2018 m. „30 geriausių restoranų“: 22 vieta: gamtai paklūstantis „uoksas“ Kaune

Trečius metus iš eilės sėkmingai besivystantis „30 geriausių restoranų“ Lietuvoje projektas šiemet kartu su indų ir interjero detalių prekės ženklu „iittala“ įgauna daugiau reikšmės ne tik lokaliai. Jis tampa vis populiaresniu gidu užsienio keliautojams Lietuvoje.
Restorano „uoksas“ patiekalas
Restorano „uoksas“ patiekalas / Roberto Daskevičiaus/„52 kartai“ nuotr.

Nuo birželio 11 dienos kasdien projekto tinklalapyje ir portale 15min atskleidžiamas geriausių šalies restoranų 2018 m. reitingas pradedant nuo 30 vietos, o birželio 28 d. specialaus renginio metu Vilniuje paaiškės aukščiausiais balais šiemet įvertinti Lietuvos restoranai.

Tokie restoranų vertinimai ir apdovanojimai vyksta pasauliniu mastu, o kai kurios šalys turi savo restoranų reitingus. Lietuva jau trečius metus iš eilės – nebe išimtis. Ta proga prieš trejus metus buvo suburta Gero maisto akademija, kurioje dabar yra per 100 šiame projekte balsuojančių maisto industrijos profesionalų.

  • Šefas Artūras Naidenko
  • Vadovė Odeta Naidenko
  • Virtuvės tipas naujoji lietuviška virtuvė
  • Darbo laikas I (12:00–20:00, vasaros sezonu pirmadieniais nedirba), II–IV (12:00–22:00), V–VI (12:00–23:00), VII (12:00–18:00)
  • Adresas Maironio g. 28, Kaunas
  • Internete www.uoksas.eu
  • Atidarymo metai 2013 m.
  • Vienu metu čia telpa 45 sėdimos vietos
  • Vidutinė patiekalo kaina karšto – 18 Eur (šalto – 10 Eur)
  • Terasa nėra
  • Vėlyvieji pusryčiai yra (VI–VII 12:00–16:00)
  • Dienos pietūs yra (I–V 12:00–15:00)
  • Šunims nedraugiški

SITUACIJA TRISDEŠIMTUKE. Trečius metus iš eilės „uoksas“ labai stabiliai laikosi geriausiųjų gretose. Kaune – tai, be abejonės, yra vienas geriausiai vertinamų restoranų, kuriame valgiaraštis kinta drauge su gamta, atspindintis net ne sezonus, o mikrosezonus bei naujosios kartos lietuvišką skonį.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „uoksas“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „uoksas“

NAUJIENOS. Per pastaruosius metus „uokso“ kūrėjai Artūras ir Odeta Naidenko dar daugiau dėmesio ir pastangų skyrė atsakingo verslo temai: „Renkamės vietinius ir sezoninius produktus, išvengdami transportavimo kaštų ir taršos.“ Pastaraisiais metais ypač koncentravosi į tvarumo principų įgyvendinimą restorano veikloje: „​Siekiame, kad svečiai sąmoningai rinktųsi mūsų paslaugas, vadovaudamiesi ne tik kokybės, skonio ir kainos kriterijumi, tačiau atsižvelgdami ir į restorano „zero waste“ pastangas“​, –​ sako restorano šeimininkė Odeta.​

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „uoksas“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „uoksas“

RESTORANO IŠSKIRTINUMAS. Ne tik Kauno, bet ir Lietuvos kontekste tai išskirtinė vieta, siekianti įprasminti mūsų krašto tradicinius skonius nauja išraiška. Meniu čia keičiasi kas sezoną po kelis kartus, o tai yra dažniau, nei įprasta daugelyje kitų restoranų.

