolaikinio meno centre Vilniuje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų