Nuo birželio 11 dienos kasdien projekto tinklalapyje ir portale 15min atskleidžiamas geriausių šalies restoranų 2018 m. reitingas pradedant nuo 30 vietos, o birželio 28 dieną specialaus renginio metu Vilniuje paaiškėjo aukščiausiais balais šiemet įvertinti Lietuvos restoranai.
Tokie restoranų vertinimai ir apdovanojimai vyksta pasauliniu mastu, o kai kurios šalys turi savo restoranų reitingus. Lietuva jau trečius metus iš eilės – nebe išimtis. Ta proga prieš trejus metus buvo suburta „Gero maisto akademija“, kurioje dabar yra per 100 šiame projekte balsuojančių maisto industrijos profesionalų.
- Šefas Justinas Kapkovičius
- Vadovas Inga Grajauskienė
- Virtuvės tipas moderni kūrybiška
- Darbo laikas kasdien nuo ryto iki vakaro vienas iš trijų restoranų būtinai veikia
- Adresas Paunguriai, Trakų r., Vilniaus apskritis
- Internete www.idwesperanzaresort.com
- Atidarymo metai 2009 m.
- Vienu metu čia telpa 170 sėdimų vietų
- Vidutinė patiekalo kaina karšto – 28 Eur (šalto – 18 Eur)
- Terasa yra
- Pusryčiai yra
- Dienos pietūs nėra
- Šunims draugiški (iki 9 kg)
SITUACIJA TRISDEŠIMTUKE. Šefas Justinas Kapkovičius per pastaruosius metus puikiai įsitvirtino „Esperanza Resort“ esančiuose restoranuose ir sukūrė meniu, kurie pagaliau pačiam nuoširdžiai labai patinka. Lyginant su 2016 ir 2017 m. reitingu tai yra aukščiausia „La Esperanza“ restorano pozicija (2016 m. – 8 vieta, 2017 m. – 9 vieta) šiame projekte.
RESTORANO IŠSKIRTINUMAS. Lietuvos kontekste šis nepriklausomų viešbučių tinklui „Small Luxury Hotels of the World“ priklausantis elegantiškas boutique viešbutis „Esperanza Resort“ yra išskirtinė vieta. Vos atvykus į šią Lietuvos miškuose įsikūrusią oazę ant kalvos pasitinka laukinės stirnos ir maža kukli iškaba. Šią vietą yra pamėgę tie, kurie vertina privatumą, puikų aptarnavimą ir aukščiausio lygio virtuvę.
MENIU TRUMPAI. „La Esperanza“ yra prabangiausias restoranas iš visų trijų esančių šiame komplekse. Čia rasite daugiau meno lėkštėje nei kitose dviejose restoranuose ir net 45 pasirinkimus meniu!
Virtuvės šefas Justinas Kapkovičius nėra vienos kažkurios virtuvės gerbėjas ir mieliau kombinuoja skirtingas mokyklas. „Kai prieiga prie aukščiausios kokybės produktų tapo paprastesnė, galutinis rezultatas šiais laikais labai priklauso nuo virtuvės kūrybinių sugebėjimų ir sukauptos patirties“, – sako jis. O pastarųjų savybių „Esperanza Resort“ 23 asmenų virtuvės komandai, kurią šefas vadina savo „Madrido Real'u“, tikrai netrūksta.
Tiesa, ne visi restoranai Lietuvoje gali sau leisti dirbti ir su aukščiausio klasės ingredientais, kurie yra naudojami „La Esperanza“. Tokius pačius, iš tų pačių tiekėjų – pavyzdžiui, Pirėnų ėriuko nugarinę, veršienos nugarinę iš Tirolio, juodąją menkę iš Grenlandijos ir pan. – gauna ir „Michelin“ žvaigždutėmis įvertinti pasaulio restoranai. Taigi patiekalas čia prasideda nuo geriausios kokybės pagrindinio ingrediento, kurį Justinas „apipina“ sezoniniais produktais, kai jie yra pačioje savo aukštumoje.
KULINARINIAI HITAI. Trumais įdarytas burrata sūris – 19 Eur, žąsų kepenėlės (gelteklių tyrė su degintu sviestu, karšta cidonijų želė, briedžiukais, juodųjų serbentų padažu) – 27 Eur.