Roberto Daskevičiaus/„52 kartai“ nuotr./Restorano „uoksas“ patiekalas
Roberto Daskevičiaus/„52 kartai“ nuotr./Restorano „uoksas“ patiekalas

MENIU TRUMPAI. Valgiaraštyje čia visuomet rasite keturis užkandžius, vieną sriubą, keturis karštų patiekalų pasirinkimus ir du desertus. „Uokso“ virtuvėje dominuoja vietiniai produktai iš Baltijos jūros regiono. Vėlyvą pavasarį, vasarą ir rudenį – sezoninės daržovės, žuvis, paukštiena, vaisiai, uogos, grybai, laukiniai prieskoniai, žolelės ir kitos daržo bei miško gėrybės. Žiemą ir ankstyvą pavasarį – grūdinės kultūros, šakniavaisiai, galvijų mėsa, žvėriena, fermentacijos būdu apdoroti vaisiai, daržovės, uogos, konservuoti produktai.

KULINARINIAI HITAI. Nė vienas patiekalas į meniu nesugrįžta. Šefas nemėgsta kartotis, todėl nuolat ieško naujų produktų, tiekėjų, naujų technikos išpildymo būdų. „Save identifikuojame kaip kūrybininkus kulinarijoje, edukuojančius valgytoją“, – sako Odeta.

Roberto Daskevičiaus/„52 kartai“ nuotr./Restorano „uoksas“ patiekalas
Roberto Daskevičiaus/„52 kartai“ nuotr./Restorano „uoksas“ patiekalas

DEGUSTACINĖ VAKARIENĖ. Viena degustacija susideda iš keturių patiekalų (du užkandžiai, karštas patiekalas ir desertas) – kaina ~30 Eur/asm. Kita – iš šešių patiekalų (du užkandžiai, du karštieji ir du desertai) – kaina 40 Eur/asm. Degustacijos vyksta tik pagal išankstines rezervacijas.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „uoksas“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „uoksas“

ŠEFAS. Profesionaliojoje virtuvėje Artūras Naidenko sukasi nuo 18 metų. Per tą laiką jam buvo patikėta „užkurti“ ne vieną naują restoraną tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Šiuo metu Artūras kartu su Odeta be „uokso“ turi dar kelis restoranus: vieną – „mr. snob greenhouse“ – Nidoje, kitą – „snobas“ – liepos mėnesį atidaro Kaune. Taip pat jiedu mėgsta paeksperimentuoti ir su gatvės maistu bei turi savo maisto vagonėlį – „mr. snob foodtruck“.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Šefas Artūras Naidenko
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Šefas Artūras Naidenko

ERDVĖ. „Uokso“ erdvė ir interjero sprendimai yra neatsiejama visumos dalis, atspindinti restorano koncepciją, apibūdinamą dviem žodžiais: gamtai paklūstantis.

BLITZ KLAUSIMAI ARTŪRUI NAIDENKO

– Į kurį restoraną Lietuvoje vestumėte atvykusius svečius (be jūsiškio)?

– Be abejonių, „Sweet root“.

– Kas yra sudėtingiausia šefo profesijoje, jūsų nuomone?

– Neperdegti.

– Kaip vertinate Kauno gastronominę situaciją pastaraisiais metais?

– Kaunas juda teisinga linkme! Palinkėkite mums sėkmės (šypsosi).

„30 geriausių restoranų“ organizuoja Gero maisto akademija kartu su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija, Valstybiniu turizmo departamentu prie Ūkio ministerijos ir žurnalu „Geras Skonis“. Projekto pagrindinis partneris – indų ir interjero detalių prekės ženklas „iittala“ – palaiko „30 geriausių restoranų“ Lietuvoje idėją, skatinančią restoranus pasitempti, o maisto gurmanams turėti kokybiško maisto vietų gidą.

„iittala“ kuria originalius šiaurietiško dizaino indus ir interjero detales namams. Šis šiaurietiškas prekės ženklas nuo pat 1881 m. skatina savo individualumo išraiškas, taip pat ragina eksperimentuoti ir žengti koja kojon su pasaulio tendencijomis, išlaikant savitumą bei puoselėjamas vertybes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis