9 patarimais dalijasi interneto portalo Finedininglovers.com, skirto gastronomijos kultūrai, ekspertai.
1. Veiksmas prieš atveriant duris. Jei būdami svetimame mieste nusižiūrėjote kokį nors viliojantį restoraną, bet dvejojate, apsilankyti ar ne, turėdami galimybę praeikite pro jį vieną, kitą sykį iki jam atveriant duris ir pradedant darbo dieną. Ekspertai pataria atkreipti dėmesį, koks veiksmas jame verda. Jei blizginamos grindys, stalai, perklojamos staltiesės, pristatomi produktai, aktyviai zuja virtuvės ir aptarnaujantis personalas, tikėtina, įspūdis apsilankius bus geras. O jei atvirkščiai, restoranas tuoj tuoj atsidarys, o jame nejusti jokios gyvybės, duris ramsto apsiblausę padavėjai, tikėtina, kad toks vangumas atsispindės ir patiekus maistą.
2. Pirmojo įspūdžio svarba. Apie žmogų dažnai pirmiausia sprendžiame iš jo drabužių, šukuosenos, panašus principas galioja ir restoranui. Atkreipkite dėmesį į restorano iškabą, ar švarūs langai, ar nenuvytę lauke pasodinti augalai, kokios būklės lauko staliukai ir skėčiai nuo saulės, ar neapsilaupę prie durų priklijuoti ir apie įvertinimus liudijantys lipdukai. Iš pirmo žvilgsnio tai gal ir gali atrodyti smulkmenos, tačiau jos nemažai ką pasako. Jei viskas tvarkinga, švyti, blizga, veši, tikėtina, ir kiti pagrindiniai dalykai – aptarnavimas, maisto kokybė ir pan. – bus sustyguoti.
3. Svarbus momentas – švara. Tai momentas, kurio tiesiog negalima nepaisyti. Atidžiai pažvelkite, ar stalai švarūs, ar staltiesės nėra dėmėtos, ar taurės ant stalo blizga, pagaliau, ar justi gaivus patalpos oras, o gal jis dvelkia sintetiniais gaivikliais? Kokybiškai dirbantys restoranai privalo paisyti švaros, jokių diskusijų apie limpančius stalus ir nešvarią tualeto patalpą nė negali būti.
Jei jau pirmieji užkandžiai dvelkia šviežumu, jų negailima, ir kitų patiekalų galima tikėtis puikių.
4. Pirmieji kąsniai. Jei jau prisėdote restorane, tuojau rinksitės pagrindinius patiekalus, gali būti, jog ant stalo atkeliaus vanduo, tokie užkandžiai, kaip duona ar duonos lazdelės. Atkreipkite dėmesį, kas jums patiekiama – ar duona šviežia, gal net kepta vietoje, o gal primenantį nupirktą gretimame prekybos centre. Jei jau pirmieji užkandžiai dvelkia šviežumu, jų negailima, ir kitų patiekalų galima tikėtis puikių.
5. Patiekalų išvaizda pasako daug. Restoraną galima rinktis spontaniškai, jau atvykus į kitą miestą, tačiau daugelis mūsų naudojasi socialiniais tinklais, tad neprošal panaršyti nusižiūrėtos maitinimo įstaigos profilį. Net jei atsiliepimai nėra vien tik teigiami (juk valgytojų ir jų lūkesčių yra pačių įvairiausių), jokia paslaptis, kad valgome pirmiausiai akimis, tad skirkite laiko patiekalų nuotraukų peržiūrai. Atkreipkite dėmesį, kaip komponuojami patiekalai, derinami ingredientai, kokiais žalumynais puošiami.
Idealu, jei meniu trumputis, iš jo galima justi, jog paisoma sezoniškumo.
6. Meniu dydis. Tai nėra griežta taisyklė, tačiau dažnai meniu dydis tiesiogiai susijęs su patiekalų kokybe: jei ant stalo nugula knygą primenantis segtuvas, įjunkite atsargumą, ar tikrai tikite, jog šefas gerai paruoš bet kurį iš kelių dešimčių patiekalų? Idealu, jei meniu trumputis, iš jo galima justi, jog paisoma sezoniškumo, o aptarnaujantis personalas dar prieš užsisakant geba papasakoti, kuo ypatingas kiekvienas patiekalas.
7. Remkitės patikimais gidais. Restoranų vertinimo platformos, socialiniai tinklai yra vienas iš šaltinių, galintis tapti raktu į pasirinkimą, tačiau turėkite galvoje, jog į balsavimus neretai įsitraukia patys restoranai (už gerus įvertinimus klientus apdovanojantys nuolaidomis ir pan.), o socialiniuose tinkluose netrūksta ir kerštingų komentarų ar tiesiog apie maistą neišmanančių žmonių replikų. Jei norite patikimų gidų, teiraukitės apie maistą nusimanančių žmonių rekomendacijų, taip pat kliaukitės tokiais ekspertų sudarytais gidais, kaip „Michelin“, „Le Fooding“ (Prancūzijoje), „Gambero Rosso“, „Slow Food Guida l'Osteria d'Italia“ (Italijoje).
8. Kaip dirba komanda? Jei restorano virtuvė uždara, kas joje vyksta taip ir nepamatysite, tačiau yra nemažai vietų, kur maistą gaminantys žmonės nėra pasislėpę – arba jie už stiklo sienos, arba dirba visai atviroje virtuvėje. Pabandykite pastebėti, ar komanda bendradarbiauja, dirba kūrybiškai, petys į petį, tvyro darbinga, bet gera nuotaika, o gal santykiai persmelkti pykčio ir streso, daugelis dirba sukandę dantis. Net jei netikite teorija, kad svarbu, su kokia emocija ruoštas maistas, pati virtuvėje tvyranti įtampa gali lemti ir klaidas, ir atsainų požiūrį į patiekalus.
9. Kliaukitės vietiniais. Ko gero, jau teko nesyk girdėti, jog žymiuose turistiniuose miestuose yra restoranų, kurie „atiduoti“ išskirtinai turistams, o vietiniai sau pasilikę geriausius. Tad jei kliausitės vietinių rekomendacijomis – tai gali būti viešbučio darbuotojas, taksistas, butą jums nuomojantis žmogus, galbūt jis pasufleruos vieną kitą turistų dar nenutryptą perlą. Pagaliau, patys vaikščiodami po miestą galite pastebėti, kur pietų ar vakarienės traukia vietiniai gyventojai.