ŠEFAS. Savo pašaukimą virtuvei Justinas atrado prieš 11 metų išvykęs į Škotiją, kur mokydamasis su IT susijusius mokslus tuo pačiu sėmėsi kulinarijos paslapčių iš klasikinės prancūzų virtuvės meistrų. Dar gyvendamas užsienyje jis apsisprendė savo gyvenimą sieti su maistu, o ne su kompiuteriais. Grįžęs į Lietuvą daug metų dirbo Arūno Oželio restorane „Le Provence“, kai šis buvo pačioje savo aukštumoje. Vėliau sukosi buvusio „Esperanza Resort“ šefo komandoje, sėmėsi patirties kitur, daug keliavo, kol galiausiai grįžo ir tapo „Esperanza Resort“ restoranų vyriausiuoju šefu. Beje, čia savo karjerą pradėjo ir stipriai įsibėgėjo ne vienas šiuo metu gerai žinomas šefas, kurių restoranai įvertinti ir šiame reitinge.
Virtuvė čia dirba septynias dienas per savaitę ištisus metus, o vasaros sezonu „Esperanza Resort“ kartais vyksta ir 3-4 uždari renginiai per dieną, taip pat ilsisi viešbučio gyventojai, atvyksta klubo nariai bei pavieniai vakarieniautojai. Kai atvykome pasikalbėti su Justinu iš „Esperanza Resort“ buvo tik neseniai išvykęs Nyderlandų karalius, pripažintas „Forbes“ žurnalistas, o per pastarąjį savaitgalį „įveiktos“ netgi 3 vestuvės. Taigi nenuostabu, kad dabar J.Kapkovičius tikrąją to žodžio prasme gyvena „Esperanza Resort“ miškų apsuptyje.
3 KLAUSIMAI ŠEFUI JUSTINUI KAPKOVIČIUI.
– Ar kaip nors pasikeitė tavo mąstymas didžiąją laiko dalį praleidžiant gamtoje?
– Pasikeitė. Tačiau nesakyčiau, kad būdamas čia, gamtos apsuptyje, atsipalaidavau. Priešingai, ėmiau jausti daug didesnę atsakomybę ir daug rimčiau ėmiau žiūrėti į tai, ką darau. Tai padėjo susikoncentruoti ir suburti labai stiprią 23 asmenų virtuvės komandą. Ją vadinu savo „Madrido Real'u“.
– Justinai, kaip manai, ar kulinarija gali būti lyginama su menu?
– Manau, kad gali. Prieš mėnesį organizavome degustacinę vakarienę – visus patiekalus gaminome pagal XX a. paveikslus: kiekvienas patiekalas buvo interpretuotas pagal skirtingą paveikslą. Kuo tai ne menas? Be to, apskritai juk į restoraną ateini ne tik pavalgyti, bet ir pamatyti, užuosti, pasimėgauti. Visa tai įmanoma tik didelės kūrybos dėka.
– O kaip tavo tatuiruočių projektai, ar randi laiko?
– Tai vis dar yra vienas smagiausių mano prasiblaškymų, nors jau kurį laiką nebesidariau naujų tatuiruočių. Tačiau vasaros planuose – dar dvi: jaučio širdis ir agurkas pervertas galastuvu (aliuzija į „Guns'N'Roses“ simbolį). Beje, visos mano tatuiruotės yra susijusios su virtuve ir maistu.
„30 geriausių restoranų“ organizuoja Gero maisto akademija kartu su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija, Valstybiniu turizmo departamentu prie Ūkio ministerijos ir žurnalu „Geras Skonis“. Projekto pagrindinis partneris – indų ir interjero detalių prekės ženklas „iittala“ – palaiko „30 geriausių restoranų“ Lietuvoje idėją, skatinančią restoranus pasitempti, o maisto gurmanams turėti kokybiško maisto vietų gidą.
„iittala“ kuria originalius šiaurietiško dizaino indus ir interjero detales namams. Šis šiaurietiškas prekės ženklas nuo pat 1881 m. skatina savo individualumo išraiškas, taip pat ragina eksperimentuoti ir žengti koja kojon su pasaulio tendencijomis, išlaikant savitumą bei puoselėjamas vertybes.