30 geriausių restoranų. 3 vieta: pernai svečių antplūdį atlaikęs V.Samavičiaus restoranas Klaipėdoje „Monai“

Ketvirtus metus iš eilės vykstantis projektas „30 geriausių restoranų“ tapo vienu iš laukiamiausių gastronominių įvykių Lietuvoje. Pernai kartu su indų ir interjero detalių prekės ženklu „iittala“ vykdomi rinkimai įgavo daugiau reikšmės ne tik lokaliai. Kasmet jis tampa vis populiaresniu gidu užsienio keliautojams Lietuvoje.
Restoranas „Monai“
Restoranas „Monai“ / „Gediminas Gražys Photography“ nuotr.

Nuo gegužės 30 dienos kasdien projekto tinklapyje ir portale 15min yra atskleidžiamas geriausių šalies restoranų 2019 m. reitingas pradedant nuo 30 vietos, o birželio 27 d. specialaus renginio metu Vilniuje paaiškės aukščiausiais balais šiemet įvertinti Lietuvos restoranai.

Tokie restoranų vertinimai ir apdovanojimai vyksta pasauliniu mastu, o kai kurios šalys turi savo restoranų reitingus. Lietuva – nebe išimtis. Ta proga prieš ketverius metus buvo suburta Gero maisto akademija, kurioje dabar yra per 100 šiame projekte balsuojančių maisto industrijos profesionalų.

  • Šefas Vytautas Samavičius
  • Vadovas Kristina Samavičienė
  • Virtuvės tipas namų restoranas
  • Darbo laikas II-V 11:30-22:00, VI 11:00-22:00, VII 11:00-16:00
  • Adresas Liepų g. 4, Klaipėda
  • Internete www.restoranasmonai.lt
  • Atidarymo metai 2015 m.
  • Vienu metu čia telpa 40 sėdimų vietų
  • Vidutinė karšto patiekalo kaina 16 Eur (šalto – 7 Eur)
  • Terasa nėra
  • Pusryčiai yra (šeštadieniais (11:00-13:00) ir sekmadieniais (11:00-16:00)
  • Dienos pietūs yra (I-V 11:30-14:00)
  • Šunims draugiški
  • Mėgstamiausias prieskonis juodieji ir baltieji pipirai

2016 m. – 4 VIETA

2017 m. – 4 VIETA

2018 m. – 2 VIETA

VIDEO: 2019 m. 30 geriausių restoranų. 3 vieta: pernai svečių antplūdį atlaikęs V.Samavičiaus restoranas Klaipėdoje „Monai“

SITUACIJA TRISDEŠIMTUKE. Metai nebuvo lengvi – pernai įvertinimas projekte – antroji vieta – atnešė ne tik daug džiaugsmo, bet ir daug dėmesio. Pasak „Monų“ šefo ir šeimininko Vytauto Samavičiaus, kai kurie čia ėjo dėl įvertinimo vedami asmeninių lūkesčių, bet iki galo nesuprasdami restorano koncepcijos. Galiausiai tai padėjo jam ir visai komandai išsigryninti savo tikslą: „Dabar norime būti ne geriausiais, bet mylimiausiais. Už ką mylėti? Už nuoširdumą ir stabilumą“, – sako šefas. Tiesa, suskaičiavus visus Gero maisto akademijos balsus, „Monai“ vis dar yra vertinami kaip geriausias pajūrio restoranas.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Monai“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Monai“

KODĖL VERTA APLANKYTI? Tai yra labai jaukus namų restoranas uostamiestyje, kur tiekiamas paprastas, šviežias ir labai kokybiškas a la carte. Įdomu yra tai, kad čia jautiesi tarsi pas kažką namuose – nuo svečių virtuvės meistrus skiria tik stiklinė pertvara. Taigi žmonės sėdi praktiškai virtuvėje. Tai sukuria ypatingą atmosferą ir pasitikėjimą tuo, ką valgai: „Virtuvė be paslapčių“, – taip keliais žodžiais „Monus“ pristato pats V.Samavičius. Prie viso to dar prisideda išskirtinis aptarnavimas, šefo kūrybinis potencialas, subtili elegancija lėkštėse, jauki ir svetinga aplinka.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Monai“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Monai“

MENIU TRUMPAI. Šiemet restorano meniu atsirado daugiau spalvų, tačiau ne vizualiai matomų, o skoninių. Šefas pradėjo naudoti daugiau įvairių prieskonių: nuo rytietiškų iki vietinių, tačiau mažiau būdingų namų virtuvei.

„Man jau reikėjo ieškoti naujo kelio. O tai padaryti padėjo Londone įsitvirtinęs lietuvių šefas Tomas Lidakevičius – kartu su juo ruošėme vieną ypatingą vakarienę ir dalinomės patirtimi. Jo dėka naujai atradau prieskonių pasaulį. Taip „Monų“ virtuvė šiemet tapo įdomesne.“

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restorano „Monai“ patiekalas
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restorano „Monai“ patiekalas

Patiekalai „Monuose“ yra lengvesni, subtilesni ir stilingesni nei Samavičių šeimai irgi priklausančiame „Momo Grill“. Taip pat čia daugiau žuvies patiekalų – visada yra bent 2–3 žuvies patiekalai ir 1–2 mėsos variantai. Kas rytą čia yra kepama bemielė natūralaus raugo duona.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restorano „Monai“ patiekalas
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restorano „Monai“ patiekalas

Desertų sekcija yra dar vienas kabliukas, dėl kurio čia grįžta nuolatiniai svečiai. Beje, tai yra ir dažniausiai meniu besikeičianti pozicija – kas mėnesį „Monai“ pristato naujus desertus.

ŠEFAS. Vytautas stažavosi ir dirbo užsienio restoranuose, tarp kurių yra kelis kartus geriausiu pasaulio restoranu pripažinta Kopenhagos „Noma“. Sugrįžęs į Lietuvą V.Samavičius dar 2010 m. bene pirmas iš tituluotų virtuvės šefų atidarė savo maitinimo įstaigą. Iki „Momo Grill“ ir „Monai“ jis su žmona Kristina šeimininkavo „kūrybingos virtuvės bistro“ – „La Cle“. Dar anksčiau šefu jis dirbo viešbutyje „Navalis“, taip pat „Skandalo“ ir „Radisson Blu“ restoranuose.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Vytautas Samavičius
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Vytautas Samavičius

Šiemet Vytautas pripažįsta atradęs tam tikrą profesinę brandą ir gebėjimą suteikti daugiau laisvės priimant sprendimus savo ištikimai komandai.

Rinkimus organizuoja Gero maisto akademija kartu su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija ir žurnalu „Geras Skonis“. „30 geriausių restoranų“ sklaida užsienyje vykdoma bendradarbiaujant su turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“. Projekto pagrindinis partneris – indų ir interjero detalių prekės ženklas „iittala“.

„iittala“ kuria originalius šiaurietiško dizaino indus ir interjero detales namams. Šis šiaurietiškas prekės ženklas nuo pat 1881 m. skatina savo individualumo išraiškas, taip pat ragina eksperimentuoti ir žengti koja kojon su pasaulio tendencijomis, išlaikant savitumą bei puoselėjamas vertybes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis