Degustacijų vakarus inicijuojantis šefas D.Aleksiejevas: „Konkurencija – pasenęs žodis“

Jei vis dar manote, kad restoranai tarpusavyje nuožmiai konkuruoja ir jiems svarbiausia „susigrobti“ kuo didesnius klientų srautus, metas susipažinti su nauja virtuvės šefų karta. Vilniuje veikiančio restorano „Trinity“ šefas Dalius Aleksiejevas sumanęs degustacijų vakarų ciklą ne tik drąsiai įsileidžia į virtuvę kitus šefus, bet ir pats stoja jiems padėti, kad šie spėtų pabendrauti su svečiais.
Šefas Dalius Aleksiejevas
Šefas Dalius Aleksiejevas / Roberto Daskevičiaus nuotr.
Temos: 2 Restoranas Maistas

Vasario mėnesį „Trinity“ svečiavosi šefas iš restorano „Onorė“ Palangoje Bernardas Anužis. Jis tapo pirmuoju degustacijų ciklo „Tasting Trinity“ svečiu. O šią savaitę laukia susitikimas ir naujos skonio patirtys, kurias žada vilnietis šefas Dmitrijus Bermanas. Kaip ir pirmąsyk, taip ir šįkart D.Aleksiejevas pasiruošęs tapti „pagalbiniu darbininku“ virtuvėje.

Pokalbis su „Trinity“ šefu – apie degustacinių vakarų idėją, jų tikslą ir tai, ką juose gauna kiekviena dalyvaujanti pusė.

– Kaip trumpai papasakotum, ko žmonės gali tikėtis iš degustacijų vakarų „Trinity“, kas tai yra?

– Jei labai trumpai – kas mėnesį vykstančių degustacijų vakarų metu „Trinity“ svečiams prisistato vis kitas šefas, laukia 5 patiekalų vakarienė. Viskas dar labai nauja, tik įsivažiuoja, laukia antrasis toks vakaras. Mano, šios iniciatyvos autoriaus, tikslas – kad žmonės susipažintų su įdomiais, išskirtiniais šefais, pažadu, kad bet ko nekviečiau ir nekviesiu (šypsosi). Kiekvieno restorano virtuvė, kad ir kokia ji bebūtų – italų, prancūzų ar japonų, – dar turi ir tam tikro šefo braižą. Štai tą šefo braižą labiausiai ir noriu perteikti svečiams. Žinoma, dar labai svarbu, kad šefas būtų asmenybė, kad būtų įdomu su juo susipažinti.

– Gal su šefais, kurie kviečiami, esi kada nors dirbęs?

Tos degustacijos nėra kažkas būtinai nubloškiančio, fancy – visai nebūtinai, svarbiausia, kad tai būtų to šefo braižą atspindintys patiekalai.

– Nebūtinai, štai su Dmitrijumi, kuris restorane viešės kovo 23-iąją susipažinau vieną naktį bare prie sidro bokalo, įsikalbėjome ir supratau, kad tai žmogus, kuris gyvena maistu, kuriam svarbūs tokie pat principiniai dalykai kaip ir man. Šis šefas yra dirbęs startuojant „Lauro lapui“, darbavosi restorane „Sweet Root“, dabar kuria naują projektą.

Dar viena idėja – kad kiekvienas šefas pristatytų tam tikros temos maistą. Bernardo Anužio tema buvo pajūris, Dmitrijus yra didesnis romantikas, tad jo tema – prisiminimai. Tos degustacijos nėra kažkas būtinai nubloškiančio, fancy – visai nebūtinai, svarbiausia, kad tai būtų to šefo braižą atspindintys patiekalai.

R.Daskevičiaus (projektas „52 kartai“) nuotr. /Dmitrijus Bermanas
R.Daskevičiaus (projektas „52 kartai“) nuotr. /Būsimas „Tasting Trinity“ dalyvis Dmitrijus Bermanas

– Kaip šefai jaučiasi svetimoje virtuvėje?

– Tie, kurie stiprūs, lengvai prisitaiko svetimoje virtuvėje, nes žino, ką daro. Žinoma, ir aš padedu. Tačiau pati idėja yra ne man pačiam pasirodyti, ne kurti jungtinį meniu kartu su svečiu, bet pristatyti būtent svečio kūrybą. Viso degustacinio vakaro metu aš būnu virtuvėje ir gaminu patiekalus, kuriuos sukūrė svečias, aš tampu „robotuku“, mes su komanda stengiamės, kad maistas būtų toks, kaip nori šefas.

– Ką tu pats ir svečias šefas gauna iš tokių degustacijų?

– Man smagu, aš mokausi, nes visada gyvenime noriu ko nors išmokti, ką nors gauti – šia prasme esu egoistas. Tokią pat naudą gauna mano komanda, jie taip pat išlipa iš rutinos, gal net pamato maistą iš kitos perspektyvos. Manau, labai svarbu neįstrigti rutinoje, būtent dėl to ir meniu pas mus keičiasi kiekvieną sezoną. Šefas svečias taip pat gauna iššūkį, jis iššoka iš savo rutinos, pagaliau, reklamuoja savo vardą, restoraną. O štai restorano svečiai turi progą ne tik išbandyti naujus patiekalus, bet ir pabendrauti su šefu, nes mes jį stumiame iš virtuvės.

– Skeptikai galėtų replikuoti, kad tokiomis degustacijomis reklamuojate savo konkurentus.

– Esu dirbęs JAV ir grįžus į Lietuvą labiausiai mane stebino ir pykdė būtent tas konkurencinis požiūris – noras papeikti, pakritikuoti. Manau, tai jau pasenusi nuostata ir nors kartais su ją dar susiduriu, panašu, kad supratimas keičiasi. Tam tikro rato restoranų šefai bendrauja, draugauja tarpusavyje. Yra ne vienas šefas ir vieta, kuria pats žaviuosi. Nėra taip, kad svečias atėjo pas mane ir aš pyksiu, kai kitą vakarą jis nueis į kitą vietą. Tegul konkuruoja telekomunikacijų bendrovės (juokiasi). O man svarbiausia restorano svečias ir jo patirtis, tegul tik tų patirčių būna daugiau.

– Pabaigai – praktinis klausimas kiek svečiui atsieina viena degustacija ir ko jis gali tikėtis?

– Degustacinį meniu paprastai sudaro 5 patiekalai ir dar viena kita staigmenėlė, o tai atsieina 40 eurų. Manau, išties prieinama kaina, turint galvoje, kad laukia įdomus vakaras ir netikėti patiekalai.

R.Daskevičiaus (projektas „52 kartai“) nuotr. /Šefų bendradarbiavimas
R.Daskevičiaus (projektas „52 kartai“) nuotr.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis